Gedwongen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door , 17 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Ik heb een topic geopend over 'Gestopt met roken'

De reden waarom ik moest stoppen, was om de kleine, de tweede reden is me vriend.
    Hij wil dat ik stop, hij heeft alles van mij weggegooid, shag, aanstekers noem maar op.

En als ik weer zou willen beginnen, zet hij me eruit.
    Ik wil wel stoppen voor de kleine, echt waar, iedereen vind het super dat ik gestopt ben, vind ik ook, maar niet om de reden waarom.

Ben gestopt voor m'n kleine kereltje, maar ook omdat ik me vriend niet kwijt wil, hou echt van hem.

Wat moet ik nu doen? :(

2. Lilya

Lilya Fanatiek lid

13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Blij zijn voor jezelf dat je probeert te stoppen?

De reactie van je vriend kan hard zijn, maar bekijk het als volgt: je draagt ook zijn kind, en hij wil dat jij dus gezond blijft tijdens jullie leven en dat van je kind... En daarom vraagt (eist in dit geval) hij van je dat je stopt met roken... veel mensen zeggen dat roken een persoonlijke beslissing is, maar ik vind dat bij gezinnen de partner toch ook iets te zeggen heeft, want hij wil zijn leven doorbrengen met je, en dat kan langer duren als je gezond leeft!

Ik wens je heel veel moed om het vol te houden! Veel sterkte! Ben zelf ook gestopt, dus weet ik dat het geen pretje is!

3. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    zo ik vind het nogal heftig dat hij je er uit zou zetten als je niet zou stoppen. Ik weet roken is slecht voor je en voor je omgeving maar om nou gelijk de relatie te beeindigen vind ik nogal dramatisch.
    Het enige advies wat ik je kan geven is naar je eigen gevoel luisteren en zelf de beslissing nemen,

veel sterkte

knuffel
    conny

4. Niet meer actief

Ja, is ook.

Hij weet ook dat ik nergens heen kan, dus heb het gevoel dat hij ermee dreigt omdat ik nergens heen kan.

Ik rookte al niet veel, maar toch, ene kant ben ik wel blij dat ik gestopt ben, maar niet voor mezelf, alleen voor de kleine en voor me vriend.

5. weethetwel

weethetwel Bekend lid

20 mrt 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    Zit hier ook even te lezen met grote ogen om eerlijk te zijn..
    Roken is niet goed maar stress zeker niet...
    mijn verloskundige zei heb liever dat je minder rookt en geen stress hebt dan dat je stopt nu en veel stress hebt.
    Maar meteen zo te doen... pfff weet niet wat ik zou doen..
    Wens je er veel sterkte mee....

6. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Allereerst heel knap dat je gestopt bent.
    Tja, soms gebeurt er iets in je leven dat je ergens toe 'gedwongen' wordt.
    De éne keer is dat door je arts, die je tot iets dwingt, en de andere keer een situatie, zoals zwangerschap. En deze keer dus je partner.
    Misschien helpt het als je niet denkt dat hij je dwingt, maar dat je denkt: hij heeft een nu een goede reden, een mooie stok achter de deur om me te helpen van die rotzooi af te komen!
    En je mag supertrots zijn op jezelf hoor. En veel plezier met de baby!

7. Niet meer actief

Ja, kan wel beetje trots op mezelf zijn, maar het blijft in me hoofd zitten dat hij het zo aandringt.

En maakt hem ook niks uit wat een vk ervan zou zeggen, k moet ermee stoppen.

Doe het ook wel, maar niet perse omdat hij dat van me vraagt, doe het meer voor me kind.

8. weethetwel

weethetwel Bekend lid

20 mrt 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    Knap dat je het doet...
    Doe het voor je kindje.... en voor je eigen gezondheid meid.... die staan nu op nummer 1

9. mamain2008

mamain2008 Actief lid

16 okt 2007
    401
    0
    0
    ik snap t niet helemmaal. ben je nou wel of niet gestopt?

je doet t uiteindeliojk ook voor jezelf.. en niet de komende 9 maanden, maar ook de tijd erna.. vergeet niet dat t behoorlijk veel scheelt als je t geld aan pampers uitgeeft ipv shag...dus waarom zou je weer willen beginnen?
    je kleine heeft er na de bevalling ook veel meer aan dat je stopt.. ik snap eerlijk gezegd niet waarom je denkt aan beginnen terwijl je net gestopt bent?

voornaamste reden is de kleine, en dat is genoeg!
    en ook na de zwangerschap is de kleine beter af in een rokervrije omgeviing...

en hoezo, wat moet je nu doen?
    geoon neit roken.. hebben jullie allemaal iets aan...

en ik weet dat t moeilijk is, ik heb ook jarenlang gerookt en op een dag ook gestopt omdat er een wondertje kwam...

10. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    Gezelligste stadje i
    Ik denk dat je het meest moeite hebt met het idee dat je gedwongen wordt?
    Maar gelukkig weet je zelf ook wel dattie gelijk heeft, toch?

Kan ook wel een beetje aan je hormonen liggen hoor.
    Die spelen ook wel mee als je zwanger bent. ;)

11. Niet meer actief

Hij heeft wel gelijk idd, maar het dwingen zit me ook dwars ja.

Maar goed, kan er zoveel over praten als ik wil met hem.

doe het gewoon voor me kindje, niet echt voor mezelf of hem

12. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Wat je nu moet? Ik snap de vraag niet helemaal.. Gestopt blijven voor je kleintje zou ik zeggen! En ja, het is ook de kleine van je vriend he, dus kan me wel voorstellen dat ook hij liever niet heeft dat je rookt ;)

Succes met gestopt blijven!

13. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    Gezelligste stadje i
    Misschien wel een beetje gemeen van me, maar nu heb jij wel een mooi tegenhangertje, als je iets van hem gedaan wilt hebben. ;)
    Dan zeg je bv: jij dwong me om te stoppen met roken, dus nu dwing ik je dat je dit of dat doet (of niet doet). ;)

14. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Aan de ene kant vind ik wel dat hij gelijk heeft, je moet stoppen ook voor de gezondheid van jullie kindje. Maar aan de andere kant wordt er wel altijd iets van gezegd als de moeder rookt maar dat de vader gewoon door blijft roken dat wordt gewoon geaccepteerd.
    Mijn vriend rookt ook nog steeds. Al mag hij van mij absoluut niet binnen roken en doet dit ook bijna nooit en als hij het doet dan schop ik hem zo ongeveer naar buiten. En ook in de auto mag het niet, heb ik hem laatst nog ontzettend voor op zijn kop gegeven. Ik stapte de auto in en ik rook het meteen en ben toen echt flink kwaad geworden en heb gezegd dat het ook slecht is voor het kindje als die lucht er straks nog inhangt.
    Ben sowieso wel geirriteerd dat hij blijkbaar de kracht niet heeft om te stoppen terwijl ik wel niks meer mag drinken (hou nogal van een glaasje wijn 's avonds) en verschillende dingen niet meer mag eten. Dan zou hij toch als solidariteit ook moeten kunnen stoppen. Maar ja dit is eigenlijk een beetje off-topic... sorry

15. Lilya

Lilya Fanatiek lid

13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Ja, Lotte, volgens mij kun jij ook evengoed van hem vragen dat hij stopt met roken. Dat dwingen, zoals Xena het beschrijft, is misschien niet mooi. Zeker de dreiging haar buiten te zetten niet. Maar misschien deed ie dit echt alleen maar om duidelijk te maken hoe erg hij wou dat ze stopte?

Ik zie zo'n situatie bij vrienden van me. Hij is op zijn 11de zijn moeder verloren aan kanker en kon er dus niet tegen dat zijn vriendin bleef roken. Hij heeft geëist dat ze stopte. Met als argument dat het niet enkel haar leven is dat ze verknalt, maar ook het zijne...

Xena, ik begrijp dat je je vastpint op die dwang, maar probeer gewoon vol te houden en blij te zijn dat je gestopt ben, wat de reden ook moge zijn! Veel succes!

16. Latoya3Stars

Latoya3Stars Fanatiek lid

4 okt 2007
    2.090
    0
    0
    ff werkloos
    Enschede
    Hallo,

Las ook ff mee..Ik rook zelf ook nog steeds, wel minder...Maar ik vind dat sommige makkelijker praten hebben..Vooral die niet roken ;) Niet lullig bedoelt hoor, maar net wat JEWEETWEL zei...Zo ga je alleen maar stressen, je kan beter minderen dan opeens te stoppen en dan maar zitten stressen..Dat is helemaal niet goed voor je beebje...Xena, je woont ook in Enschede :) Wil je vriendje wel ff aanspreken hoor ;) Zo moet en mag die echt niet praten..snap best dat ie ook het beste wil voor jullie kindje, maar natuurlijk niet op die manier...Nou, hoop dat hij ook echt van jou houdt..vind het wel respectloos als die je zo dwingt, maar ja dat zijn mijn woorden ;) Vind het wel goed van je dat je gestopt bent, super meid...!

17. Writer

Writer Niet meer actief

wat is nou probleem dan?,je bent toch gestopt , je wilt je vriend niet kwijt en je doe thet voor je kindtje , dat hij je gedwongen heeft lijkt me meer dan je anders niet meer zou stoppen? waarom zou hij anders jou dwingen :confused:
    ik heb gerookt tot die dag dat ik zwanger bleek gelijk gestopt , heel moelijk ja maar dat stres slechter is dan roken is ook beetje onzin zei mij gyn

18. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Tsja, het is ook zijn kindje en daarover heeft hij zeker recht van spreken. Mijn man zou een rokende vrouw zwanger van zijn kind ook absoluut niet accepteren.

En Latoya, ik geef je geen gelijk dat minderen makkelijker is dan stoppen.
    Stoppen is moeilijk, ik weet het en heb het gedaan, maar dat is tijdelijk moeilijk. Met minderen hou je de nicotineverslaving in stand, en daarmee ook de zenuwen tot je die volgende sigaret mag van jezelf, elke keer weer en weer.

19. Latoya3Stars

Latoya3Stars Fanatiek lid

4 okt 2007
    2.090
    0
    0
    ff werkloos
    Enschede
    Mee oneens, sorry...Kijk naar die drugshoertjes die zwanger zijn en een gezond kindje op de wereld brengen..Nou, dan is roken er nix bij hoor...Mijn mams heeft tijdens mij en mn broer ook gewoon gerookt en zo ken ik er nog veeeeeeeeeeeeel meer..allemaal een gezond kindje! Dus stress lijkt me wel erger...Mijn mening!

20. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ah sorry meis, maar nou ben je jezelf een rad voor ogen aan het draaien..... denk je nou echt dat een junkie net zo veel kans heeft op een gezond kind als iemand die niet rookt en niet drinkt? Denk je nou echt dat al die onderzoeken maar kul zijn? Denk je nou echt dat een kind daar ook niet later schade van kan hebben wat bij geboorte niet direct te merken is? Enzovoort.

Deel Deze Pagina