dwarsligger

Discussion in 'Zwangerschap' started by belgischemama, Oct 14, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

Mar 21, 2010
    1,614
    0
    0
    al van het begin van mijn zwangerschap ligt de baby dwars dus met het hoofdje links en benen rechts van mijn buik, ik ben nu 22 weken, wanneer moeten ze zeker gedraaid zijn, en proberen ze altijd te draaien als het niet vanzelf lukt, en vanaf wanneer zeggen ze keizersnede?
    ik maak me er een beetje zorgen over ook al is het nog te vroeg om wat te zeggen, maar mijn andere kids hebben nooit althans toen ik voor een echo ging dwars gelegen.

2. rus05

rus05 Bekend lid

Mar 31, 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier precies hetzelfde alhoewel de baby ook wel eens 'gewoon' ligt en niet overdwars. Ik heb me door de vk laten vertellen dat dat helemaal niet erg is, het wordt pas vervelend op het moment dat je baby nog dwars ligt bij week 36. Dus tot die tijd, geen zorgen maken!

Rus05

3. belgischemama

Mar 21, 2010
    1,614
    0
    0
    ok dan al ietsjes gerust gesteld.

4. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,064
    1,296
    113
    Nederland
    O, die van ons heeft tot ruim week 30 ook dwars gelegen. Nu ligt hij mooi met zn hoofd naar onderen! En dit is ook goed te voelen:D want hij kan goed tegen mn ribben aanschoppen....
    Onze kleine profvoetballer;)

5. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

Jun 8, 2010
    2,558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Ons dametje heeft met 36 weken nog dwars gelegen, als ik geen weeën had gehad was ik niet in het ziekenhuis terechtgekomen, maar inmiddels ligt ze met het hoofdje naar beneden en kan ik dinsdag ingeleid worden (vanwege suiker en het eventuele draaien).
    Maar maak je niet druk, het wordt pas een risico als je weeën en ontsluiting hebt en aangezien je pas rond de 22 weken bent zal dat niet snel gebeuren :)

6. belgischemama

Mar 21, 2010
    1,614
    0
    0
    ja dat ben ik vergeten te zeggen ik heb kans op vroegtijdige weeen en opening, aangezien het bij mijn 2 andere kids ook gebeurd is

7. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

Jul 22, 2011
    2,115
    222
    63
    hoi
    het maakt nog helemaal niks uit
    pas in week 35/36

8. jessi

jessi Fanatiek lid

Mar 15, 2011
    2,304
    13
    38
    Female
    thuis mama
    Tiel
    Die van mij ligt nog steeds dwars. Maar ik heb in ieder geval nog 2 weken tot ze gaan kijken of ze de baby gaan draaien.
    Ik wacht het rustig af ze kan tot week 36 nog spontaan zelf gaan draaien dus ik maak me er niet druk om. De verloskundige zei wel aangezien ze al vanaf het begin zo ligt is de kans wel kleiner dat ze uit zichzelf draait

9. belgischemama

Mar 21, 2010
    1,614
    0
    0

ja hier is het dus ook al van het begin drm een klein beetje die bezorgdheid..
    zullen het maar afwachten..

10. Janna

Janna Fanatiek lid

Hier ook een dwarsligger. Of tenminste, met de 20 weken echo lag ie dwars. Ik denk dat ie nu nog steeds dwars ligt, want dat voelt zo. Het voelt alsof het hoofdje links ligt en de beentjes rechts. Ik krijg ook nooit trappen tegen mijn ribben of blaas. En ik krijg van meerdere mensen opmerkingen dat ik zo in de breedte draag. A.s. dinsdag heb ik de groei- en liggingsecho, dus dan zullen we het horen...

De oorzaak is bij mij dat de placenta over de baarmoedermond ligt (tenminste, met de 20 weken echo). Daardoor heeft het kindje minder ruimte in de hoogte dan in de breedte. Als dinsdag blijkt dat de placenta nog steeds over de baarmoedermond ligt, moet ik sowiezo een geplande ks, dus dan maakt dat dwarsliggen bij mij ook niet meer uit.

Doordat ik dat al vanaf 20 weken weet, heb ik mij al ingesteld op een ks, dus maak ik me over dat dwarsliggen niet zo druk. Dat is tenslotte geen levensbedreigende situatie. Als je je er niet op ingesteld hebt, kan ik me wel voorstellen dat het idee even wennen is. Dat was het voor mij ook. Maar ik probeer me maar steeds voor te houden dat het belangrijkste is dat het kind gezond ter wereld komt en dat dat via een ks prima mogelijk is!

Ik hoop dat jullie beebjes nog goed gaan draaien! Succes!

Share This Page