20+ weken en totaal geen eetlust

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ukkie1985, 7 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Hallo,

Ik heb sinds een week erg weinig eetlust en vroeg mij af of meer mensen dat in dit stadium hebben.

Ik eet omdat het moet maar echt maar hele kleine porties t.o.v. ik normaal eet. Ik krijg het gewoon niet weg terwijl ik normaal zo kan genieten van het eten. Het is niet dat ik misselijk ben en daardoor geen trek heb. Wel heb ik de hele dag door dorst.:)

2. Lady1985

Lady1985 Niet meer actief

Heel herkenbaar! Ik had dat in die periode ook... Volgens de VK kwam dit doordat je maag langzaam omhoog wordt gedrukt doordat je baby groeit. Doordat je maag in verdrukking komt kan dit van invloed zijn op je eetlust. Ik had ook continue een vol gevoel. Maja, ik zag er wel de positieve kant van in, want zo kun je ook niet veel aankomen :D

3. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ja inderdaad! Zodra ik iets eet ben ik super snel vol. Ik kan twee uur later wel weer iets eten maar ook maar weer ies kleins.

Het klinkt ook eigenlijk wel erg logisch wat betreft de maag.
    Wat betreft aankomen, ik ben nog maar 1kg aangekomen dus dat gaat heel goed. Baby ligt voor op groei dus komt blijkbaar niets te kort.

4. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Ik heb het niet, maar als je er gewoon voor zorgt dat wat je eet voedzaam en vol vitaminen is, dan maakt het volgens mij niet uit. Je hoeft niet zo heel veel extra te eten, maar iets van 300 kcal ofzo. Gelukkig groeit je baby goed!

5. Melindy

Melindy Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.078
    0
    0
    hierbij geldt volgens mij het zelfde als met misselijkheid.
    eet liever 6x op een dag kleine beetjes, als 3x een grote maaltijd.

ik ken het ook hoor. zeker met warm eten. tegenwoordig neem ik later op de avond vaak nog een broodje of beschuitje of extra fruit.

6. eva33

eva33 Actief lid

23 dec 2011
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook heel lang geen eetlust gehad. Gewoon gezond en gevarieerd eten en je vitamines slikken. Heb een paar weken normaal gegeten en nu wordt de kleine weer zo groot dat het weer niet past ;). Ach tja, we doen het ervoor.

7. Chaii

Chaii Niet meer actief

Had ik ook ik zat met 22 weken nogsteeds op -6 kg (51kg) terwijl ik al slank was ervoor (57kg). Ik was echt een skelet met een bolle baby buik. ;)
    Na 25 weken kwam mijn trek terug en heb ik er goed wat kilos aangegeten, na mijn bevalling woog ik 62 kg.
    Die lekkere snaai trek komt dus waarschijnlijk ook bij jou nog wel!

Deel Deze Pagina