Krampjes door ophogen voeding?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Anonima257, 11 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anonima257

Anonima257 Bekend lid

6 jul 2014
    848
    284
    63
    Vrouw
    Sinds vandaag krijgt mijn zoontje van 7,5 week 120/4 omdat hij meestal hongerig bleef na 90/3 of na 1,5 a 2 uurtjes alweer wakker werd, wat normaal 3 uurtjes waren.

Nu drinkt hij de flesjes vaak (zo goed) als leeg, maar kreeg net darmkrampjes. Waar hij eigenlijk weinig last van heeft gehad de afgelopen weken. Is het mogelijk dat hij even moeten wennen aan de hoeveelheid of denken jullie dat het gewoon te maken heeft met zijn leeftijd wat natuurlijk ook heel goed mogelijk is! Ik hoor het graag!

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Het kan allebei en ik vind dat je daar op basis van 1x ook nog geen conclusie uit kan trekken.
    Zou het gewoon even aankijken, als blijkt dat hij zich echt ongemakkelijk voelt dan wellicht wat minder voeding geven. Je zou ook wat langzamer op kunnen hogen.
    Dus eerst 110cc, dan 120cc en dan pas 135cc (want dat is de totale hoeveelheid van 120+4).
    En verder horen krampjes er natuurlijk gewoon bij.

Drinkt hij z'n flesje wel rustig leeg, doet hij er lang genoeg over?

3. Anonima257

Anonima257 Bekend lid

6 jul 2014
    848
    284
    63
    Vrouw
    Ik heb het ook niet zo duidelijk opgeschreven. Sorry, warhoofd hier! 🙈 Hij kreeg eerst 90/3 en sinds zaterdag 120/4 aangeboden op aanraden van CB. Daarvan dronk hij 2 dagen 110, daarna 120 en sinds vandaag de hele fles. Hij heeft het zelf dus een beetje geregeld.

Hij drinkt rustig, maar is zelf wel wat onrustiger de afgelopen dagen. Of dat door de warmte komt of de zogeheten 8 weken groeispurt dat weet ik niet. Soms huilt ie tijdens ze flesje en heeft hij onrust in z'n lijfje, maar als ik hem dan omhoog houdt laat hij vaak een boertje.

Deel Deze Pagina