Ervaring teunisbloem olie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Meis28, 12 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Hoi meiden,

Wat is jullie ervaring met teunisbloem olie? Is het echt een must of juist totaal niet? Ik heb nog een wat onregelmatige cyclus nadat ik in april met de pil gestopt ben. Zijn nog niet echt serieus aan het proberen maar doen het wel onveilig. Vraag me af of het een goed id is om met teunisbloem olie te beginnen omdat ik heb gehoord dat het goed is voor de voorbereiding van je baarmoeder en de cyclus wat regelmatiger te krijgen? Slik wel foliumzuur maar vraag me dus af of teunisbloem olie ook een goed middeltje is ter voorbereiding.

2. Sherry85

Sherry85 Actief lid

26 aug 2013
    281
    2
    0
    druk met solliciteren
    Midden NL
    Hoi meis28,
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar ook niet zoveel van weet.. heb je zoiets niet kunnen vinden via google toevallig?
    Ik hoor wel verhalen over tarwekiemolie (en die schijnen goed te lopen want die zijn altijd op bij de kruidvat las ik hier ergens haha)
    Ik denk dat vooral gezond leven enzv het belangrijkste is..
    Ik weet niet of je een reden hebt om je baarmoeder nog meer voor te willen bereiden? (ziekte, operatie int verleden?)
    Hopelijk heeft een ervaren forumgebruiker het antwoord voor je!

3. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Teunisbloemoliecapsules heb ik 1 cyclus geprobeerd en mijn cyclus werd er zeker korter van, maar ook mijn lf en dat lijkt me niet de bedoeling. Ik ben er dan ook weer mee gestopt, aangezien het ook de kans op miskramen kan vergroten als je het na je eisprong nog gebruikt. Zo veilig lijkt het mij dan persoonlijk niet.

Hoe was je cyclus voordat je aan de pil ging? Hij kan nog regelmatiger worden, als hij dat daarvoor ook was.

Tarwekiemolie schijnt goed te zijn voor je baarmoederslijmvlies en dus de innesteling, maar heeft mijn cyclus niet verkort.

4. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ok bedankt voor de reacties! Goed om
    Te weten, ik ga er dan ook niet mee beginnen. Ik kan me
    Niet meer zo goed herinneren hoe mijn cyclus was voor ik aan de pil begon. Ik was toen 17 en heb de pil 10 jaar geslikt. Maar ik kijk het dan nog wel even aan want het kan ook nog ontpillen zijn. Ik zit nu op dag 30 dus ben benieuwd hoe het deze x verloopt! Duurde t bij jullie lang voor je wat regelmatiger ongesteld werd? Ik ga misschien volgende maand eens ovulatie testen proberen.

5. Ryanne1991

Ryanne1991 Bekend lid

4 jun 2013
    681
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hoi!
    Ik ga deze ronde wel tot mijn eisprong voor het eerst teunisbloemolie proberen. Mijn cyclus blijft maar langer worden namelijk. Ik gebruik ook ovulatietesten zo dat ik na m'n eisprong alleen nog maar tarwekiemolie slik. Tja wie weet werkt het niet maar ik ga het toch maar proberen. Heel frustrerend die lange onduidelijke cyclussen. Mocht ik er echt baat bij hebben gehad dan post ik nog wel een berichtje;)

Xx Ryanne

6. Lasas

Lasas Bekend lid

20 aug 2013
    993
    30
    28
    Hoi!!
    Ik gebruik nu sinds 1 cyclus teunisbloemolie tot aan mijn eisprong (gebruik ovulatietesten) en ga daarna over op tarwekiemolie!
    Heb onregelmatige cyclus en zijn alweer tijdje bezig, wel tot eisprong inderdaad ivm kans op miskraam bij zwangerschap( gelezen op internet)
    Nu een nette cyclus gehad, maar of dat toeval is, we zullen het gaan merken, ik gebruik het nog even door!

Succes!

Deel Deze Pagina