Mijn zoontje heeft een moeilijk start gehad ivm verborgen reflux en bizarre krampen. Na drie bezoeken aan de osteopaat en medicatie, zantac leek de reflux onder controle en hadden we eindelijk een heerlijke baby waar we echt van konden genieten en die stukken beter in zn vel zat. Tot twee weken geleden. Hij werd verkouden, dichte neus en hoesten. Vervolgens werd het hoesten erger en gaf de thermometer de ene keer 38.9 aan en de andere x een "normale"temperatuur. Op een gegeven moment ging hij minder drinken, vanwege het slijm, snot wat vast zat etc. Ook leek het er tot mijn grote angst op of hij ook weer meer last kreeg van zn reflux (schijnt te kunnen als ze verkouden zijn). Ik ben vervolgens naar mn huisarts gegaan omdat hij dusdanige hoest aanvallen kreeg zodat hij bijna stikte. De ha zei nog net niet"jammer joh". Ik nog vertellen over de reflux, dat het eindelijk goed met hem ging en dat ik hem niet onnodig wilde laten lijden na alles wat ie had meegemaakt. kortom ik ging onverrichte zaken naar huis... na vier dagen nog geen verbetering en weer terug naar een andere ha (vervanger), na lang praten etc kreeg ik andere neusspray en een puffer ventolin. Dit alles trouw gebruikt, samen met de luuf, de ui, het schuine bed. Maar nu een week later mag ik de spray niet meer gebruiken en merk ik eigenlijk geen verbetering. Net was zn temp 38.4 en ik hoor hem om de vijf minuten in zn bedje kuchen, piepen, rochelen etc. Wat moet ik nu in hemelsnaam doen? Weer terug naar de ha? Afwachten nog even? of het volgende week met zn ka bespreken?
Hij heeft dus al een week af en aan koorts? Ik zou teruggaan. Dat vind ik niet normaal. Als jij het niet vertrouwd, gewoon teruggaan. Je bent echt geen zeur. Vertrouw op je moedergevoel en laat je niet wegsturen. Zet hem op! Ik vind het trouwens onkunde van de arts, als hij het zo laat overkomen, dat je voor niets komt. Maar het kan natuurlijk ook zijn, dat je het zo voelt, terwijl de dokter helemaal niet zo denkt (invullen van zijn gedachten).
Ik zou ook teruggaan. Lijkt mij niet normaal als hij zo lang achter elkaar koorts houdt. Probeer er gewoon een doorverwijzing uit te slepen!
Ik zou teruggaan; als hij zo last van z'n longetjes heeft en de temperatuur steeds wat hoger is dan kan hij best wel een luchtweginfectie oid hebben. En als je je weer niet gehoord voelt, zou ik een andere huisarts nemen; je kan beter te vaak met je kindje naar een dokter gaan dan te weinig lijkt me.
Ja meiden ik weet het ja. Hij heeft niet continu koorts, tis af en aan. En het ene moment lijkt het of ie nergens last van heeft en het andere moment ziet ie er echt beroerd uit en ziek zeg maar. Ondanks de reflux zijn er savonds en snachts nooit problemen geweest met slapen maar nu dus wel. De huisarts vond dat we het moesten aankijken maar ik moest haar wel even uitleggen wat het verschil was tussen reflux en verborgen reflux. Dinsdag moet ik ivm zn reflux naar de ka maar twijfel of ik nog zolang moet wachten. Ik kijk straks nog even hoe hij zn laatste fles drinkt. Hebben jullie verder nog tips?
Daar zeg je trouwens wat. Heb al diversen pogingen gedaan voor een andere ha maar hier in het dorp nemen de ha geen patienten van elkaar aan...
Tegelijk gepost... Wat je nog kan doen tegen de benauwdheid; regelmatig met m stomen; dus douche op z'n heetst zetten en met je kindje ernaast gaan zitten (dus niet onder de douche)....zorgt ervoor dat hij t minder benauwd krijgt. Wat ook goed helpt is het hoofdeind van t bedje / wiegje omhoog zetten; dus niks onder t matras, maar bv een paar boeken onder de poten (als je wat onder t matras legt, ligt de baby zo in een 'knik'.) Bij de apotheek haal ik trouwens altijd een neusspray op zoutwaterbasis; die mag je vlgs mij wat langer gebruiken... Succes!
vergeet niet dat stomen ook averechts kan werken op benauwdheid! het kan het ook verergeren..... als ik het goed begrijp loop je ook bij de KA, waarschijnlijk voor zn reflux.... waarom bel je daar niet heen en leg je bovenstaande uit?
vorige week vier dagen lang een poging gedaan om ka te spreken te krijgen, ondanks herhaaldelijk bellen niet gelukt en toen maar naar de ha gegaan. Dinsdag heb ik een afspraak en om wederom frustratie te voorkomen en tijd te verspillen die ik liever aan mn kindje geef voel ik weinig voor nieuwe pogingen...
klinkt bij mij meteen "luchtweginfectie" eigenlijk bij een week koorts, onze zoon had vorige week precies hetzelfde, waren zijn longen de vorige keer wel "schoon" laat die dan nog een keer even checken..
Klinkt allemaal erg bekend. Mijn dochtertje heeft reflux, op zich gaat dat nu al stukken beter, dus volgens mij heeft dat er niet zoveel in haar geval mee te maken, maar ze is ook een paar keer erg benauwd geweest. Ze kreeg soms blauwe lippen tijdens zo'n megaverkoudheid. Mijn eigen huisarts deed er niets aan 'krijg altijd alleen te horen, de longen zijn schoon, (maar goed, die reflux zag hij ook niet in, terwijl ze het in behoorlijke mate had). Van een andere vervangende arts ook Ventolin gekregen. Op de wintersport was ze weer zo benauwd, daar naar de arts, bleek bronchitus, heeft ze medicijnen voor gehad (had weer blauwe lippen) en daarna is ze wel opgeknapt. Het zat ons niet lekker, dus zijn weer daarna naar onze huisarts gegaan en nu hebben we voor volgende week een afspraak staan bij de kinderarts, kan die er eens verder naar kijken. Gelukkig gaat het nu wel goed met haar, maar ik wil gewoon weten waar ik aan toe ben en of het geen kwaad kan. Meer tips kan ik je ook niet geven dan hierboven al genoemd zijn of het zijn. Gebruik je al Bisolvon babydruppels?
hoi hoi, jo79; alsof reflux al niet erg genoeg is he . Ben net weer bij de huisarts geweest. Hij heeft onstoken amandelen en een beginnde ooronsteking, heb nu een kuurtje gehad... kijken wat dat gaat doen...