Ik ben nu 35,4 weken zwanger en vandaag bij de vk geweest. Ze heeft altijd gezegd dat als je zelf geen grote baby was, je nu ook echt geen grote baby zelf zult krijgen. Maar vandaag vulde ze weer de cm's in op de kaart en toen zei ze dat hij nog steeds elke keer voor loopt qua groei. Dus ik vroeg of het dan een grote baby werd en toen zei ze 'ja deze wordt echt wel groter hoor'. Ik vond het niet zo heel leuk om te horen, maar stond er verder niet zo bij stil. Maar opeens is bij mij nu toch wel een beetje de paniek uitgebroken! Wat nou als hij echt heel groot is? Of dik? Hij zal er vast wel uitkomen, zonder twijfel, en als ik daar dan bij uitscheur of wat dan ook, oke. Niet fijn, maar als hij dan maar gezond is. Maar als hij nou echt te dik is? Overgewicht heeft? Is dat dan mijn schuld? Ik heb best veel gesnoept . Heb ik dat dan veroorzaakt? Oh ik voel me zo schuldig nu! We hebben bij 27 weken een 3d echo gehad en toen werd ons ook al verteld dat het geen kleintje zou worden. En er zijn nog wel meer dingen die ik niet leuk zou vinden, dat hij bijvoorbeeld zijn kleine schattige kleertjes niet past, of dat mensen gaan zeggen 'nou het is wel een flinke he!' of iets in die richting en dan natuurlijk het eruit krijgen van zo'n kind... Maar ik ben vooral zo bang dat ik het nu al verpest heb en dat hij straks te dik is en de rest van zijn leven kans heeft op overgewicht en nu al een voorkeur voor zoet heeft, omdat ik dat ook veel eet . Iemand hier ervaring mee? Ik heb geloof ik even geruststelling nodig!
Ik heb zooooveel gesnoept in mijn zwangerschap.. ook 2x bij de echo gehoord dat hij twee weken voor lag qua groeicurve en hoofdomtrek zou groter zijn dan gemiddeld.. bij 3d echo zagen ze spekwangetjes en bol buikje.. met 38 weken voelde ik me ver over tijd.. Ik maakte me ook zorgen.. Baby was bescheiden met 3380 gram.Helemaal niet dik. Gewoon gezond Ik dacht ook hoe moet zoiets eruit komen toen ik 40weken zwanger was.. Maar wonder der natuur past dat gewoon baby pakt echt wat hij nodig heeft van jou.
Haha ik dacht dat ook !! Ik was bang dat er een enorm dikke baby uitkwam. Ik at namelijk (vooral de eerste maanden) uitsluitend fastfood omdat dat t enige was dat ik binnenkreeg en ik werkte ook in een fastfoodketen. Elke dag patat. Later ook nog cake, koekjes.. Maar dochtertje kwam er met een slank figuur uit en 3230 gr En mama had ook meteen dr lijf terug
Heeft de vk aangegeven hoeveel hij dan voorloopt? Krijg je groeiecho's om dat te monitoren? Mijn kinderen waren 4 & 5 kg bij hun geboorte. De een zit nu net boven het gemiddelde en de ander net onder de gemiddelde groeicurve. Het geboortegewicht zegt niet zo veel dus. Ik geloof niet dat je een baby echt dik kan eten. Een kind neemt wat hij nodig heeft. Niet te veel zorgen maken! Enne met name mijn dochter was een loeier van een baby maar toch was ze mijn kleine meisje hoor!
Ten eerste zijn de metingen en vooral t gewicht een schatting!!! Ten tweede de baby neemt wat hij nodig heeft, hij kan echt niet in de buik zich volsnoepen oid.. Teveel snoepen is vooral nadelig voor jouw gewicht!! De grote is gewoon erfelijk bepaald, vergeet niet, tis de helft van jouw dna, de helft van je partner. Met uitzondering van als he zwangerschapsuiker hebt, dan is de baby groter, maar als ze daar vermoeden van hebben was je vast al geprikt Mijn sz werd ingeleid mede door zw suiker, maar ondanks dat haar suikers onder dieet goed waren werd het kind erg groot geschat... Ze had zich ook voorbereid op een baby direct richting 56/62, tot ze het op de buik kreeg en zich afvroeg waar alle heisa om was.. Een gewone baby.. Niks supergroots aan
Fijn om even wat positieve dingen te lezen . Nee, ik heb geen suiker. Mijn waardes waren zelfs zo goed dat je zou denken dat ik helemaal niet zwanger was zei ze. Hoeveel hij dan voorloopt heeft ze niet gezegd. Misschien stelt het niks voor hoor, maar ik dacht er toen niet bij na om het te vragen, en nu schieten er allerlei scenario's van enorme baby's door mijn hoofd. Tja, je weet het toch pas als hij eruit is. Dat weet ik natuurlijk wel. En hij blijft echt altijd mijn kleine hummeltje en ik wil hem natuurlijk voor geen goud missen! Maar ben zo bang dat ik nu al een slechte moeder ben en dat het straks mijn schuld is als hij te dik is. Dat zou ik echt erg voor hem vinden! Maar hopelijk heb ik dan net zo'n positief verhaal als jullie straks!
