ziekenhuizen waar wrouwen 24u/dag een ruggenprik....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Norita, 30 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Norita

    Norita Lid

    9 mei 2007
    16
    0
    0
    ICT
    rotterdam
    Weet iemand waar ik een overzicht kan zien van alle ziekenhuizen die bij een bevalling een ruggenprik toedienen (24 uur per dag een ruggenprik kunnen bieden).

    Ik woon in Rotterdam en ik was van plan om in het Sint Franciscus gasthuis te bevallen, maar ze bieden alleen de anesthesist tijdens kantooruren.

    Ik ben zeer bang voor een pijnlijke bevalling.
    Daarom ben ik aan het zoeken een ziekenhuis dat 24 uur anesthesisten heeft.

    Alvast bedankt voor het antwoord,

    Groetjes,

    Nora
     
  2. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Volgens mij is daar geen lijst van. Gewoon een aantal ziekenhuizen bellen.

    Kwebbel
     
  3. wuppie

    wuppie Bekend lid

    16 jul 2006
    621
    0
    0
  4. Lara11

    Lara11 Niet meer actief

    Bedankt Wuppie, handige link! Ik heb ook onmiddellijk het ZH opgezocht waar ik ga bevallen en er staat : "Ja - 7 x 24 uur alleen op verzoek van gynaecoloog". Toch fijn om te weten...

    Amber
     
  5. lizab

    lizab Fanatiek lid

    7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    erasmus MC lijkt me?
     
  6. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.594
    3.483
    113
    Zou het even met je verloskundige overleggen. Ik moest ook 's nachts een ruggenprik, het ene ziekenhuis deed dat wel en de andere niet. Maar goed, ik geloof dat als je poliklinisch bevalt er maar net plek moet zijn.
     
  7. kiki80

    kiki80 Fanatiek lid

    6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Zelf heb ik een prik in m'n been met het een of ander gekregen en dat voldeed ook behoorlijk hoor, en dat is volgens mij altijd beschikbaar (en o, wat was dat een heerlijk spul).
     
  8. Dandelion

    Dandelion Actief lid

    20 jul 2007
    480
    0
    0
    Office manager/ Student CE
    Amsterdam
    Goede lijst! Ik woon in Amsterdam dys ik kan uit 3 ziekenhuizen kiezen, nu maar hopen dat er plek is, want de vlos gaat eerst rondbellen waar je heen moet heb ik begrepen. Hoop niet dat ze moeilijk doen als ik het graag wil, ik lees/hoor dat wel vaker.

    X Dandy
     
  9. Mars

    Mars Actief lid

    11 feb 2007
    160
    0
    0
    Dat is pethidine en dat werkt inderdaad ook voldoende, tenminste....bij mij wel :)
     
  10. Meliske

    Meliske VIP lid

    29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    he, wat makkelijk die link zeg!
    bedankt!
     
  11. PrisEnKids

    PrisEnKids Actief lid

    11 jul 2007
    393
    0
    0
    Thuismama
    Roosendaal
    Hier ook 7 x 24 uur :D

    Toch makkelijk al zijn ik en mijn man tegen pijnstilling ;)
     
  12. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    hier 7x alleen overdag.
    ik wil het toch zo ie zo eerst zonder ruggeprik gaan doen.
    als het echt niet meer gaat en het gaat nog lang duren dan zou ik misschien ja zeggen tegen een prik.
    ik zal niet gelijk vragen om een ruggenprik.
     
  13. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    je kan vragen wat je wil maar een ruggeprik krijg je niet zomaar in elk ziekenhuis.
    er moet al het een en ander aan de hand zijn willen ze een ruggeprik geven.
     
  14. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    hoewel ik zelf niet zou kiezen voor een ruggeprik moet een ander dat natuurlijk voor zichzelf weten.

    Om welke reden je dan ook een ruggeprik zou willen, ik merk wel vaak dat vrouwen niet precies weten wat het inhoud een ruggeprik.

    velen denken enkel aan een pijnloze bevalling als zij een ruggeprik krijgen zonder te weten wat het gevolg en effect kan zijn van een ruggeprik.

    niet alleen is het gevaarlijk voor jou als vrouw zijnde als de ruggeprik maar iets te (on) diep wordt gezet ook voor de baby kan het gevolgen hebben...

