Hoi, Ik ben hier nieuw en heb een vraag. Mijn zoontje is 11 maanden en onze buggy is stuk. Nu zijn we voor een nieuwe aan het kijken maar ik weet niet zo goed of we weer voor eentje moeten gaan met ligstand. Mijn zoontje sliep echt nooit in de vorige buggy en de ligstand hebben we dus eigenlijk nooit gebruikt. Zal hij als hij ouder is wel gaan slapen in de buggy of kunnen we net zo goed een buggy kopen zonder ligstand? (Bijvoorbeeld de Zapp of de maclaren Volo) Zijn er hier meiden met een buggy zonder ligstand en is dat een nadeel of bevalt dat wel?
Lastig. Ik zie heel wat kindjes zittend slapen en snap NIET hoe ze dat doen! Ik heb dus wel buggy met platte rugstand, maar mijn kinderen sliepen/slapen zelden tot nooit in de buggy. Toch vind ik het fijn om ze soms even plat te kunnen leggen als ze moe zijn. Ik hoop dat je eruit komt.
Wij hebben de quinny zapp, heeft geen ligstand, maar is een onwijs lichte en xcompacte buggy die makkelijk mee kan op de fiets en die makkelijk in mijn auto past. Bovendien kan je hem ook gebruiken met maxi cosi erop. Nadeel is dat ik vind dat mijn zoontje van 9 maanden er nog niet echt goed in zit. Hij hangt er een beetje in. Ik heb dat opgelost door een handdoek tussen zijn beentjes te leggen. Verder slaapt hij er wel in, als hij echt moe is, slaapt hij overal.
Echt niet? Als ik ECHT heel erg moe ben (wat kinderen sneller hebben dan volwassenen), dan val ik ook overal in slaap hoor. Zeker als je een beetje hobbelend voort wordt gereden. Ik zou niet voor de ligstand gaan.
Ik zou wel voor de ligstand gaan. Mijn zoontje sliep toen hij jonger was ook nooit n de buggy, maar sinds een maand of 14 wel. Als het tijd is voor zijn slaapje doen we de rugleuning achteruit en dan kan hij lekker in slaap vallen. Vind het zelf altijd wat zielig van die slapende kindjes in zitstand, lijkt me zo oncomfortabel.