Ervaringen Vitex angus Castis in combinatie met PCOS

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Kapitein, 29 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kapitein

Kapitein Actief lid

26 aug 2012
    231
    1
    18
    Brabant
    Dag dames.

Na twee jaar afvallen en veel 'oefenen' ben ik nog steeds niet zwanger 'dankzij' mijn PCOS.

Ik heb sowieso bijna geen menstruatie. En door een naar jaar, is afvallen niet goed gelukt. Althans. Tien kilo was eraf en is door veel verdriet er ook weer bij.

Daardoor krijg ik geen hulp dmv medicatie van de fertiliteitsarts.
    Moet eerst onder een belaad gewicht komen.

Vorige week ondekte ik Vitex angus Castus.

Dat bevorderd de menstruatie en helpt de vrouwelijke hormonen in balans brengen. Super. Wie niet probeerd weet nooit of het werkt.

Nu vind ik overal wat het kán doen. Maar nergens vind ik óf het ook zijn werk heeft gedaan.

Ik zoek dus dames met PCOS die dit gebruikt hebben/gebruiken op de weg naar een zwangerschap en wat dit hun heeft gebracht.

Ik hoor het graag van jullie!!

2. Kapitein

Kapitein Actief lid

26 aug 2012
    231
    1
    18
    Brabant
    Niemand?

3. guusje99

guusje99 Fanatiek lid

7 jul 2009
    1.238
    1
    0
    Financiële dienstverlening
    Noord Brabant
    Hoi hoi,

Ik weer niet of ik PCOS heb maar het zou kunnen als ik naar mezelf kijk. Als ik deze cyclus geen resultaat zie id vorm van een detecteerbaar ei ga ik langs de ha.

Ik heb in 2009 deze pillen gebruikt voor de eerste kleine, toen heeft het geen enkel verschil gemaakt en zijn we door andere omstandigheden gestaakt met onze poging. In 2011 toch zwanger geraakt van de eerste. Deze pillen niet gebruikt.

Nu een maandje bezig met het slikken van pillen met teunisbloemolie en ook vitex angus castis maar merk nog niks. Nu op cd dag 28 nog geen ei gezien in ieder geval dus ben bang dat het weinig gaat uitmaken. Maar wie weet komt het nog.

Wat bij mij wel hielp; ontspannen, bij mijn eerste kindje had ik helemaal geen verwachting, we gingen na onze trouwdag direct op vakantie. Had gemiddeld cyclussen van om en nabij 100 dagen. Was wel foliumzuur gaan slikken die week en toen we o vakantie waren was het gelijk raak.

Nu merk ik sinds dit jaar een verbetering op in de lengte vd cyclus en het enige wat ik daarvoor gedaan heb is drastisch gestopt met medicijngebruik. Slikte erg veel ibuprofen etc en nu alleen nog maar paracetamol ivm veld hoofdpijn.

Heb dus geen idee of ik pcos heb maar dat zou goed kunnen. Hoop dat je wat hebt aan mijn reactie.

Succes!! Ik hoop dat je er baat bij hebt en sterkte met alle onzekerheid!

4. Kapitein

Kapitein Actief lid

26 aug 2012
    231
    1
    18
    Brabant
    Guusje. Bedankt voor je reactie!!

Jammer dat het niet hielp. Ik hoop zo dat het bij mij wel iets doet.

Ik heb in twee jaar tijd nog nooit een ei gespot. Nou moet ik zeggen dat ik inmiddels niet veel meer test want n twee jaar ben ik dat wel beu.

Dus ik ga het nu beter in de gate houden. Op de bijsluiter staat dat het een paar maanden tot half jaar nodig heeft om in te werken. Dus we zullen het zien.

5. guusje99

guusje99 Fanatiek lid

7 jul 2009
    1.238
    1
    0
    Financiële dienstverlening
    Noord Brabant
    Niet geschoten is altijd mis, zou het dan ook zeker de kans geven. Je weet maar nooit.

Lijkt me wel erg moeilijk voor je, duim voor je dat het wat doet. Succes!! :)

Deel Deze Pagina