Advies gevraagd. Toen ons meisje drie weken was sliep ze al meestal door van elf tot zeven, vanaf een week of zes deed ze dat altijd. Laatste tijd kreeg ze de laatste fles nog steeds om half elf (ze huilt nooit als ze naar bed gaat en heeft ook nooit een speentje in) en moest ik haar smorgens wakker maken om half negen voor de eerste fles, ons meisje slaapt ontzettend veel (net als ik toen ik zo klein was😁 Nu word ze sinds drie dagen smacht wakker ergens tussen 2 en 4. In eerste instantie even latten pruttelen (het is geen echt huilen) maar ze word niet vanzelf stil. Gister een flesje van 90 gemaakt en toen kwa ze om zeven uur weer. Nu net maar een 180 gegeven. Ook met naar bed brengen gisteravond moest ze huilen en ze huilt echt nooit met naar bed brengen. Iemand een idee waaraan het kan liggen?
Misschien een groeispurt waardoor ze meer honger heeft? Tot een jaar zijn nachtvoedingen niet raar. En hier ging het ook wel wat in vlagen als ze extra groeide of wat nieuws leerde was ze s nachts soms wakker vd honger of onrustig.
Precies dit, ons meisje kwam precies op die leeftijd een week voor twee nachtvoedingen ipv een (borstvoeding en geen late voeding), nu komt ze meestal weer voor een midden in de nacht terwijl ze eerder dus een langere ruk maakte. Pas als ze idd tegen een jaar zijn, kun je er vanuit gaan dat het geen honger meer is, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze niet komen voor troost
Heel herkenbaar. Was hier precies zo! Ik gaf altijd borstvoeding op verzoek maar ben toen voor de nacht een flesje gaan geven zodat ik zeker wist dat ze genoeg gehad had. Het heeft hier bijna 3 weken geduurd en is nu weer over! Maar hier is het waarschijnlijk ook een sprongetje geweest want sinds toen is ze overdag ook meer wakker.
Eerder sliep ze twee slaapjes in de box en de rest in bed, ze sliep ook overal even goed. Nu alleen maar huilen als se naar bed gaat of moe word. Dit sprongetje duurt 35 dagen hoop niet dat ze zo 35 dagen doorgaat. Ik herken mm meisje zo gewoon niet. Ze huilde nooit, lachte altijd en was altijd tevreden en nu......
Herkenbaar hier sliep hij ook door tot ongeveer 3 maanden, sindsdien nooit meer nu 13 maanden. Het is een fase zeggen ze haha
Klinkt als een groeispurt, dan hebben ze vaak wat meer voeding nodig. Gaat vanzelf weer over. Doorslapen op jonge leeftijd is geen garantie dat het altijd zo blijft. Hou er maar rekening mee dat er nog wel meer fases zullen volgen van onderbreking van je nachtrust