Drinkt te weinig, maar groeit goed

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Valenti, 10 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Valenti

Valenti Actief lid

11 feb 2013
    457
    15
    18
    Mijn kleine smurf van nu 11 weken die drinkt nog steeds niet veel. Hij werd geboren met een gewicht van 3400 gram en dronk direct flesjes van 90 leeg en eigenlijk zit hij hier nog op. Hij is gewoon niet erg hongerig. Hij zal nu ongeveer 6 kilo wegen ( 5,3 kilo bij 8 weken) en drinkt het volgende; 110/120 en dat 6 flessen en heel soms gaat de fles van 135 leeg. Nadeel is dat hij dan spugerig is daarna. Hij is blij en tevreden en komt eigenlijk nooit huilend voor een voeding en in de nacht is het ook het smakken waarvan ik wakker word en hem ga voeden. Maar gezien zijn gewicht moet hij echt meer eten. Kan het er natuurlijk niet inproppen, maar om de 3 uur voeden eet hij nog minder per fles.

Wat moet ik hier nu mee?

2. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Als hij goed groeit, voldoende plasluiers heeft en alert is als hij wakker is zit het helemaal goed hoor!

3. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Precies wat jackie zegt.
    Zoals je zelf zegt. Hij is blij en tevreden. Wat wil je nog meer?

Je kan het er niet inproppen. ;)

4. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Precies dit;)

5. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.468
    3.914
    113
    Vrouw
    Dit idd.

Hier juist andersom: drinkt voldoende (volgens de regel 120-180 ml per kg), maar z'n groei wijkt wat af (alhoewel het cb zich daar meer zorgen overmaakt dan wijzelf).

6. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Mijn dochter dronk ook weinig als baby, het is nooit een grote eter geworden trouwens. Bij grotere voedingen was het ook spugen.
    Ik maakte me toen ook zo'n zorgen maar achteraf (jaha, lekker makkelijk :) ) voor niks dus. Net wat de anderen al gezegd hebben, als hij goed groeit en levendig is dan krijgt hij echt genoeg.

7. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

2 mrt 2015
    877
    1
    0
    Ik heb zelf borstvoeding gegeven en wist dus nooit hoeveel ml er gedronken warden. Ik heb me daar gelukkig dus ook nooit zorgen om hoeven maken.

Kijk goed naar je kindje, is hij alert als hij wakker is, groeit hij en heeft hij voldoende plasluiers. Dan zal hij genoeg binnen krijgen.

Die ml die op het pak poedermelk staan zijn maar richtlijnen he. Het ene kind drinkt nu eenmaal minder dan een ander kind.
    Geeneen kind is gemiddeld.

8. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Mijn zoontje is trouwens 5.5 maand en drinkt altijd tussen de 80 en 120 ml......en het is een beer van een baby!

9. Valenti

Valenti Actief lid

11 feb 2013
    457
    15
    18
    Fijn te lezen dat jullie vinden dat het echt niet nodig is om al hoger te zitten. Het cb gaf gister hetzelfde aan.
    Ik ga proberen het los te laten. Wat het cb ook aangaf, dat het kan komen door het tongriempje. Deze is kort, maar niet te kort. Dat hij door lucht gewoon sneller vol zit. Dus deze gaan we laten knippen. Gewoon voor de zekerheid en uiteraard de problemen die zich Msschirm in de toekomst kunnen opspelen

Deel Deze Pagina