    ik zou zeggen google eens "rond" voor je besluit bij voorbaat al een ruggeprik te willen omdat je bang voor de pijn bent, die idd niet fijn is, maar vaak goed te houden, een vrouw kan doorgaans echt heel veel pijn aan...ik ken genoeg "kleinzielige" vrouwen die om het minste of gerichtse al "huilen" als ze "zeer" hebben maar die ondanks dat ze tegen de pijn van de bevalling opzagen later toch vertelde dat ze dat niet van zichzelf hadden verwacht dat ze het zo goed zouden doen...

    hieronder een site waar je ook wat meer over een ruggeprik kunt lezen. wat het inhoud, wat de gevolgen eventueel kunnen zijn, en hoe je het kunt regelen als je weet dat je een ruggeprik zou willen

    succes meid

    http://www.medicinfo.nl/%7B98fbb4f9-a40b-4dd3-adec-e5aa292c80a9%7D/d_sv6106
     
  15. Norita

    Norita Lid

    9 mei 2007
    16
    0
    0
    ICT
    rotterdam
    Ik dacht dat in Nederland mogelijk was om ervoor te kiezen hoe men wil bevallen.
    Helaas is het niet zo en ik hoop alleen dat ik niet veel pijn krijg tijdens de bevalling. Ik ben zeer bang voor, en dat komt omdat alle vrouwen van mijn familie ook zeer veel pijn hadden tijdes de bevalling :cry:.

    Groetjes,
     
  16. Niet meer actief

    Natuurlijk kan je je best informeren vooraleer je aan iets begint. Er is veel info te vergaren over ruggeprik. Toch zijn er nog steeds enkele vooroordelen over die verdoving.

    In Belgie word ook NIET standaard een ruggeprik gegeven en je kan ook kiezen of je in het zh of thuis bevalt en met gyne of vroedvrouw.

    Een ruggeprik is NIET persé gevaarlijk voor jou en je baby. Belangrijk is dat men je niet 'platspuit' maar dat men net voldoende geeft om de pijn draaglijker te maken maar dat je toch je persweeen nog voelt. Ons werd aangeraden het altijd eerst af te wachten. Elke bevalling is anders. Ik ben in totaal 36 uur bezig geweest en de (uiteindelijke) ruggeprik heeft ervoor gezorgd dat het sneller ging want ons kindje kreeg ook last van de trage bevalling. Ik kon alles nog steeds voelen in mijn onderlichaam, maar kon beter ontspannen. (mijn bevalling was ook ingeleid)

    Gewoon informeren dus zodat je voor en nadelen kent, en je niet schuldig voelen mocht het toch uitdraaien op een ruggeprik.

    Succes!
     
  17. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.594
    3.483
    113
    Bij mij werd de verdoving ook stopgezet zodra ik genoeg ontsluiting had. Bovendien voelde ik even een uurtje niets (was heerlijk, kon even op adem komen), maar daarna kwamen mijn weeën er gewoon weer doorheen. De prik zelf vond ik erg meevallen. Nu heb ik niet zelf gevraagd om een ruggeprik en was ook niet van plan dit zo te doen, maar het was toch wel een uitkomst in mijn geval. Al heb ik ook wel gehoord van mensen waarbij ze de verdoving pas na de bevalling stop zetten, die voelden ook amper iets van de persweeën.
    Wil je een ruggeprik, dan krijg je die inderdaad niet zomaar, ook al staat er dat het ziekenhuis ze 24 uur geeft. Je moet vaak wel een goede reden hebben hier in Nederland.
     
  18. Priscill

    Priscill Actief lid

    7 aug 2007
    151
    0
    0
    Erasmus MC doet een epiduraal 24X7 op eigen verzoek of verzoek gyn...

    Ik had een vraag gesteld voor een vriedin van me, die is op zoek naar een ziekenhuis omg. Rotterdam waar ze werken met Remifentanil.

    Dat schijnt ook goed te werken, minder pijn maar je voelt alles nog en kan ook blijven zitten tijdens persen, je kunt jezelf extra shots toedienen met een knopje, toediening is via een gewoon advies en het aller balangrijkste: niet schadelijk voor de baby!

    Iemand een idee waar ze dat middel gebruiken?
     
  19. Priscill

    Priscill Actief lid

    7 aug 2007
    151
    0
    0
    'gewoon advies' moet zijn 'gewoon infuus'
     
  20. Norita

    Norita Lid

    9 mei 2007
    16
    0
    0
    ICT
    rotterdam
    Ik denk dat ik me bij Sophia ZH voor de bevalling ga inschrijven. Ik hoorde niet goede verhalen van SFG. Ik hoop alleen dat het niet een probleem voor mijn VK kan zijn.

    Bedankt voor de tips ;)

    Groetjes
     

Deel Deze Pagina