Huisarts bellen of niet?! :/

Discussion in 'Zwanger worden' started by roever, Sep 27, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. roever

roever Niet meer actief

hallo,

ik heb al enkele/vele berichten geplaatst afgelopen jaar.
    Nu hoop ik dat jullie mij met het volgende kunnen helpen...

Vorige jaar november had ik een positieve test in handen, wij super gelukkig!
    Helaas in januari ma geconstateerd en uiteindelijk in april gecurreteteerd.
    Sinds dien wel redelijk stabiele cyclussen van a30 dagen.
    vd week dacht ik weer zwanger te wezen maar helaas negatieve test maar ook nog niet ongesteld!
    zitten nu op dag 32 en dit was ronde 5 .

Zelf ben ik erg bang dat zwanger worden niet meer lukt oid :(

Zal ik huisarts bellen en vragen hoe of wat? of is er helemaal nog geen rede om in "paniek" te raken?

kan er inwendig ook iets mis zijn ondanks net cyclussen en menstruaties?

alvast bedankt!
    X

2. fee90

fee90 Fanatiek lid

May 21, 2015
    1,679
    39
    48
    Wat naar wat je hebt meegemaakt:(

Ik zou nog niet de huisarts bellen, soms sla je ook gewoon een cyclus over, of is je eisprong wat later. Had je dat bijgehouden met ovulatietesten en temperaturen?
    Pas als je 30 dagen na deze nod weer niet menstruatie hebt zou ik bellen.

3. roever

roever Niet meer actief

Wachten vind ik nog niet zo erg.... nouja..iets minder erg ;)
    heb 1x ovulatie testen gedaan maar wordt daar heel naar van!!
    probeer om de dag te vrijen tot 3 weken na mn eerste dag.
    heb toen getest dat ovulatie op cd 16 was.

wat ik me afvroeg is t volgende...
    Kun je ondanks je regelmatig cyclussen hebt en menstruaties, ook inwendig iets van complicaties hebben, of is dat alleen als je cyclussen niet meer kloppen. ..

zo onzeker voel ik me.. zo bang dat er wat mis is...of ik me er te druk om maak?!

4. fee90

fee90 Fanatiek lid

May 21, 2015
    1,679
    39
    48
    Volgens mij zijn de meningen daar een beetje over verdeeld. Wat ik altijd begrepen heb is dat een regelmatige cyclus eigenlijk altijd een goed teken is, van een goede eisprong.
    Maar lees soms ook wel eens verhalen hier van dames die altijd keurig om de 28 dagen ongesteld waren maar dat er toch geen ei sprong. Spreekt die theorie dus erg teken. Maar omdat je al zwanger bent geweest en je na je miskraam heel regelmatig ongesteld bent geweest denk ik niet dat dat het probleem is. 2 dagen is ook nog geen enorme afwijking van 30, dus ik denk niet dat het slecht teken is.
    Er kunnen natuurlijk altijd andere dingen zijn die ''niet goed zitten'' waardoor een zwangerschap uit blijft maar dat zie je dan volgens mij niet aan je cyclus af. Dikte van bm slijm bijv. Maar nogmaals, je bent heel regelmatig en 2 dagen over tijd voelt heel lang als je zo verlangt:( maar het is denk ik geen reden tot doemdenken... Succes!!

5. Chelsey88

Chelsey88 Bekend lid

Oct 5, 2014
    505
    589
    93
    Ik heb toevallig een soort gelijk verhaal. Vorig jaar oktober een positieve test, uiteindelijk een mk geworden (wel vroeg en alles was meteen weg). Maar sindsdien niks meer! Mooie cyclus rond de 30 dagen..
    Dus ik ben deze week langs de huisarts geweest, en dat heeft mij ontzettend gerustgesteld!
    Het is niet zo dat ik hele erge haast heb met zwanger worden, we hebben het nu ook erg leuk samen. Maar de angst dat er iets mis was vond ik niet leuk meer.
    Nu gaan we dus even wat simpel testen doen; mijn man wordt gecontroleerd en ik krijg een echo. En als dat goed is, vind ik het niet erg om nog even verder te oefenen. Maar dan weet je iig dat de kans reëel is dat het een keer gaat lukken.
    Ik had de laatste 3 maanden wel mijn temp bijgehouden, je kunt nl ook regelmatig zijn zonder eisprong. Misschien is dat een idee voor je om iets van hou vast te hebben? En anders gewoon een keer langs de dokter, zoals ik al zei ben ik veel minder bezorgd. En dat na alleen nog maar een gesprek

