Hoi hoi, Ik zit met het volgende. Het is een beetje lang verhaal... Mijn zoontje is nu zo'n 5.5 maand en krijgt vanaf 4 maanden rijstebloem door de laatste fles van 22:30. Hij is altijd al een zeer slechte en lichte slaper geweest. (ongeveer 5 a 6x snachts eruit voor speentjes etc) Sinds een paar weekjes begint hij overdag eindelijk wat beter te slapen, maar is tegen 18:00 zo moe dat hij echt naar bed wil. En nu komen de voedingen erg dicht op elkaar te zitten smiddags aangezien hij nu ook wat groente en fruit tussendoor krijgt. Zijn schema ziet er nu zo uit: (voor de duidelijkheid, hij krijgt flessen van 210/7 echt niet weg) 7:00 - Fles 180/6 10:00 - Beetje fruit 11:00 - Fles 180/6 15:00 - Fles 180/6 16:30 - Beetje groente 17:30 a 18:00 - Fles 180/6 (probeer deze zo lang mogelijkt te rekken) 22:30 - Fles 180/6 met 3 scheppen rijstebloem Hij KAN zonder de voeding van 22:30... maar dan alleen als de laatste fles rond 19:00 is.. maar dat houd hij dus absoluut niet vol door het slechte slapen overdag....En nu word hij als ware helemaal volgepropt vanaf het einde van de middag en heeft hij daar weer last van. nu had het CB als advies: groente iets later: dan naar bed... En tegen 20:00 nog een fles geven. Maar hier raakt hij van geirriteerd en huilt alleen maar na deze fles want dan komt hij niet meer in slaap. De fles van 22:30 drinkt hij namelijk slapend. Hij moest nog wel 4 flessen krijgen om daar hoofdzakelijk van te groeien....maar krijgt hij dan nog wel genoeg melk binnen omdat hij geen 210/7 weg krijgt. Weet dus ook niet of deze manier al een fles kan laten vervallen voor eventueel groente etc. Wat voor schema raad u voor mijn zoontje aan? Alvast ontzettend bedankt!! (oja: Mijn zoontje is 8,5 kilo en zal nu zo rond de 70 cm zijn. Flinke knul dus!) Groetjes Marleen
Beste Marleen1986, Het is altijd weer zoeken naar een goed voeding/slaapschema naarmate je kindje ouder wordt. Weet dat er inderdaad eerst altijd protest zal komen, voordat je kindje in een ander ritme komt. Dus misschien dat het advies van het CB op den duur wel gaat werken en dat je het gewoon iets langer moet aankijken. Misschien dat je anders overdag de slaapjes ietsjes naar achteren kan verschuiven zodat je kindje wel wakker blijft tot 19:00. Groet, Anne