krampen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door lizab, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lizab

    lizab Fanatiek lid

    7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Beste verloskundige,

    Afgelopen woensdag is er bij mij een blaasontsteking vastgesteld. Ik had sinds een week last van harde buiken, kreeg bloedverlies (niet heel veel, wel in combi slijn) en heb woensdag avond een paar uur lang krampen gehad. (onregelmatig. kwam en ging, kwam en ging) Die krampen waren wel zo hevig dat ik niet in staat was te praten tussendoor.

    Toen het wat afnam zijn we naar de huisartsenpost gereden, en daar constateerden ze na een urineonderzoekje een ontsteking in mijn lichaam. Aangezien ik vaak moest plassen sinds een week, dacht de dokter (en ik zelf ook) aan een blaasontsteking. Ook zij de arts dat de blaasontsteking voor de harde buiken/ bloedverlies en uiteindelijk weeen had gezorgd. Ik heb een antibioticakuur gekregen en mijn urine is op kweek gezet.

    Nu bleef het probleem dat die vreselijke krampen steeds terugkomen. Ik heb de afgelopen dagen iedere dag wel een tijdje (2a3 uu)r kramp. Nu ben ik zelf best wel geschrokken van het feit dat de huisarts het over weeen had. Dus netjes de verloskundige gebeld, langs geweest, maar ik heb niet het idee dat ze me erg serieus neemt. Ze heeft wel het hartje laten horen (wat al heel fijn is), maar verder heeft ze nergens naar gekeken. Terwijl ik nu toch al sinds woensdagavond aan de antibiotica ben, en dat toch wel zijn werk zou moeten doen.(er zijn nog geen verbeteringen opgetreden) Ook zei ze eerst dat het idd weeen waren en later zei ze weer dat de dokter dat niet had mogen zeggen, want dat ik daar alleen maar ongerust van wordt en dat het nog niet mogelijk is om nu al weeen te hebben, want die gaan niet meer weg en ikheb het niet doorlopend.

    De krampen zijn zo vervelend dat het me niet lukt om op mijn werk te zitten. Als ze komen kan ik echt geen kant op. Ik heb me vandaag dan ook voor het eerst ziek moeten melden, en daar baal ik echt heel erg van.

    Weet echt totaal niet wat ik hiermee moet doen. Dit kan toch moeilijk zo doorgaan, maar ik heb nu 2x de VK gebeld, en ik wil toch ook niet heel erg verder zeuren. Tegelijkertijd weet ik ook wel weer dat mijn pijngrens best heel hoog is, en dat dit dus ook niet goed kan zijn.

    Vanmiddag krijg ik zoiezo de uitslag van de kweek via de huisarts (een hele lieve, goede, leuke) dus ik wou zoiezo met hem overleggen, maar graag hoor ik toch ook van een VK of dit nu wel of niet goed gaat en wat ik hiermee moet. Rust nemen, hoe lang, stappen ondernemen enz..

    wat een lang verhaal.. :oops: In ieder geval alvast bedankt.
     
  2. Immie

    Immie Verloskundige

    17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hi lizab,

    Wat vervelend allemaal! Een blaasontsteking kan weeen veroorzaken en met dit termijn is dat niet de bedoeling. De antibiotica zou er voor meoten zorgen dat de harde buiken aanzienlijk minder worden. Je baarmoeder is nu erg geprikkeld en kan daarom nog wat harde buiken geven. Neem veel rust en ik denk dat het misschien wel goed is geweest je even ziek te melden. Je moet wel je verloskundige laten weten dat de harde buiken zo vervelend zijn dat je je ziek hebt gemeld.
    Overleg het inderdaad ook met je huisarts. misschien dekt de antibiotica niet helemaal voldoende en is de infectie nog neit verholpen en heb je daardoor nog veel last.

    Heel veel sterkte ! Imke
     

Deel Deze Pagina