Wat meegeven naar kinderopvang?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Romymama, 25 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Mijn dochter van 4 maanden gaat bijna naar het kdv! (aiii, slik :D)

Nu vroeg ik mij af.. Hoe geven jullie de spulletjes mee? Al echt in zo'n mini rugzakje speciaal voor kindjes of?

Alvast bedankt! Het is mijn eerste dus 0 ervaring met kdv..

2. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Bij ons op het KDV hebben de kindjes een eigen bak. Daar zit in ons geval een schoon setje kleren in, een slaapzak, een speen, een regenbroek en een fles. Die spullen blijven daar.

Eten, drinken en luiers krijgt hij van het KDV, wij hoeven dus niet elke keer spullen mee te nemen. Alleen af en toe een schoon setje kleren en een schone slaapzak. Hier dus geen rugzakje o.i.d.

3. Jansje88

Jansje88 Lid

23 jun 2012
    50
    0
    6
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje krijgt een rugtasje mee met schone kleren, luiers en een drinkbeker. Toen ze nog een baby was nog een schriftje waar ze alles gingen opschrijven.

4. LinDaan

LinDaan Lid

14 jul 2015
    33
    0
    6
    NULL
    NULL
    Oh ik lees mee. Mijn zoontje (16mnd) gaat ook bijna naar de kdv.
    Zo spannend allemaal en benieuwd hoe hij het zal vinden. 😊

5. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    awww. Mijn meisje gaat ook nu 4 weken en weet hoe je je voelt. Vind het zelf ook nog best moeilijk maar ze heeft het er leuk.
    Ze steekt zelfs al haar armpjes naar de leidster uit als mijn vriend haar vast heeft met ophalen.

Hier gaar mee in de luier tas.
    fles en voeding in torentje 1tje extra voor als eens iets mis gaat.
    speentje en knuffel.
    (slaapzakje hebben ze daar maar ik geef nu nog wel haar eigen mee voor het vertrouwde gevoel en geur. Ze slaapt vrij onrustig )
    reserve kleding

de rest hebben ze daar. soms moet je eigen luiers mee nemen

Ze hebben ook een boekje waar ik haar ritme en rituelen in heb geschreven en schrijven de leidster en wij steeds een verhaaltje met hoe de dag is verlopen en wij of er nog bijzonderheden zijn en soms gewoon iets leuks.

6. Hupje

Hupje Actief lid

15 jun 2015
    281
    0
    0
    NULL
    NULL
    Omdat wij veel extra kleertjes meegeven voor ons spugertje, nemen we een klein sporttasje mee. Daar kun je tenminste twee ordelijke stapeltjes in maken. De gekolfde moedermelk gaat mee in een apart koeltasje.

7. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Hier in een rugtasje:
    - extra kledingssetje
    - luiers
    - speen
    - eten voor die dag (omdat ik wil dat dl geen geraffineerde suikers eet)
    - knuffel

8. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Bij ons hoef je alleen een speen en reserve kleding mee te geven.
    Ze krijgen daar een eigen fles.
    Voeding en luiers krijgen ze van de crèche. Slaapzakken gebruiken ze ook van daar.

9. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Oh ja, en hun knuffeldoekje.

10. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Hier heeft ze haar eigen locker

Daar zit in : Pampers, reservekledij (Broekjes, bloesjes, rompers), flesjes water/melkpoeder/flesje, knuffeltje, billenbalsem, fysiologisch water

Ik vul dat gewoon regelmatig bij..

Haar tutje hangt er aan de tutboom (Met haar naam op)

Heen- en weer schriftje neem ik elke keer mee als ze gaat

11. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.489
    3.941
    113
    Vrouw
    Wat wij zelf mee moeten nemen:
    Reservekleding (ligt in zijn mandje, neem ik dus alleen mee bij een nieuwe maat of wanneer iets vies is geworden. Dit kun je natuurlijk ook elke keer meenemen).
    Luiers (hiervan neem ik altijd in 1x een pak mee, zodat ik niet elke keer luiers mee hoef te nemen)
    Fles (ze hebben bij ons standaard flessen, maar je mag ook een eigen meenemen).
    Tuitbeker (geldt hetzelfde als hierboven)
    Fopspeen (die blijft daar liggen)
    Slaapzak (neem ik elke keer mee als hij gaat, omdat ik een extra slaapzak aanschaffen niet nodig vind).

Voeding hoeft niet meegenomen te worden bij ons, tenzij je bijzondere/aangepaste voeding moet gebruiken.
    Verder kun je nog denken aan borstvoeding meegeven, knuffeltje/tutdoekje, sommige gebruiken een schriftje.
    Gewoon even bellen met kdv wat handig is, als je er niet uit komt.

12. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Hier gaat het hetzelfde. Ik geef alleen afgekolfde borstvoeding mee, verder niet. In zijn bakje zitten schone kleren, een slaapzak, een fles en een knuffeltje. En eten, drinken en luiers doet het KDV.

13. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Wat moeten sommigen veel meenemen! Hier alleen avondeten. Flesvoeding, slaapzak van het kdv. Speentje, fles, reservekleertjes liggen (Lagen) in z'n mandje.

14. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Mijn jongste 2 gaan sinds kort naar het kdv. Ik heb voor beiden een rugzakje gehaald.

Bij mijn dochtertje gaan daarin: reserve set kleding, het heen en weer schriftje, luiers, haar knuffel en haar speen en ik geef eigen slaapzakje erin mee en haar rietjesbeker.

Bij mijn zoontje: luiers :D

15. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Ik neem vaak zijn luiertas mee met slaapzak reserve kleren fles en zalf,knuffel en speen
    Voeding luiers etc hebben ze daar.
    Als ij hem ophaal neem ik alles weer mee naar huis.

16. Hupje

Hupje Actief lid

15 jun 2015
    281
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons kdv vragen ze of je zoveel mogelijk weer mee naar huis wilt nemen i.v.m. beperkte opbergruimte. Mijn zoontje gaat twee aaneengesloten dagen, dan neem ik de spullen op dag 1 mee en op dag 2 mee terug (alleen de dingen die we thuis niet nodig hebben).
    Luiers en slaapzak hebben ze op het kdv (en bijvoeding ook, maar dat krijgt baby nog niet), de rest moeten we zelf meenemen.

17. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier gaat hij niet naar het KDV, maar naar de gastouder, dus geen bakje of iets waar ik wat in kan laten liggen.
    Toen hij 4 maanden was ging het volgende mee:
    - poedertorentje met melk + 1 voeding extra
    - fles
    - schoon setje kleren
    - luiers + doekjes
    - slaapzak
    - speen en knuffel
    - oppasboek

Dit ging allemaal in z'n luiertas waar standaard ook een paar zetpillen inzaten en een potje sudocreme. In de zomer ook een flesje zonnebrand.
    Nu gaat eigenlijk nog steeds hetzelfde mee, alleen i.p.v. melkvoedingen en een fles alleen z'n rietjesbeker.

Als het KDV waar je dochtertje heen gaat van die bakken heeft wel handig om een aantal dingen dubbel te kopen, scheelt een hoop heen en weer gesleep.

18. Daan90

Daan90 Bekend lid

10 mrt 2013
    651
    3
    18
    Ik geef gewoon de luiertas mee. Daar zit standaard in setje schone kleren, luiers, billendoekjes, spuugdoekje, zonnebrand, zonnenhoedje. Op de opvang dagen gaat daar bij: slaapzak, speentje, knuffeltje. Aan het begin gaf ik een apart tasje mee met daarin afgekolfde melk en flesje, die kon ze in geheel in koelkast zetten, nu (1j) krijgt ze geen borstvoeding meer overdag op de opvang dagen.
    Eten en drinken krijgt ze daar. Slaapzak hebben ze ook maar ze vragen om eigen mee te nemen voor vertrouwdheid.
    Luiers en doekjes moet je zelf meenemen, maar had ik anders ook gedaan want weet van mijn eigen spullen zeker dat ze daar niet op reageert.

19. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Wij hoeven niks mee te geven eigenlijk alleen een speentje/enof knuffel.

Ze krijgen een slaapzak van het kdv die van hun zelf wordt. Een nieuwe waar de namen van de kindjes in komen te staan. Ook een fles voor de voeding krijgen ze nieuw uit de verpakking , een fles naar keuze waar ze thuis ook uit drinken in ons geval was dat difrax. Luiers en eten wordt ook verzorgt. Fles voeding is hier standaard nutrilon , wil je anders of heeft je kindje anders nodig ivm allergieen ofzo zelf mee geven en krijg je tot €15 euro per pak terug als je het bonnetje in levert. Ik had een keer mijn voeding torentje laten vallen net voor ik B ging halen na een ochtend kdv , ik vroeg of ik voor 1 voeding mee mocht nemen van hun aangezien wij weg moesten , geen probleem. Toen zag ik dus ook dat alle baby's hun eigen melk hadden waar op het pak met stift hun naam stond met datum wanneer open gemaakt is , vond dat heel netjes. Reserve kleren mag je mee geven maar hun hebben genoeg.

20. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een setje kleding, romper, speen ligt in haar bakje en blijft daar dus ook. En verder geef ik een Woezel en Pip tasje mee met drinkbeker, slaapzak, speen, knuffeltje, crecheboekje en eventueel een Olvarit potje. Luiers en eten/drinken krijgt ze van daar

Deel Deze Pagina