Wanneer box eruit?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sidmick, 24 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Ik vraag me af, wat is nou HET moment dat bij jullie de box eruit gaat? Mijn dochter is een jaar geweest en ik moet zeggen dat ik haar best nog af en toe in de box parkeer. Vooral als ik even mijn handen vrij moet hebben. Maar al vind zij het nog steeds prima, ik vind het eigenlijk wat sneu omdat ze zo lekker kan rondscharrelen buiten de box. Wat is nou het moment om de box eruit te doen? En waar laat je je kindje dan als je even handjes vrij moet hebben (bv. even naar wc, schuur, was ophangen etc)

2. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Hier zit ik ook over te tobben. Aan de ene kant wil ik dat ding gewoon weg hebben, hij staat me vreselijk in de weg. We gebruiken hem eigenlijk niet echt meer. De enige keer dat ze er nog in zit is als ik ga stofzuigen als zij beneden is. Oh en als ze weer eens voor de 100ste keer naar het eten van de kat gaat, dan wil ik haar er ook nog wel eens inzetten. Maar als ze 2x per week 10minuten in de box zit is het al veel.

Ben ook wel benieuwd wanneer anderen hem weggedaan hebben?

3. Lara78

Lara78 Actief lid

1 jan 2008
    272
    0
    0
    Tja, mijn dochter van 1,5 zit nog dagelijks in de box. Niet lang hoor, hooguit een kwartiertje. Ze vindt het niet erg en ik zeg er altijd bij dat ik even ga douchen of de was ophangen ofzo. Ik heb het idee dat ze het wel prettig vindt dat ze even in een kleine rustige omgeving kan spelen. Ze gaat ook veel meer in haar spel op.

Ik merk wel in mijn omgeving dat ik de enige ben waar de box nog staat, bij al mijn vrienden (met kindjes van rond dezelfde leeftijd) is de box allang weg....

4. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Hier is hij 2 weken geleden weg gegaan. Ik merk alleen dat ik hem mis als ik even moet gaan plassen want dan heb ik geen zicht op hem. Maar verder, met was ophangen ofzo, gaat hij mee, en anders doe ik dat als hij slaapt.
    Mijn zoontje wilde helemaal niet meer in de box, en ik zette hem er dus alleen af en toe in voor mijn eigen gemak, als ik naar de wc moest oid.

5. Larissa1982

Larissa1982 Niet meer actief

Hier is hij een maand geleden de deur uit gegaan, maar mijn zoontje zat er vanaf dat hij een jaar was nauwelijks meer in. De box diende meer als speelgoedopslag ;)
    Als ik de was ophang of iets dergelijks, neem ik hem altijd mee. Hij is hoogstens 1 minuut 'alleen' wanneer ik op de wc zit, maar ik houd altijd de deur open en hij kan bij ons weinig schade aanrichten in de woonkamer ;)
    Overigens komt hij meestal kijken als ik op de wc zit :D

6. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Hier is hij met 10 mnd al weg gegaan... gebruikte 'm toen eigenlijk al maanden niet meer. Fenne heeft eigenlijk altijd lekker op een groot kleed op de grond gelegen. Zo kon ze ook tijgeren en kruipen. Als ik even naar de wc moest dan lag zij op dat kleed en hield ik de deur open zodat ik dr kon horen of ik zette haar even in de kinderstoel. Douchen deed ik wanneer ze sliep of ze ging boven even in dr bedje met een speeltje.

Nu ze wat groter is komt ze gewoon even spieken als ik op de wc zit en als ik ga douchen dan speelt ze boven in dr speelhoekje of komt ze op de badkamer een beetje ronddartelen, maar vaak douche ik wanneer ze slaapt.

7. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    Onze box is ongeveer een maandje weg. Op een dag viel het me op dat Anoeska er al tijden niet meer ingezeten had en dat ik hem eigenlijk als opslag gebruikte voor speelgoed.
    De box ging eruit en er is een mooie ikea-speelgoed-opbergkast voor in de plek gekomen.

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Maar voor de mensen waarvan de box al weg is waar laten jullie je kindje? Als ik bv. stofzuig (wat ik echt iedere morgen bij wakker worden moet doen ivm kattenharen) of aan het koken ben en ik laat mijn uk "los" dan zit ze gegarandeerd van de kattenbrokken te eten, haalt alle dvd's uit de kast en heeft de kattenbak leeggeplukt om maar wat te noemen
    Moet er ook bijzeggen dat mijn uk maar 1.5 uur slaapt overdag.

