Bultjes op baarmoeder

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Nootje, 19 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nootje

Nootje Lid

19 apr 2007
    9
    0
    0
    Hallo,

Ik heb laatst het onderwerp gelezen over hoe je je baarmoeder kon voelen.
    Nu heb ik inderdaad mijn baarmoeder gevoeld en deze voelde glad aan op twee harde bultjes na. Moet ik mij hier ongerust over maken?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Nootje,

mag ik vragen hoe je dat dan hebt gevoeld? Van binnen of van buiten, ben je zwanger of niet? Dan kan ik je wat meer vertellen.

Groetjes Brigitte

3. Nootje

Nootje Lid

19 apr 2007
    9
    0
    0
    Hallo Brigitte,

Ik heb met mijn vinger de buitenkant van mijn baarmoedermond gevoeld. De bultjes zaten dus aan de buitenkant, volgens mij iets van de baarmoedermond af. Ik ben niet zwanger.

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Nootje,

het zou kunne dat je 2 myoompjes hebt gevoeld. Er zijn veel vrouwen die dit hebben, maar de meeste weten dit niet. Hoeft helemaal geen probleem te zijn, maar wellicht als je kinderwens hebt, wel iets om even aan de huisarts voor te leggen. Wellicht kan er een echo gemaakt worden om te zien of er alleen twee aan de buitenkant zitten (als het al vleesboompjes zijn natuurlijk, want soms is het wel toch gewoon de vorm van je baarmoeder of heb je toch bijv darmen gevoeld)

Groetjes Brigitte

5. Nootje

Nootje Lid

19 apr 2007
    9
    0
    0
    Hallo Brigitte,

Dank je wel voor het antwoord. Dan heb ik nog 1 vraagje...

Ik heb inderdaad een kinderwens voor een tweede, ben 8 jaar geleden voor het eerst moeder geworden.
    We zijn nu zo'n 10 maanden bezig en ik heb een paar keer het idee gehad dat er wel sprake was van een beginnende zwangerschap maar dat het innestelen niet goed ging. Zou dat dan kunnen komen door eventueel myoompjes aan de binnenkant van de baarmoeder? En is daar dan wat aan te doen?

6. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Nootje,

nou, de kans dat het door myoompjes niet goed gaat is niet zo groot, bovendien is het de vraag of het dat is. Je kunt wel een afspraak maken bij je husiarts ivm je kinderwens, je bent nu bijna een jaar bezig en bespreek dan ook je eigen bevindingen. Hij of zij kan dan met inwendig onderzoek ook even kijken en voelen.

Mirjam

Deel Deze Pagina