Ik heb 4 kinderen waarvan er 3 tussen en 3,5 en 4 kg zaten en 1tje was bijna 4,7 kg. Ik heb toen echt niks anders gedaan als bij de andere 3, was ook niet meer aangekomen en had geen suiker. Hij is nu 3 en is wel wat steviger als de rest, maar dat is puur zijn bouw, de andere 3 kinderen zijn erg slank.
Jeetje, ik zou maar meteen stoppen met snoepen als ik jou was! Nee hoor, onzin. Het is niet jouw schuld als je kindje groter is dan gemiddeld. En hij zal echt niet meteen de rest van z'n leven kans op overgewicht hebben. Probeer een beetje te relaxen. Jouw baby heeft het gewoon goed in jouw buik. We krijgen niet allemaal een acht ponder, maar we krijgen ook niet allemaal een vijf pondertje. En hoe dan ook, jouw kindje komt er echt wel uit hoor. En misschien is hij helemaal niet zo groot als je vk denkt. Heb ook wel eens van die verhalen gehoord waar zo'n "vermoedelijk flinke baby" eigenlijk wel heel gemiddeld bleek te zijn.
Okee dit vind ik ook een hele aparte conclusie.. Quote van wij.nl Tijdens een 'normale' zwangerschap reageert je lichaam op de anti-insulinehormonen door meer insuline aan te maken. Als dat niet gebeurt, wordt het suikergehalte in je bloed te hoog en heb je zwangerschapsdiabetes. Dit komt voor bij ongeveer 3% van alle zwangerschappen. Zodra je hormoonhuishouding na de bevalling weer normaal is, gaat de diabetes meestal over. Zoals ik jouw vk lijkt het bij normaal dat je suikerwaardes standaard niet goed zijn tijdens een zwangerschap, dat klopt dus helemaal niet...
Maak je geen zorgen het is echt niet jou schuld, je kunt gewoon heel goed baby's maken Onze kleine groeit ook extreem hard en werd gisteren met 37 weken al op 4700 gram geschat. Ik heb gevraagd of het door mij kwam maar nee, de kleine heeft het gewoon heel goed.
Nou ik denk dat ze bedoelde dat het tijdens een zwangerschap meestal waarschijnlijk wat verhoogt, zeker aan het einde? En dat was bij mij in elk geval absoluut niet zo zei ze. Gewoon nog heel goed zei ze. Dus misschien dat ze het wat krom verwoordde, maar ik heb in elk geval geen suiker.
Na ja....niet druk maken hoor! Hier 3 kids 2930,3440 en 4440 Zelfde gewicht aangekomen (ongeveer 11 kilo). Als je nou extreeeeeem veel snoept..oké. Komt goed! En zoals al eerder gezegd, het is ook afwachten tot de beeb er is voordat je met zekerheid het gewicht weet
Bij mijn eerste kreeg ik eten bijna niet naar binnen en was amper aangekomen, wel een grote buik en een heel flink kind van 4280. Ik was zelf heel klein en haar vader ook. Ze was echt een dikkerdje en nu is ze bijna 5 en heel slank, tenger zelfs. deze gaat ook tegen de 9 pond worden maar ik maak me echt niet druk om overgewicht hoor! Dat veroorzaak je als he je baby veel te ongezond laat eten lijkt mij...
Hier twee grote kindjes (allebei rond de 3,5kg en geboren met 36 en 37wkn, dus groot voor hun termijn). Maar ze waren vanaf de eerste echo al groot, dat lag echt niet aan mij hoor! Bij de tweede ook erg misselijk geweest, daardoor niet veel gegeten de eerste 20 weken, daarna heel normaal gegeten, zeker niet ongezond. Ook op zw-suiker getest; helemaal in orde. Ze zijn allemaal prima gezond, hebben ook echt geen overgewicht hoor!
Hier ook een groot kindje. Vind het ook een beetje raar gezegd dat als jij zelf niet groot was dat je kind ook niet groot zou kunnen zijn. Ik was zo gemiddeld als wat bij de geboorte bv . Je kan ook genetisch gezien gewoon een groot kind krijgen. Ik zou me er iig niet zorgen om maken dat jij de schuld hieraan hebt.
niet druk om maken joh komt echt wel goed! en als je een wat grotere baby krijgt is je beebje echt nog wel klein hoor, zal je zien.
Mijn baby was juist heel klein maar volgens de gyni kreeg ik hem niet groter/dikker door meer te eten. Andersom geldt het neem ik aan dus ook niet. Overigens woog ie uiteindelijk 500 gram meer dan de schatting!!! Ik zou me er dus niet druk om maken!