Geen melk bij 1e, ook bij 2e zo?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Maeve, 21 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maeve

Maeve Actief lid

18 nov 2007
    297
    0
    0
    Pedicure
    Maastricht
    Bij mijn zoontje had ik geen tot heel weinig melk om zelf te kunnen voeden.
    Ik heb het 6 weken lang geprobeerd, alles er aan gedaan, maar uiteindelijk bleek dat er maar iets van 3cc uit beide borsten in totaal kwam. Dus moest ik constant bijvoeden.
    Na die 6 weken heb ik het opgegeven en ben toen van alle ellende overgegaan op flesvoeding.
    Nu ben ik zwanger van de 2e, en wil alsnog wéer gaan proberen BV te geven.
    Wil het nu per definitie zeggen dat mijn lichaam niet in staat is voldoende melk te produceren?
    Ik probeer me nu zo veel mogelijk voor te bereiden en in te lezen op dit gebied. Heb mijn partner ook op zijn hart gedrukt dat hij moet zorgen dat de kleine binnen het uur wordt aangelegd. Dit is namelijk bij de 1e al niet gebeurd.

Alvast bedankt.

2. Verhoeven546

Verhoeven546 Actief lid

17 sep 2007
    167
    0
    0
    dit wil helemaal niet zeggen dat het bij de tweede hetzelfde moet gaan lopen. het op gang brengen van de voeding kan op verschillende manieren niet goed lopen. ik kan zo niet oordelen over wat de oorzaak is geweest.

misschien is het verstandig om al in je zwangerschap eens contact te leggen met een lactatiekundige in de buurt. die kan eventueel al eens een aantal dingen met je doornemen, eventueel een borstonderzoek doen en vrij snel na de geboorte inspringen bij problemen.
    kijk eens op deze site voor een lactatiekundige bij je in de buurt:
    www.nvlborstvoeding.nl

3. Maeve

Maeve Actief lid

18 nov 2007
    297
    0
    0
    Pedicure
    Maastricht
    Dank je wel, ik ga dat zeker eens doen.

Deel Deze Pagina