Rugpijn, krampachtig en spierpijn gevoel

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by MijnKleine, Jun 18, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

Jan 13, 2009
    1,521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Begin vorige week nog bij de VK geweest en toen lag de baby mooi met het hoofdje naar beneden en was alles gewoon in orde. Maar nu heb ik al een kleine week pijn in mijn rug (een krampachtig/spierpijn gevoel) die doortrekt naar mijn buik, vooral het midden en onderste gedeelte van rug en buik.

Overdag valt de pijn goed mee maar 's avonds is het verschrikkelijk, lig daarom ook al de hele week rond 19u/20u in bed. Als ik op mijn zij lig gaat het eventjes goed en dan komt de pijn weer, dan verleg ik me naar een andere kant en gaat het even goed en dan komt de pijn weer. Het ene moment is het prettiger op mijn rug, dan op mijn zij, dan als ik (op de wc) ga zitten. Kortom ik draai me een ongeluk.

Ook lopen en bukken doet pijn, dan krijg ik steken in mijn vagina, van die scherpe steken alsof iemand een pin in mijn schaambeen steekt.

Nu moest ik de laatste week ook heel regelmatig naar de wc ('s nachts zelfs 5 à 6x, overdag minder), zelf dacht ik eerst aan blaasontsteking maar dat had ik niet. Nu sinds 2 nachten nog maar 2 à 3x.
    Mijn osteopathe zei dat deze klachten waarschijnlijk niet door de BI komen maar doordat de baby op mijn blaas drukt(e).

Ook ben ik sinds een paar dagen erg vermoeid (en met vlagen duizelig en kortademig), maar dit zal wel samenhangen met de slapeloze nachten die ik heb?

Wat zou dit kunnen zijn? Is dit normaal? Dit is het eerste moment in mijn zwangerschap dat ik onzeker ben, maar denk niet dat het ernstig genoeg is om de Praktijk te bellen, of kan ik dit beter wel doen?

Alvast heel erg bedankt!

edit: Ook heb ik meer afscheiding dan eerst, is dat een slecht teken?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Mijnkleine,

vervelend voor je zeg. Op zich kan het wel bij de termijn passen, maar als je het idee hebt dat de pijn meer wordt en vaker komt, vind ik het wel verstandig dat je even je vk belt om te overleggen. Zij kan dan beter inschatten of het normaal is of dat ze je even wil zien. Het kan inderdaad echt door de ligging van je kind komen en door het gewicht en wellicht is het soms ook ingedaald, dan heb je ook meer last van druk in je schaamstreek. Rustig aan doen, warmte door douchen of een kruik en bij twijfel je vk bellen hoor, geen probleem. Meer afscheiding is trouwens geen probleem.

Groetjes Brigitte

3. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

Jan 13, 2009
    1,521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Oké, heel erg bedankt. Dat is toch geruststellend!
    Vanavond, tot nu toe nog geen enorme klachten gelukkig maar blijf het wel in de gaten houden.

Share This Page