Beste verloskundige, Graag zou ik u een aantal vragen willen stellen. In 2010 heb ik een zwangerschapsafbreking gehad en daarna 2 miskramen. Op dit moment worden we moeilijk zwanger. Laatst las ik ergens dat je niet op vakantie moet gaan waar je op hoogte verblijft ivm grotere kans op miskramen en moeilijker zwanger worden. Graag zou ik willen weten of 1500m (campinghoogte) een probleem is. Is het een probleem als we op een dag over de 2000m gaan? Dit zal voor enkele uren zijn en geen overnachting. Daarnaast heb ik nog een andere beetje rare vraag. Familie vroeg of ik mee wilde naar de Efteling maar dan zit ik precies tijdens de periode of iets na de periode van innesteling. Ik ben zo aan het twijfelen of ik wel mee wil,omdat het al langer duurt voordat ik zwanger ben en ik bang ben dat het hierdoor fout kan gaan. Kunt u vertellen of de angst die ik heb overdreven is? Alvast bedankt.
Hoi, Je mag gewoon op die hoogte verblijven inderdaad, Ook tijdelijk op die hogere hoogte is niet erg. Het kan inderdaad dat je na een abortus lastiger zwanger wordt. Dit kan te maken hebben met verklevingen, maar als het goed is zou dat dan gezien moeten zijn op een echo eerder. Verder kan je gewoon naar de efteling gaan hoor. Dit heeft geen invloed verder. groeten Evelien
sorry, ik zie nu staan dat het niet om een abortus ging! Excuses! Moet een heftige tijd zijn geweest.