zwangerschap en thee

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door marievs, 23 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.122
    294
    83
    Beste verloskundige,

Kan ik hier ook mijn vraag kwijt over het zwanger willen worden en thee?

Ik lees op internet zoveel verschillende dingen, dat ik de weg een beetje kwijt ben. Sommige dingen zijn ook al van een aantal jaren geleden.

Ik drink best veel thee. 2 tot 3 mokken per dag (waar 2 plastic bekertjes ingaan). Dit drink ik vier dagen in de week (op mn werk). Verder drink ik veel water en ook warm water. Koffie drink ik niet meer. Ik drink eigenlijk alleen maar groene thee, maar nu las ik dat groene thee helemaal niet goed is.

Klopt dit dat groene thee niet goed is? Wat voor thee kun je dan wel het beste drinken?

Ik ga nu stoppen met het drinken van groene thee, of me beperken tot 1 bekertje (op een andere site heb ik namelijk weer gelezen dat 1 kop groene thee de vruchtbaarheid weer verhoogt).

Nu heb ik aankomend weekend mn eisprong. Heeft dat groene thee drinken mijn vruchtbaarheid drastisch verminderd?

Ik hoop dat u mij antwoord kan geven op mijn vragen. Zo niet, wilt u mij dan laten weten waar ik wel antwoord kan krijgen op deze vragen.

Bedankt alvast.

Mvg
    Marievs

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Vanuit mijn opleiding heb ik niet mee gekregen dat groene thee slecht zou zijn. Een overmate aan bepaalde kruiden kunnen wel invloed hebben, maar als je dagelijk 2 kopjes groene thee drinkt kan dit echt geen kwaad. Zorg dat je niet te veel thee drinkt met teine, zeker tijdens de zwangerschap.

Groeten Evelien

Deel Deze Pagina