zwanger willen worden en trouwen?!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door yummiekriekske, 30 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yummiekriekske

7 sep 2007
    26
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik heb dit nergens gevonden, dus probeer ik het op deze manier aan antwoorden, tips,... te geraken.

Het zit zo : mijn vriend en ik zijn ongeveer 10mnd bezig om zwanger te worden, maar tot nu toe dus nog geen resultaat! Het is super gewenst, maar ik heb dan ook een lange (langste : 42 en anders ongeveer 37 dagen) en onregelmatige cyclus.

Nu was het eingelijk de bedoeling om eerst zwanger te worden en dan de rest... , maar ik wil iets om naar uit te kijken en we hebben het er al ettelijke keren over gehad om te trouwen en heb zo een gevoel dat het er wel eens gauw zou kunnen van komen. :)

Mijn vraag is nu, wat als ik in de nabije toekomst ten huwelijk wordt gevraagd, zouden jullie dan de pil terug nemen of gewoon langer verloofd blijven totdat het toch es prijs is en het dan eerst ter wereld brengen of...
    HELP! ik weet het niet...!

Groetjes

2. yummiekriekske

7 sep 2007
    26
    0
    0

3. sabrine

sabrine Actief lid

11 jun 2007
    362
    0
    0
    Hoofddorp
    Hoi wij zijn nu bijna 1.5 jaar bezig om zwanger te raken....En we gaan in Augustus trouwen.........de meeste mensen in mijn omgeving zeggen ga je het dan nu wel rustig aan doen want om nu zwanger te zijn en dan in een mooie trouwjurk is ook niet zo plezierig......Toch hebben wij de keuze gemaakt om gewoon verder te gaan met waar we gebleven zijn en het gewoon te proberen.......we zijn er al zolang mee bezig en we willen het gewoon heel graag....

Suc6 met je eigen keuze meis......

Liefs Sabrien

4. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Oo 1 juni zijn we getrouwd. Ik zou dan 23 weken zwanger zijn geweest. Ik maakte me er wel een beetje druk over, maar gaandeweg vond ik het eigenlijk superromantisch om zwanger te trouwen. Helaas heeft het niet zo mogen zijn.
    Je moet wel rekening houden met het eventueel uitleggen van je trouwjurk (ze bestellen gewoon een maatje groter en passen die aan) en verder moet je kijken naar wat jullie willen... Wij hebben onze bruiloft in 4 maanden geregeld, dus je hóeft dat niet een jaar van tevoren te plannen ofzo (of je moet hele specifieke wensen hebben).

Veel succes met alles!

5. Makkie

Makkie Niet meer actief

het is altijd een wens van me geweest om met een zwangere buik van ongeveer 5 a 6 maanden te trouwen! Lijkt me super! Dus ik hoop dat als het bij ons raak is, dat we dan ook plannen gaan maken en binnen een half jaar kunnen trouwen.....

6. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    toen ik zwanger raakte, wilden we liever een huis kopen dan meteen trouwen. Bij de notaris kwamen we erachter dat het makkelijker was om te trouwen als we samen een huis wilden kopen. Wij zijn dus binnen 6 weken getrouwd, met zaal, band, eten en al! Een trouwerij is best gauw geregeld hoor, als je niet te veel eisen stelt. En mijn moeder maakte mijn jurk, dus dat was wel handig met uitleggen van de jurk. Niet dat ze veel heeft hoeven uitleggen trouwens, ik zat toen net aan de 5 maand. We zijn op 7 juni getrouwd en op 3 oktober is mijn dochter geboren.

7. Delilah

Delilah Niet meer actief

Hoi hoi!

Wij zijn in april getrouwd en hebben het in een maand of 3/4 allemaal kunnen regelen en ook gewoon precies zoals we wilde ik was niet zwanger hoor maar wilde je even laten weten dat het organiseren van een bruiloft helemaal niet zoveel tijd in beslag hoeft te nemen en dan heb je misschien ook helemaal geen last van een dikke buik!

Een vriendin van mij is haar bruiloft gaan plannen toen ze er achter kwam dat ze zwanger was, 3 maanden later was ze getrouwd en geen zwangerschap te zien en een superstrakke mooie jurk had ze hoor!

Succes met alles!

8. yummiekriekske

7 sep 2007
    26
    0
    0
    bedankt voor de reacties die ik al gekregen heb.
    Maar ik denk niet zwanger te willen zijn als ik naar het altaar stap, maar wil ook niet echt de pil terug gaan nemen.
    Neem nu zoals ik al zei dat hij mij volgende maand of binnen 2mnd zou vragen om te trouwen, dan was ons idee om rond mei/juni 2009 te trouwen.
    Het is natuurlijk te zien wanneer(indien we gewoon verder doen), wanneer ik dan net zwanger ben, maar zo alles weer wijzigen voor eerst dat kindje te laten komen dan, of trouwen met een zwangere buik.... ik weet het nog steeds niet echt.

Hoop dat er me gauw een 'beslissing' te binnen schiet. :D want ik word daar een beetje 'gek' van van die vragen die ik mezelf stel.

grtjs

9. gerlinde1

gerlinde1 Bekend lid

17 jun 2007
    603
    0
    0
    Het is een natuurlijk heel persoonlijk, maar ik wilde graag eerst trouwen en daarna pas kindjes.
    Het zijn 2 major events in je leven en wij vonden het leuker om die los van elkaar te beleven.
    Succes met je keuze!

10. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Waarom is dat makkelijker als je getrouwd bent?