6. guusje99

guusje99 Fanatiek lid

Jul 7, 2009
    1,238
    1
    0
    Financiële dienstverlening
    Noord Brabant
    Ik denk dat je, als je je echt heel veel zorgen maakt, naar de huisarts moet bellen. Als je je zo naar voelt, is dat reden genoeg lijkt me.

Verder denk ook ik dat je temperatuur bijhouden een hele goede voor je is. Een ovulatie test geeft nml geen uitsluitsel over het wel of niet hebben van een eisprong. En een regelmatige cyclus geeft geeft helaas ook geen houvast hieromtrent.

Wanneer je je temperatuur bijhoudt, kun je echt een eisprong vast stellen. En wellicht geeft dat je ook wat rust. Het is dan wel achteraf maar je hebt dan ook geen twijfel meer. Je begint op de eerste cyclusdag, bij voorkeur rectaal en elke ochtend direct na het wakker worden op ongeveer hetzelfde tijdstip. Dus zodra je wekker is gegaan meet je je temperatuur op voor je uit bed stapt en in beweging komt. Ik hou dit bij via een app om mijn telefoon zodat ik in de grafieken e.e.a. bij kan houden. Vervolgens zie je na je eisprong een stijging in de temperatuur van 0,2 tot 0,5. Wanneer deze op zijn minst drie dagen aanhoud zet bijvoorbeeld mijn app van Fertility Friend er een streep dat de eisprong is geweest. Super handig.

Daar heb je voor nu niks aan. Wat de andere dames ook zeggen, je eisprong kan dus later geweest zijn. Soms maakt een lichaam het LH hormoon aan, maar springt het ei later bij een tweede poging bijvoorbeeld pas omdat het niet lukte. Succes hoor, en laat je niet gek maken.

7. Chann1992

Chann1992 Bekend lid

Jan 22, 2015
    623
    55
    28
    Female
    Hoelang ben je nu in totaal bezig met je wens?
    Ik ben helaas nog nooit zwanger geweest, ik ben dan ook na een jaar naar de huisarts gegaan. Mijn cyclus is redelijk, en kon mijn ovulatie altijd goed vinden met ovulatietesten.

De huisarts vond het nog niet nodig om mij door te sturen, mijn vriend mocht een zaad onderzoek laten doen. Die was niet zo goed, en mocht hij een tweede zaad onderzoek doen.
    Die was iets beter. Volgens de huisarts kunnen wij hier zwanger van worden. Maar waarom zijn we dan al 1 jaar bezig zonder resultaat? Dus weer naar de huisarts, nu kreeg ik eindelijk een doorverwijzing. Bij mij werd een echo gedaan en een kweekje afgenomen + bloedprikken. Mijn vriend opnieuw een zaad onderzoek + bloedprikken. Bij mij alles goed bij mijn vriend niet heel weinig zaadcellen, waar we dus niet zwanger van kunnen worden ! Jammer dat de huisarts zei van wel ..
    wij kunnen alleen zwanger worden van icsi ! Ik ben dus heel blij dat ik op tijd naar de huisarts ben geweest !

Ik zou dus gewoon de huisarts bellen en vragen om een zaad onderzoek en doorverwijzing naar de gynaecoloog.

Succes :)

8. Homeland

Homeland Niet meer actief

Eens met Chann! Als jij je niet gerust voelt dan zeker de huisarts bellen. Succes!

9. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

Nov 17, 2014
    4,059
    21
    38
    Female
    Je kunt altijd eens met je ha gaan praten, wie weet wat hij of zij zegt.
    Het kan zomaar zijn dat er factoren zijn waarvan de ha zegt, weet je wat, doe es bloedonderzoek en je partner een zaadtest evt?
    Gewoon bellen en in gesprek gaan, dan weet je meer

10. Jynn

Jynn Fanatiek lid

Nov 21, 2011
    1,054
    0
    0
    Ik zou ook gaan, hopelijk heb je een fijne ha die met je mee denkt. Je zit ermee en dat lijkt me ook niet bevorderlijk.

