Krampen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Lemone, 25 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lemone

    Lemone Nieuw lid

    25 sep 2016
    1
    0
    0
    Beste verloskundige,

    Ik ben voor het eerst zwanger en hartstikke gelukkig! Ik heb over 3 weken de eerste afspraak met de verloskundige. Ik schat dat ik zo rond week 5 zit.
    Ik heb last van pijnlijke borsten, maar verder niet veel typische zwangerschapskwaaltjes.

    Hetgeen waar ik mij druk om maak, is dat ik twee keer flinke krampen heb gehad. Deze krampen leken erg op ongesteldheid krampen. De tweede keer voelde het ook alsof ik heel erg last had van mijn darmen (buikkramp). Deze krampen kreeg ik in de avond en had er de hele nacht last van. Ik heb beide nachten met een warme kruik geslapen. De ochtend erna was het weg.

    Soms heb ik last van duizeligheid, een licht gevoel in het hoofd. Dit heb ik echter niet gelijk met de krampen.

    Ik wil niet aanstellerig overkomen en wil de verloskundige niet onnodig lastig vallen, dus misschien kunnen jullie mij op deze manier helpen en vertellen of ik mij zorgen moet maken of niet?

    Alvast bedankt!
    Groetjes,
    Lemone
     
  2. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Lemone,

    het zijn geen rare klachtne die je beschrijft hoor. Meestal hoort het er gewoon bij. Je lijf moet gewoon enorm wennen aan de neiuwe toestand en de één heeft hier meer last van dan de ander. Garanties kunnen we natuurlijk niet geven, maar het klinkt niet gek. De verloskundige mag je met dit soort vragen ook altijd bellen hoor. Maar eerder dan 7-8 weken kunnen wij ook niet laten onderzoeken (bv met een echo). Dus het is nog even spannend. Ik duim voor alle goeds voor je.

    Groetjes Brigitte
     

Deel Deze Pagina