Na mijn miskraam in januari zijn we nu 3 rondes verder om weer verder te gaan voor een wonder. Maar nu merk ik dat ik iedere maand niet precies weet wanneer de eisprong is. Ik hou van alles in de gate en luister na mijn lichaam... Nu ben ik bang dat als ik niet weet wanneer de eisprong is dat ik hem iedere keer blijf missen. Ik ben bij mijn eesrte zwangerschap spontaan zwanger geraakt dus weet niet op welke dag ik toen de eisprong had. Het maakt me iedere maand onzeker. Ik heb 1 keer ovulatietesten gebruikt. maar dan heb je na een positive test nog een aantal uren voordat de eisprong zich aandoet. Nu ben ik iedere maand bezig met wanneer we het moeten doen. Te vaak is niet goed en ik weet dat zaad een aantal dagen zou kunnen overleven. Nu maak ik ij zelf daarin ook gek. wat als het bij mij niet zo lang leeft. of wat als ik het te vaak doe dat kwaliteit zaad terug loopt. maar als ik het te weinig doe weer de eisprong mis loop. Wie herkent dit gevoel ook en wat doen jullie eraan?
Nou ik herken je gevoel wel. Bij de 1e zwangerschap duurde het ook best even en toen dacht ik ook, ik heb vast een 'zuurpruim' en de zwemmers zijn binnen no time dood. Ik dacht ook het duurt weer maanden voor ik nog een keer zwanger wordt, 't wordt alsnog mmm. Ik ben nog steeds verbaasd dat dat ik nu al zwanger ben. Te vaak of niet, ik weet het niet, we hebben alles geprobeerd bij de 1e keer, om de dag, elke dag...als het sperma goed is maakt het volgens mij niet heel veel uit.We hebben het dit keer de dag voor, dag van en dag na eisprong gezellig gemaakt. Was blijkbaar niet te vaak. Het blijft ook een kwestie van geluk hebben. Om je ei te vinden is volgens mij de combi van ovu-testen en temperatuur bijhouden het beste. Ik zelf deed de laatste 2x: ovu-dipsticks (betaalbaar) en als die positief leek een CB digitale ovutest. En door het tempen weet je of je eisprong geweest is.
Je kunt je zelf helemaal gek maken die dagen voor en na je eisprong. Bahhhh. Ik dacht toen ik zwanger was dat ik geluk had dat ik dit zo niet mee hoefte te maken omdat het spontaan kwam, maar helaas werd het een miskraam en nu moeten we helaas bewust met zwanger worden omgaan. Ik zit nu in de 3e ronde en het is al frustrerens. misschien ook omdat ik als het niet mis was gegaan ik nog zwanger was. Dat wil ik nu weer zijn en lukt niet. Deze maand misschien ook maar eens aan de ovu. gaan en temp. bij houden.. en proberen loste laten wanneer mijn ei is en gewoon schik maken in bed zonder te veel druk. .. Zou toch kee moeten lukken. Ik zie dat jij zwanger bent maar ook eerder bent geweest is het bij jou ook niet goed gegaan??
Ik snap je gevoel. Ik wilde ook weer zwanger zijn. Daarbij heb ik nog 2 vriendinnen met wie ik even ver was. Zij lopen al met bolle buiken en de mijne is plat. Het blijft lastig. Onze zoon had een ernstige aangeboren afwijken, we hebben goed afgewogen wat de kansen op een goed kwalitatief leven was en besloten de zwangerschap af te breken. Iets andere situatie dus. Je kunt je eisprong bijhouden in Fertility Friend, heb je wsl al wel gezien op ZP, eventueel zie FF in mijn handtekening (is een link) En met tempen, ik adviseer je dan dat ding in de kast gooien als je je eisprong gevonden hebt. Anders ga je van alles concluderen aan je temp na je eisprong en dat zegt ook zo vaak niets.Ik had het ook gedaan om de rust voor mezelf te bewaren. Ik heb de laatste tijd de meest prachtige kaartjes met hoge temperaturen voorbij zien komen en helaas gingen deze dames toch een volgende ronde in.
Bedankt voor je tip. Ik kan daar misschien mijn eisprong wel in bij houden. Dan krijg ik er misschien wel beter inzicht op. Jeetje is wel heftig van jullie zoontje!! Lijkt me de moeilijkste beslissing in je leven die je hebt moeten maken. Ook al weet je dat het waarschijnlijk voor je zoontje beter is het doet heel pijn in je hart.. Hopelijk kun je wel beetje genieten van deze zwangerschap! Waren jullie al weer bezig na de vorige zw. of hadden jullie het op laag pitje en is het en verassing geworden de 2e zwangerschap? Ik merk dat ik er best mee bezig ben en dat is niet goed. maar hoe laat je zoiets los..
