Hoi allemaal! Ik weet sinds een week dat ik zwanger ben. Sinds vandaag voel ik me erg beroerd, maar dat is niet zozeer het probleem. Ook zit ik sinds vandaag helemaal verstopt, wat voor hele erge buikpijn zorgt.. heeft iemand tips om het te verhelpen? Het maakt me erg onzeker. Groetjes.
Wat vervelend meid! Wat erg goed helpt? 2 kiwi's en een groot glas lauw water. Je kunt het nu alvast proberen en morgenvroeg als ontbijt herhalen. Binnen no-time moet je naar toilet..
Wat vooral helpt is voldoende vezels eten, heel goed en snel helpt mij altijd Brinta (als je het lust). En gefeliciteerd met je zwangerschap
Probeer eens stimulance,staat in de supermarkt bij de dieetvoeding(pakjes drinken met heeel veel vezels)
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat vervelend dat je deze klachten hebt, hopelijk hebben de tips hierboven al geholpen..... Er zijn allerlei medicijnen en middeltjes voor moeilijk ontlasting krijgen, maar veel is soms met voeding en vocht op te lossen. Lekker fruit (kiwi, sinaasappel, appeltje met schil), goed drinken en vezels eten. En als je half het gevoel krijgt dat je moet poepen...een wc opzoeken en het niet ophouden. Ik baalde ervan als ik op mn werk naar de wc moet, maar als ik het ophoud, dan lukt het thuis soms niet meer... Als je vandaag nog niet ben geweest, veel drogisten zijn open, deze mensen hebben ervoor geleerd, durf om advies te vragen.
Zodra ik zwanger was kwamen mijn darmen stil te liggen, hel, echt. En bij mij hielpen bovenstaande tips helaas niet. Ben toen met lactulose begonnen, gewoon te koop bij de drogist. En uiteindelijk rond week 20 overgegaan op de Movicolon. Het is nog steeds niet geweldig, maar er zit in elk geval niet langer dan twee dagen tussen. Veel prettiger dus
Hier hetzelfde, naast movicolon... Bij mijn ontbijtgranen, gebroken lijnzaad door de yogurt. Kiwis, bruinbrood en rosvice laco!!!!!!
gefeliciteerd met de zwangerschap!! Vervelend van die verstopping... Hier ook wel bekend. De gyn zei dat ik Fibion moest nemen; dat zijn sojavezels die zorgen dat alles wat "vlotter" gaat. Ik los ze op in vers fruitsap, dan heb daarmee ik een extra portie vezels. Voor mij werkt dit prima.
Oja, lijnzaad (in de vanillevla om het weg te krijgen) wilde ook nog wel eens helpen in barre tijden..
Het kan zijn dat je harde ontlasting nu echt voor de uitgang versteend en verstopt dan zou ik ff microlax ( clysma) gebruiken ( dan lukt het echt wel ) en daarna gelijk beginnen met idd gebroken lijnzaad ( hierbij veel water drinken , en of lactulose. Dan moet het toch wel beter gaan . Succes
Granny smiths (van die groene zure appels) met schil, werkte bij mij goed (een tijd geleden, lang voor ik zwanger was hoor). En bij de natuurwinkel schijn je brood met extra vezels te hebben? Volgens de huisarts zou dat ook goed moeten werken.
kiwi's en roosvicee laxo waren hier het wondermiddel! Ondanks de 3 ijzertabletten per dag. Gefeliciteerd en geniet er van!
Ik slik in overleg met mijn mdl arts, 3 tot 6 zakjes movicolon per dag. Vanaf dag 1 al, en de kleine doet het prima!