harde buiken en bekkeninstabiliteit

Discussion in 'Gezondheid' started by Zonnebeertje, Jan 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

Jul 1, 2007
    4,257
    0
    0
    ik ben nu bijna 17 weken zwanger en heb sinds deze week last van harde buiken, ik heb ze vooral als ik mij lichamelijk druk maak, maar ook als ik bijvoorbeeld op mijn werk ben en 1 van de clienten krijgt een boze bui, dus als ik mij geestelijk druk maak.
    Ook heb ik sinds 2 weken weer erge last van mijn bekken.
    zijn dit redenen om minder te gaan werken? Ik vind he zo vroeg met 17 weken... Moet ik hiervoor de verloskundige bellen maandag?

2. Meara

Meara Niet meer actief

Rond dit termijn hoor je geen harde buiken te hebben. Neem wel contact op met je verloskundige want het hoort niet nu al.

3. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    2,391
    1
    36
    Nederland
    Ik had het bij mijn 2de zwangerschap. Rond de 14 weken kreeg ik last van bekkeninstabiliteit, en rond de 17 weken kreeg ik meerdere harde buiken op een dag. De verloskundige adviseerde om minder te gaan werken. Helaas bleven de harde buiken aanhouden. Met 20 weken ben ik gestopt met werken.

Succes denk aan je zelf en aan je kindje.

4. Zonnebeertje

Jul 1, 2007
    4,257
    0
    0
    oh echt? :( Ben nu al bang voor de reactie van mijn werkgever...
    Het nadeel is gewoon dat het een heftige groep is qua gedrag. Veel ruzies en zo, daar krijg ik dus harde buiken van.
    Zal morgen de verloskundige bellen.

5. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

Apr 20, 2007
    3,151
    0
    36
    Pas alsjeblieft op... ik has ook al heel snel harde buiken zowel bij mijn 2e zoon en mijn dochter... bij mijn dochter was het al snel zo erg dat ik weeen kreeg...(ook wel voorweeen genoemd) maar deze waren heftiger dan normale ''voorweeen'' en voelde dus al als echte weeen en daarom moest ik bedrust nemen thuis.. zou ik dat niet kunnen thuis moest ik worden opgenomen ;)..
    Dus oooo pas zooo op... luister naar je lichaam.

6. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    3,872
    0
    0
    mag ik vragen hoe harde buiken voelen??
    knuffel!!

7. Liz

Liz Fanatiek lid

Jul 9, 2010
    1,873
    0
    36
    ik voel harde buiken duidelijk als:.. je buik wordt langzaam hard...ik kan dan echt de contoure van de baby voelen...dus het rugje en kontje...(de baarmoeder trekt zich samen om het kindje heen)...kan een heel klein beetje een benauwig gevoel geven...en trekt binnen een minuut weer weg...je buik wordt weer zacht..
    tis een beetje een rotgevoel maar doet geen pijn..ze horen iig geen pijn te doen..

8. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    3,872
    0
    0
    okee ik heb eigenlijk al vanaf een week of 10 een harde steen/baarmoeder t komt maar weinig voor dat hij zacht is hihi...maar ik schijn ook erg harde buikspieren te hebben zeiden ze bij het echo bureau en ook als ik t kindje voel bewegen of trappen dan word mn baarmoeder ook erg hard maar ik vind t niet vervelend toch ook maar even navragen aan de vlk ofdat dit harde buiken zijn bedankt!

9. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

Apr 20, 2007
    3,151
    0
    36
    Bij mij voelde het ook dat mijn buik heel hard werd... voelde mijn hele buik samentrekken en was net een harde voetbal.
    Bij mij was het wel wat pijnlijk en kon daardoor moeilijk dingen doen...ik had heel vaak harde buiken, bij alles wat ik deed en dan duurde het een tijdje voordat ze afzakte (alleen als ik een tijdje gezeten had werden ze minder)

10. Zonnebeertje

Jul 1, 2007
    4,257
    0
    0
    ja, bij mij zijn ze ook pijnlijk! en duurt idd even voor he afzakt.
    Ik heb op mijn werk overlegd, maar ik kan iig niet mijn diensten aanpassen.
    Als het te vaak gebeurd kan ik wel vervangend werk krijgen.

Share This Page