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn vriend heeft me in december 2006 ten huwelijk gevraagt en we zouden ook gaan trouwen in augustus ( was toen 1 jaar bezig met kinderen en had een mk gehad met 11 wk) in januari had ik plots een positieve test inhanden en hebben wehet trouwen maar uitgesteld tot 08-08-08 :). we hadden ook zwanger kunnen trouwen maar een kindje is best duur en zeker als je alles nieuw moet aanschaffen dat we besloten het uit te stellen

12. Delilah

Delilah Niet meer actief

Ik denk omdat je anders een samenlevingscontract moet maken bij de notaris als je niet getrouwd bent en een huis wilt kopen?!

13. marg1981

marg1981 Actief lid

15 aug 2007
    204
    0
    0
    midden-nederland
    Ik ga volgend jaar mei trouwen en ook zijn we bezig zwanger te raken. Je weet vantevoren toch nooit wanneer het raak is. Wel heb ik bij het passen van mijn jurk gevraagd of die eventueel uitgelegd zou kunnen worden en dat was geen probleem (ik zou dan hoogstens 5 mnd zwanger zijn)

14. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    Hoi Makkie, Marrie en Yummiekriekske,
    Heel herkenbaar probleem. Ik had het zelfde. Ik ga in april trouwen. Maar wil ook heel graag een kindje. Maar met een zwangere buik trouwen kan wel maar vind ik even slikken omdat je er dan toch anders uitziet. Aan de andere kant wel romantisch. Ik heb het lot maar een beetje laten beslissen. Het is over 5 maanden al. Dus waarschijnlijk ben ik niet zo dik dan, stel dat het deze ronde lukt. En anders is er helemaal geen probleem.
    Ik zou mijn huwelijk er niet voor uitstellen bij voor hand al. Maar als je zwanger bent en je ziet het niet zitten kun je dat natuurlijk altijd doen. Heel veel plezier en succes ermee. Het wordt vast een mooie dag. Ik vind het heerlijk om naar uit te kijken.
    En trouwens makkie, spannend hoor ik zag dat je 2 dagen overtijd was. Zal voor je duimen.
    groetjes, liefs, Elba

15. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Wij hebben dit jaar ook een huis gekocht, zonder samenlevingscontract...geen probleem.
    Het is alleen niet handig mocht er iets met één van beiden gebeuren. Wij gaan dat dus wel snel regelen.

16. muissie

muissie Lid

25 nov 2007
    71
    0
    0
    Wij willen juist heel graag trouwen terwijl ik zwanger ben.
    Dus eerst gaan we de komende tijd maar eens proberen om zwanger te worden en dan gaan we alles regelen.

Denk dat je het zo moet doen zoals je zelf wilt. Ik vind het persoonlijk mooi om te combineren maar dat is ieder voor zich natuurlijk.
    Daarbij misschien duurt het nog wel een hele poos voor ik zwanger ben en beslissen we toch om eerder te trouwen, je weet toch niet hoe die dingen lopen. Zwanger worden is niet iets wat echt te plannen is tenslotten.

Liefs

17. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    idd: we wilden wel trouwen, maar hadden bedacht dat we dat pas een paar jaar later zouden doen i.v.m. sparen voor de bruiloft. We wilden wel een samenlevingscontract omdat we dus een baby kregen, mijn man een eigen bedrijf had/ heeft en we een huis wilden kopen samen. Bij de notaris bleek dat een sam.lev.contract net zo veel geld zou kosten als een huwelijkscontract. Vandaar dat de notaris ons adviseerde om gewoon meteen te trouwen. We zijn nu dus getrouwd onder huwelijkse voorwaarden, vooral ook i.v.m. het (familie)bedrijf.

Een huis kun je trouwens ook wel samen kopen zonder samenlevingscontract hoor (als je bijvoorbeeld verder geen relatie met elkaar hebt of zo)! Maar omdat we diverse dingen tegelijk voor mekaar wilden maken, hadden wij dat samenlevingscontract sowieso wel nodig.

18. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    in de buurt van Groningen
    Wij hebben vorig jaar ons huis gekocht, geen samenlevingscontract oid. Niet handig mocht er iets gebeuren, maar daar gaan we maar even niet vanuit. Komende woensdag (ja, 5 december) gaan we in ondertrouw en volgend jaar 28 maart gaan we trouwen.

Mocht ik dan zwanger zijn, vind ik dat niet erg. Een kindje vind ik belangrijker. Trouwen kan altijd.

Het is wel zo, dat we ook nog op Aruba gaan trouwen, dus dan is het wel en beetje latsig plannen ivm vliegen tot 6e maand. We zien wel hoe het loopt. Eerst maar hier voor de wet. Weten we dat dat iigv goed geregeld is! ;)

Succes met je keuzes!
    Groeten,
    Aleida

19. sarahfreely

sarahfreely Bekend lid

17 nov 2007
    503
    0
    0
    Ik ben getrouwd toen ik 6mnd zwanger was! bewust voor gekozen. Ik had een mooie strakke zwangerschapstrouwjurk aan! (lang woord). het geeft iets intiems we trouwen met ons 3-tjes. terwijl ik naast de liefde van mijn leven sta draag ik iets in me wat van ons 2-tjes is! Zucht.... ik vond het wel wat hebben!

20. Delilah

Delilah Niet meer actief

Precies het is ook niet verplicht maar het advies is wel altijd om een samenlevingscontract te hebben voor het geval er iemand wat overkomt natuurlijk, daar wil je niet aan denken op zo'n moment maar het is wel verstandig om alles goed te regelen!

Deel Deze Pagina