Vanaf wanneer hoor je zeker te weten het hartje?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sannie1981, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi allemaal.

Ik vroeg mij af vanaf hoeveel weken je zeker te weten het hartje hoort indien alles goed is?

Ik ben nu pas net 4 weken zwanger hoor en ben zo ongeduldig als het maar zijn kan. Kan mij nu nog niet voor stellen dat we moeten wachten tot de 12 weken. Over 2 weken mogen we op een eerste gesprek komen bij de verloskundige. ik wil dan toch vragen of het ook mogelijk is om eerder een echo te krijgen. Maar waar ik bang voor ben dat ze dan als alles goed is, het hartje nog niet horen en dan zit ik helemaal in onzekerheid.
    En ik had t idee dat ze bij die verloskundige ook echt niet eerder een echo maken dan 12 weken, mits je een medische achtergrond hebt.

Groetjes Sannie

2. anna123

anna123 Fanatiek lid

12 feb 2009
    2.021
    0
    0
    hartje horen duurt wel even hoor! Hartje ZIEN meestal rond de 7 weken!

x

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Je intake echo is meestal al rond de 8 weken om de zwangerschapsduur te bepalen

4. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar zoals ik begrepen heb van de verloskundige doen zij zelf geen echo's en is de 1e afspraak echt een intake en wordt er dus ( helaas) geen echo gemaakt. Ik moet wel urine meenemen. Is dat om de zwangerschap nogmaals te bevestigen??

5. kimmss

kimmss Actief lid

22 okt 2009
    161
    0
    16
    ik hoorde het hartje ook al met de 7 weken echo, en gezien natuurlijk, maar met de angelsound thuis hoorde ik het met 11 weken en 3 dagen:D

6. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe komt het dat je al zo vroeg een echo hebt gehad? Heb je dat zelf aangevraagd of op aangedrongen? Ik had echt t idee toen ik de vk belde dat het echt niet eerder gaat gebeuren dan 12 weken helaas.

7. anna123

anna123 Fanatiek lid

12 feb 2009
    2.021
    0
    0
    met 7 weken al? Mijn gyn wil het nog niet...:(
    Zeker niet inwendig laten horen maar uitwendig doet hij het ook nog niet omdat hij van mening is dat het voor het kindje niet goed is om het zo vroeg te doen//(ivm geluidsgolven ofzo??)

x

8. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Wij zagen en hoorden met precies 7 weken het hartje! Maar een week eerder was nog niets met duidelijkheid te zien...ik zou niet voor de 8 weken een echo vragen (ik had inwendig moet ik erbij zeggen) dan ben je zekerder!

gefeliciteerd!

9. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Hier afgelopen woensdag met 6 weken het hartje zien kloppen. Met de angelsound hoorden wij het hartje voor het eerst rond 9 weken bij onze eerste, maar na een paar keer 2 weken lang weer niet te vinden.
    een vroege echo krijg je alleen maar om medische redenen. Bij mn dochter kreeg ik er met 7 weken eentje ivm meerdere miskramen en nu met 6 weken ivm bloedverlies. gelukkig gaat alles goed

10. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Hier doen ze alleen een termijnecho rond 12 weken..
    Hartje luisteren doen ze ook pas met 12 weken.
    Verschilt wel per verloskundige praktijk, bij sommige praktijken krijg je extra echo's enzo.

11. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Met mijn 8 weken echo zag je wel een hartje kloppen, maar was zeker nog niet te horen!

Met de Angelsounds die ik thuis heb hoorde ik het hartje pas goed met 13 weken..
    Bij de VK hebben we het hartje voor het eerst gehoord met 12 weken..

12. fafje

fafje Niet meer actief

In principe kunnen ze het horen met 6/7 wkn...maar heb vaker gehoord dat ze dat niet doen vanwege geluidsgolven...! Lees mn handtekening...ik heb ook nog nie gehoord...maar wel gezien! En als je je intake hebt, maken zij meestal een afspraak voor je bij de echocopiste..en als je geluk hebt is dat paar dagen later ofzo.
    Zien is trouwens ook een hele fijne bevestiging! ;)

Ik weet hoe moeilijk het is om er van te genieten, maar doe toch maar hihi liefs!

13. kimmss

kimmss Actief lid

22 okt 2009
    161
    0
    16
    ik had een echo met 5/6 weken toen met 7 weken om te kijken of het hartje klopte, toen met tien weken, en met 13 weken voor een nekplooimeting, en strax de 20 weken echo over drie weken met geslachtsbepaling, ik heb nix aangedrongen hoor, hier kwamen ze zelf mee:$

14. Emmy X

Emmy X Bekend lid

18 nov 2008
    895
    0
    0
    Met 8 weken via een inwendige echo het hartje gezien en gehoord.

15. Mariiyelle

Mariiyelle Actief lid

13 jan 2010
    450
    0
    0
    Ik kreeg rond 7 weken intake en 9 weken echo..

Als je eerder wilt dan 9 weken, dan kan je eventueel naar de echobureau, dat gaat op je eigen kosten!

16. hier met 8.4 weken eerste afspraak en echo gehad is normaal bij deze verloskundige met de 2e afspraak hebben we een intake
    met de angelsound konden we het hartje horen met 8.3 weken zwangerschap

17. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ik heb met 8 weken eerste echo gehad (medisch, vanwege meerdere miskramen) en toen ook gelijk het hartje gezien en gehoord. Dit is overigens in het ziekenhuis gebeurd.

Normaal gesproken doen ze de eerste termijnecho rond de 12 weken om de zwangerschapsduur goed te bepalen, maar iedere praktijk kan natuurlijk andere regels hanteren. Bij mijn verloskundige laten ze het hartje pas rond 14 weken horen, aangezien ze het dan zeker kunnen vinden. Daarvoor wil het nog weleens niet lukken, met gestresste mama's als gevolg, dus daarom doen ze dat niet.

Je urine moet je meenemen voor een aantal testen (waaronder suiker), maar niet voor een zwangerschapstest hoor.

18. Trees

Trees Niet meer actief

Het hartje heb ik thuis gehoord met de angelsound bij 11+5. Bij de gynaecoloog met 12+4.

Eerder wilde de gynaecoloog het niet laten horen, omdat het schadelijk kon zijn. We hebben het bij 6+3 voor het eerst zien kloppen. Ik kreeg wekelijks een echo vanwege een medische indicatie. Vandaar al zo vroeg.

19. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mijn eerste echo was dus met 7+5 maar totaal niet om een medische reden hoor, gewoon om de zwangerschapsduur te bepalen. Dus dat verschilt echt per verloskundige. Vervolgens heb ik er 1 met 12 weken gehad, een met 13 weken (bloeding), 1 met 15 weken, toen de 20 weken echo dan....Dus het verschilt per praktijk denk ik. Ik vind het superfijn om zo vaak een echo te hebben. Hartje luisteren hebben wij pas met 15 weken gedaan.

Oh en al mijn echo's waren uitwendig, ook de eerste, valt genoeg te zien hoor!

20. Trees

Trees Niet meer actief

Verschilt heel erg per vrouw en de ligging van de baarmoeder. Tot 11 weken zag je hier uitwendig alleen een paar kronkelende darmen :).

Deel Deze Pagina