Hallo lieve mensen, ik ben nieuw op dit forum , maar ik had een paar vraagjes Ik had laatst roze afscheiding, en een klein beetje roze plas.. dit hield maar 2 dagen aan dus ik maakte me niet druk ofso. Toen zei mijn vriend dat ik toch de dokter moest bellen, dus dat heb ik gister braaf gedaan, en de dokter zei tegen mij dat zij denkt dat ik zwanger ben, ik slik wel gewoon de pil maar ben hem een paar keer vergeten. Maar eind volgende week zou ik ongesteld moeten worden dus dan kan ik pas testen toch? maarja ik ben zelf 18 jaar , woon samen met mijn vriend die een stuk ouder is als mij. Ik ken hem al 9 jaar en hij is nu helemaal met zijn hoofd in de wolken hij wil super graag kinderen. Gister toen ik hem vertelde wat de dokter had gezegt ging hij al gelijk plannen maken over de babykamer etc. haha dat geeft mij wel een super gevoel. dus misschien toch een kindje op komst ik vind het wel heel erg spannend !
ow dat is spannend! als ik jullie was zou ik nog niet te veel plannen maken, want weet niet echt waar de dokter het op basseerd dat je zwanger bent, maar de kans dat je niet zwanger bent is net zo groot, of misschien wel groter? fijn dat het kindje toch gewenst zou zijn mocht je toch zwanger zijn... en dat je 18 bent hoeft echt geen probleem te zijn.... ik zou zeggen sterkte met afwahten en laat het nog even weten als je een testje hebt gedaan?
ja dat is inderdaad zo, ik probeer er ook gewoon rustig onder te blijven maar hij is er helemaal weg van haha. ik wacht het mooi nog 1,5 week af en dan hoor je het van me en dat ik 18 ben jaa daar zijn de meningen over verdeeld, ik vind dat het er ook aan ligt in welke situatie je zit, kijk ik heb een koophuis met mijn vriend en alles is gewoon goed geregeld, dus dan zou het gewoon kunnen vind ik. het is een ander verhaal als je nog thuis woont , op school zit en niet werkt ofso toch? naja onwijs spannend..
Wacht het nou gewoon allemaal even af, probeer je hoofd nog een beetje uit die roze wolk te houden (en het hoofd van je vriend! die lijkt helemaal op hol te slaan ) Ik zou niet weten waar je ha het op baseert dat je zwanger zou kunnen zijn. Roze afscheiding kan zo veel redenen hebben, en als je de pil gebruikt is de kans op een zwangerschap natuurlijk sowieso niet al te groot. Verder lijkt het me belangrijk dat je zélf goed nadenkt hoe je het vindt. Leuk dat je vriend helemaal in de wolken is, maar hoe zie jij het voor je? Stel nou dat je niet zwanger zou zijn, ga je dan gelijk stoppen met de pil omdat je zelf heel graag nú een kind wil? Of wacht je toch liever nog even? Alles kan, en jullie kunnen vast heel goed voor een kindje zorgen, maar persoonlijk vind ik 18 nog wel heel erg jong. Maar goed, dat is een afweging die je zelf moet maken. Ik ken je niet, misschien ben je wel enorm volwassen (meer dan ik op die leeftijd... ).