@ joyce01 Ik heb ook iedere maand wel zoiets van op goed geluk. maar telkens als de menstrautie er weer aankomt zakt de moed je in de schoenen en ga je twijfelen waarom niet lukt. Waar je op moet letten en wat je rond de vruchtbare dagen moet doen. Iedere maand proberen we wat anders maar zonder resultaat helaas. Over 14 dgn maar weer proberen. Dan die weken erna phoeoeoeo die zijn erg. Mijn gevoel geeft meestal al aan als het niet gelukt is. dat zegt mijn lichaam en dan toch iedere dag hopen op een symptoom.
Ja snap ik ook wel! Dat laatste heb ik (nog) niet, steeds die teleurstelling omdat ik mijn echte ongi na pilstop nog niet heb gehad. Maar begrijp wel hoe je je daardoor kunt voelen..
Ja klopt! 25 maart laatste pil genomen en 29e ongesteld geworden. Nu dus nog aan het wachten op de echte Thnx! Hoop ook voor jullie dat het nu snel raak is
Ik ben een controlefreak , dus ik probeer er wel controle over te krijgen middels ovulatietesten. Werkt voor mij prima tot nu toe, wanneer het begint op te lopen ga ik twee keer per dag testen en vind ik mijn piek. Daarna zou het binnen 24-48 uur moeten gaan springen. Ik ben niet echt gemaakt voor het 'op de gok-gebeuren' .
Ik ben ook echt een controlfreak maar ik heb zo geen zin om me druk te maken om mijn eisprong. Zoals je aan mijn handtekening kan zien heb ik meerdere malen een zwangerschap gehad. Wij doen het wanneer we willen. Nu zit ik al in !! ronde 12!! en doen we het om de dag. Volgens de gyn kan dat prima. Succes met zwanger worden en hoop echt dat het snel raak is voor jullie allemaal!
jeetje 4 mk is niet niks. Ik hoop ook dat de volgende een blijvertje is. Want dit gaat niet in de koude kleren zitten. Ik ga morgen even ovu testen halen. Zijn ze van kruidvat goed of ik heb ook wel eens testpoint gehoord zijn die goed?
Ik vind het ook heel lastig om mijn ei te bepalen. De lengte van mijn cyclussen zijn ook elke maand weer verschillend. Het gemiddelde van de laatste 3 maanden is 31 dagen. Ik denk dat temperaturen voor mij geen handige methode is vanwege mijn aandoening. Die zorgt er namelijk voor dat ik regelmatig verhoging heb. Mijn temperatuur kan daardoor dus ook heel vroeg in de ochtend al hoger zijn. Geen touw aan vast te knopen dus. Misschien moet ik ook maar eens een ovulatietest gaan proberen mocht het deze maand niet zijn gelukt...
@purringkitty Ik zie dat je 4 dgn overtijd bent, Ik hoop dat je de volgende maand de ovutesten niet hoeft te gebruiken maar dat het nu gelukt is heb je al getest? Ik ga eerst ook met ovu beginnen en pas als het later nog niet lukt tempraturen maar dat vraagt iedere dag tijd.
Ik gebruik ovutesten om te kijken wanneer we het beste kunnen klussen. En ik temp om te kijken wanneer mijn ei daadwerkelijk gesprongen is. Ik wel een gedoe, elke dag om sochtends 6 uur tempen maar dan heb je wel wat meer zekerheid.
Ik ben nog niet begonnen hoor, maar wel met het bijhouden van mijn cyclussen op een app op mijn iphone. Hier staat dan ook (wanneer je regelmatig ben) wanneer je eisprong ongeveer is en wat dan de vruchtbare periode zal zijn. Ik weet niet hoe betrouwbaar dit uiteraard is en of het alleen geldt als je een regelmatige cyclus heb, maar misschien heb je er iets aan Succes in ieder geval!
De apps nemen het gemiddelde, en dat is niet voor iedere vrouw hetzelfde. Ik heb ze ook hoor, vind ze heel handig om er van alles te kunnen invullen. Maar door de ovutesten kwam ik er bijv. Achter dat ik met een cyclus van ongeveer 29 dagen mijn eisprong rond dag 19 heb. De app pakt het gemiddelde en zet mij op dag 15. Dus mijn timing was de eerste ronde verkeerd .