9. Fientje2007

Fientje2007 Actief lid

18 jun 2007
    309
    0
    0
    Brabant
    Ja wij hebben geen huisdieren dus stofzuig maar 1x/week. En verder als ik kook zet ik voor de makkelijkheid de tv aan (sesamstraat komt voor mij op het ideale tijdstip). Mijn dochter is 1.5
    De box gebruikte ik enkel nog als "straf" maar ze vond het niet erg om erin te zitten dus hij staat nu al een tijdje omhoog klaar voor de baby...
    Ik moet zeggen dat ze ook niet zo'n boef is en zich prima vermaakt met haar speelgoed.

10. nogeenwonder

nogeenwonder Actief lid

7 jun 2009
    195
    1
    0
    grubbenvorst
    hier was de box met 4 maanden al weer naar zolder
    mijn mannetje heeft er bijna nooit ingezeten....
    altijd op dat kleed van ikea op de grond
    ons huis is gewoon baby proof gemaakt
    en hij gaat gezellig mee naar boven als ik daar moet zijn dan gaat ie gewoon op de badkamer zijn speelemmer omgooien..
    en als ik de was doe gaat ie ee naar zolder wasknijpertjes in een bakje doen
    en met stofzuigen helpt hij gewoon mee.....
    eigenlijk nooit de box gemist.
    vooral omdat ik van mening ben dat je geen kind hebt gekregen om weg te stoppen in de box zodra je tijd voor jezelf wilt.. en dan bedoel ik niet koken ofzo maar als je een beetje creatief et alles omgaat is er ook van een pan, deksel en pollepel weer een kwartiertje speeltijd gemaakt bijv. onder het koken.....

11. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Nou mijn dochter gaat nooit in de box omdat ik tijd voor mezelf wil hoor.
    Alleen als ik huishoudelijke klussen moet doen of naar de wc oid.
    Helaas zou mijn dochter echt niet blijven zitten als ik haar met potten en pannen laat spelen, die gaat op avontuur zodra ze de kans krijgt. Tja, wat is babyproof? Er is volgens mij niets wat echt gevaarlijk voor haar is maar echt blij word ik niet als ze de kasten leeg trekt of de kattenbrokken opeet. Bovendien vind ze het prima om in de box te spelen. Alleen is het mijn gevoel dat zegt dat ze daar wat groot voor gaat worden.

12. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik heb net met mijn vriend overlegd en wij gaan hem weghalen.

13. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoon was 13 maanden toen ik de box er uit heb gehaald. Het is even wennen maar nu gaat het prima. Hij zat er vrijwel nooit meer in en het werd een opslag plaats voor speelgoed ;) Ik mis de box nu niet meer, het gaat prima zo.

14. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    mijn zoontje (17 maand) zit nog steeds in de box en die blijft ook maar staan voor de volgende;)
    Ik zie het ook niet als een plek waar hij in moet maar een eigen plekje voor hem alleen. Niemand die daar verder speelt. Heerlijk toch?
    En inderdaad met koken is het handig, want wij hebben een open keuken, dus het is gewoon gevaarlijk als je een avontuurlijk mannetje hebt.
    Nee ik ben er blij mee en hij speelt er lekker in. Prima toch?

15. Merijn

Merijn Niet meer actief

Tsja ik zit ook in dubio... Ik gebruik het ding misschien 3 keer per week, en dan max 15 minuten. Meneer houdt het gewoon niet zo lang vol. Ik zet hem er in, maar voor ik het weet heeft hij zich op zijn buik geworpen en kruipt hij de hele box door. Maar ja, hij is binnen mum van tijd van de ene naar de andere kant ;) En dan vindt ie het dus helemaal niet leuk meer... Of hij stoot constant zijn hoofd. Maar als ie hier weg gaat, moet ie naar mijn moeder omdat wij er de ruimte niet voor hebben (appartement) en wat nou als ik spijt krijg ;)

16. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    ook hier staat hij nog steeds en straks als de kleine er is dan blijft hij nog mooi even op de laagste stand staan. het is echt haar rust plekje en ze speelt er veel geconcentreerder.
    daarintegen vind ik er niks mis mee om haar er af en toe even in te zetten als ik zelf toe ben aan een beetje rust. nu ik hoog zwanger ben is het behoorlijk pitttig om continu achter zo`n klein meisje aan te rennen, waar ik ook best mopperig van kan worden nu. dus om het gezellig te houden speelt zij dus af en toe lekker in de box.

Deel Deze Pagina