Verder slapen in auto?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamavanLieverd, 16 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.399
    5.305
    113
    Even een vraagje over doorslapen van bed naar auto. Onze dochter van bijna 4,5 maanden slaapt zowiezo al redelijk slecht. Nu moeten we komende week een keer op pad met haar ongeveer op 40 minuten rijden. Waarschijnlijk is ze al eerder aan slapen toe. Stel dat ik haar voor die tijd naar bed doe, dan ben ik bang dat ze te wakker wordt en vervolgens niet verder slaapt in de auto, maar als ik probeer te rekken en het duurt even voor ze in de auto in slaap valt, slaapt ze weer veel te kort. Hoe doen/deden jullie dat?

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik legde hem dan voor die enkele keer meestal al wat eerder in de maxi cosi, dan hoefde ik m niet wakker te maken... maar hangt er vanaf hoeveel tijd er zit tussen moe zijn en vertrek.
    Ik ging ook wel eens gewoon weg als hij moe werd en dan op plek van aankomst even wandelen ofzo als ik nog niet 'welkom' was.
    Als ik gewoon ergens op visite ging appte ik gewoon of t goed was als ik wat eerder kwam.

3. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Je kan haar laten slapen thuis en dat ze dan wakker is in de maxicosi..

Of al iets eerder vertrekken zodat ze een goeie dut kan doen in de auto.
    Hier is de maxicosi tenminste heel erg slaapverwekkend :)

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Gewoon thuis alvast in de maxi cosi zetten:)

5. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.399
    5.305
    113
    Had ik er natuurlijk bij moeten vermelden, we hebben een afspraak, dus later vertrekken is geen optie en zoon moet eerst naar school gebracht, dus eerder ook niet.
    Het is niet bepaald een baby die gaat slapen als je haar in de maxi cosi zet, maar als het droog is, zou ik het kunnen proberen of ze in slaap valt als ik de mc op het onderstel klik en ga wandelen...

6. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Ik doe hem slapend in maxi cosi met jasje alvast aan en als we weg gaan nog extra dekentje ivm overgang warm naar koud

Mijne valt zo en zo alleen tijdens bv in slaap en als ik op visiste ben leg ik hem ook in maxi cosi als slaapt want niet overal kan die veilig slapen is nu 7 maanden

En zovaak is dat niet dus die ene keer is niet erg

En hij heeft geen vast ritme betrekking tot slaapjes

7. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Je kan ook nog een slaapxakje kope n die in de maxi codi zo dan vastmaken dan kan je hem uit bedje zo erin doen slapend zonder wakker maken voor jas en die je nog dekentje erover

8. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik deed zl dan ook altijd alvast in de mc als hij toe was aan zijn slaapje. Dan hoefde ik m iig niet wakker te maken en kon ik hem zo slapend in de auto zetten.

Ik deed gewoon een hydro over de mc heen, zodat het was was afgesloten en wiebelde met de mc. Dan was hij zo vertrokken en uitgerust wanneer we op de plek van bestemming waren:)

9. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.399
    5.305
    113
    Lijkt me heerlijk als je baby zo makkelijk slaapt, maar dat doet die van mij helaas niet ;), verder wel een heerlijk meisje hoor, maar dat slapen is een dingetje (hoewel de nachten best redelijk gaan)...

10. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.679
    2.002
    113
    Vrouw
    Die van mij slaapt niet in de auto, nooit gedaan. Als ik een afspraak had onder slaaptijd deed ik haar vaak wat eerder naar bed. Als dat niet lukte zag ik het wel.

Lijkt me heerlijk als je kind in de auto slaapt en dan zo over kan leggen in bed :D

11. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.399
    5.305
    113
    Zoon sliep ook nagenoeg nooit in de auto en zowel dan werd hij krijsend wakker ;), we zijn nog niet veel met dochter weg geweest in de auto, dus ik weet ook niet zeker of ze wel gaat slapen, maar ik hoop het wel, anders loopt de afspraak volledig in de soep, maar ach, ik was toch al van plan te laten weten dat daar kans op is en dat we dan nog wel een keer komen. Het is namelijk de bedoeling dat ze ter plekke ook nog een keer gaat slapen, en dat heeft ze ook nog nergens gedaan :cool:...

Deel Deze Pagina