Mijn zoontje kreeg afgelopen dinsdag hoge koorts +40. Vanaf donderdag kreeg hij vlekjes en deze zijn nu bijna weg, de zesde ziekte dus. Alleen hij is sinds vrijdag zooooo chagerijnig, hij schreeuwt om de kleinste dingen, hele jankpartijen omdat hij bijvoorbeeld een knuffeltje laat vallen. Als hij niet huilt is hij aan het jammeren en wil vastgehouden worden....slapen doet hij gelukkig nog wel, maar we worden echt gek van hem...past dit nog steeds bij de zesde ziekte? Of heb ik hem verwent tijdens het ziek zijn waar hij nou een beetje in blijft hangen en 'gebruik van maakt'.
Heel herkenbaar. Mijn zoontje heeft een paar weken terug de zesde ziekte gehad, en pas toen de vlekjes weer bijna weg waren was hij echt niet te genieten. Dat heeft hier een dag of 4 geduurd en daarna was hij gelukkig weer ons vrolijke mannetje.
Dus na het verdwijnen van de vlekjes nog even 4 dagen doorbikkelen....gek hè je zou denken dat het over is, eten enzo doet hij ook weer...herkennen meer mama's dit?
Ja ik vond het ook vreemd, ik dacht al nee he, zitten we in zó'n fase?! Maar toen had ik mijn nichtje eens gevraagd of mijn achternichtje dat ook had (had wat eerder de 6e ziekte gehad) en zij herkende het ook meteen. Inderdaad nog even doorbijten dus
Dat beloofd wat Onze dochter heeft vermoedelijk ook de zesde ziekte. Het heerst zo te lezen, die zesde ziekte