11. roever

roever Niet meer actief

Vanmorgen eens afgelopen maanden op een rijtje gezet...en had idd ook cyclussen van 34 dagen.
    Vandaag dag 32... gister vergist.

Heb mezelf voorgenomen eerst idd menstruatie af te wachten en dan evt contact op te nemen met huisarts.
    Had net wel wat vocht/slijm bij t afvegenmmmlekker smakelijk.
    Maar kan natuurlijk ook duiden om naderende menstruatie. ..

pffff soms wilde ik wel gewoon man wezen! ;)

12. roever

roever Niet meer actief

Dat is t euvel ook...We zijn al eens zwanger geweest! Dus denk niet zo gauw dat het aan manlief ligt...
    Maar wacht eert menstruatie af en dan eens contact met huisarts denk ik!
    thanks iig@

13. Chann1992

Chann1992 Bekend lid

Jan 22, 2015
    623
    55
    28
    Female
    Je moet doen waar jij je goed bij voeld. Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt! Wie weet toch nog een positie test deze week :)

14. Logan

Logan Niet meer actief

Wat heftig zeg, hoe jouw zwangerschap is afgelopen!
    Mijn ervaring met doorverwijzingen is, dat als je eens zwanger bent geweest ze daar erg moeilijk over doen. Ben je eenmaal doorverwezen is de kans groot dat ze in het ziekenhuis wat terughoudend zijn om diezelfde reden.

Ik ben na een jaar proberen zwanger geworden, ongeveer tegelijk met de intake bij de gynaecoloog. Die maar afgezegd en toen helaas een miskraam gekregen. Toch een tijdje weer zelf geprobeerd en daarna die verwijzing maar weer gehaald. Eigenlijk het eerste wat het ziekenhuis zei was 'je bent zwanger geweest, ik zie geen reden waarom het nu niet lukt.' Van het eerste onderzoek tot het laatste gesprek duurde een jaar, en toen was hun houding nog bijzonder afwachtend.
    Ik zou zeker die afspraak maken, misschien kunnen ze je gerust stellen. Succes!

15. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

Feb 19, 2015
    2,068
    39
    48
    Ik zou gewoon effe bellen.. misschien kan de huisarts je geruststellen of vast een datum in het vooruitzicht stellen.... stel dat het niet lukt... dat hij je dan doorverwijst...

16. roever

roever Niet meer actief

Heb zojuist toch maar gebeld naar huisarts.
    Krijg hem morgen zelf aan telefoon tijdens tel. spreekuur.
    Tot op heden nog niet ongesteld en voel ook erg weinig..
    wil zo graag weten waar ik aan toe ben!
    toch erg blij dat ik gebeld heb!
    gister nog weer negatieve test...

mn hele humeur is naar de mallemoer door een kinderwens... pff...

17. Jajo

Jajo Fanatiek lid

Aug 7, 2015
    3,462
    904
    113
    Als jij je zorgen maakt, moet je gewoon naar de huisarts gaan. Hij of zij kan je of gerust stellen, of doorsturen mocht hij/zij dat noodzakelijk vinden! Daar is de huisarts voor!!! Heel veel succes en ik Hoop dat het allemaal oke is!

18. roever

roever Niet meer actief

Gesprek met huisarts heeft me idd goed gedaan!
    Heb met mezelf afgesproken dat ik alles weer veel meer moet loslaten...wat eigenlijk ook goed gaat.
    Op 1 punt na! :$

Ik zit nu op cd 36 terwijl ik noooooit langer cyclus heb gehad als 34 ..
    Hebben jullie hier ook ervaringen mee? en wanneer trek je weer aan de bel bij de huisarts?

19. haailena

haailena Actief lid

Oct 24, 2014
    458
    5
    18
    Kan ook stress zijn... Omdat je er nu zo mee bezig bent dat je lichaam ervan in de war raakt. Wellicht word je nu binnen een paar dagen ongi omdat je meer rust hebt.
    Ik weet het... Makkelijk gezegd.. Ik wil je in elk geval heel veel succes wensen en ik hoop dat je snel ongi word en vervolgens snel zwanger word! :)

Share This Page