wanneer aan grote zus vertellen van 6 jaar?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Littlejoy, 4 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Littlejoy

Littlejoy Actief lid

29 dec 2012
    438
    0
    0
    Ik ben zwanger van de 2de.
    Onze dochter is 6 jaar en wil dolgraag een zusje.
    Of dat er van komt, weet ik niet ;) maar ze wordt GROTE zus.
    Er kan natuurlijk van alles nog gebeuren maar om nu met 12 weken te wachten vind ik eigenlijk te lang.
    Hoe hebben jullie dat aangepakt of hebben jullie nog tips?

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Heb je al gebeld voor een eerste echo? Misschien dan vertellen? Of haar dan meenemen als verrassing? Zij zal natuurlijk daarna het niet meer voor zich kunnen houden...!

3. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Gefeliciteerd!

Wij hebben bewust gewacht tot de 11-12 weken.
    Ik had 1maand ervoor een mk gehad en het zoonlief meteen verteld!
    Nou..dat arm kind was helemaal over zijn toeren toen er "opeens" geen brusje meer kwam.
    (Hij had het ook al aan de hele school verteld:( dus ook niet leuk voor mij!)
    Jij vind het Mss lang om te wachten maar als het mis gaat komt de klap hard aan.
    Daarbij moet ze erna nog 6maanden wachten en als je het met 12wk verteld zijn er al 3maanden om.

Maar ieder zijn ding natuurlijk.

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier gewacht tot na de goede termijnecho (beiden keren). Zekerheid dat het goed gaat lopen heb je natuurlijk nooit, maar voor dan zag het er perfect uit en aangezien toen de rest het ook mocht weten hoefde het geen geheim meer te zijn waarbij ze mogelijk haar mond voorbij zou kunnen praten.

5. Littlejoy

Littlejoy Actief lid

29 dec 2012
    438
    0
    0
    ik weet het nog niet. Zal straks even met mijn man overleggen.
    Kan moeilijk wachten tot 12 weken om het tegen mijn ouders te vertellen. Zij zouden dan ook hun mond moeten houden tegen onze dochter.
    Ik wacht zeker wel nog even maar even goed nadenken of we het voor 12 weken vertellen of erna.

6. tuc

tuc Niet meer actief

wij hebben ook tot 12 weken gewacht, een aantal maanden eerder een mk gehad, dus de schrik zat er goed in bij ons. Veel langer wachten kon ook niet, want ze had zelf al gezien dat mama ineens zo'n dikke buik had;)

7. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    wachten lijkt me beter. Zes is al best oud natuurlijk, maar het lijkt me lastig uitleggen als er iets fout gaat. En de kans is een op 7 a 8 he?

8. tuc

tuc Niet meer actief

maar opa en oma snappen toch wel dat ze hun mond moeten houden, mijn ouders hebben 6 weken niks kunnen zeggen...geen probleem hoor

9. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Dat is de reden waarom wij ook hebben gewacht. Niet dat we het verwachtten, maar wij hebben ook twee miskramen gehad en we waren dus blij dat we niets hadden verteld nog. Dit keer hebben we het met 12 weken verteld, toen we zeker wisten dat het echt goed zat.

10. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Ik lees even mee, bij mij is het nog niet zo ver. Maar hoop toch dat het niet zo lang meer duurt.

Aangezien het dan voor ons de derde is verwacht ik eigenlijk best snel een buikje te hebben, vraag me af of ik het dan nog kan verbergen tot 12 weken.

Bij de vk waar ik zat doen ze nu ook een 8 weken echo, ik weet niet of dat wat zegt over een goede zwangerschap?

11. Shirin81

Shirin81 Actief lid

14 okt 2012
    322
    0
    0
    Mijn dochter is 3,5 jaar en ze vraagt steeds of er een baby in mijn buik zit. Want mam je buik is opeens zo dik. As dinsdag heb ik eens echo en wil het dan toch echt vertellen. Heb een paar keer boven de pot gehangen en ben erg moe. Is dan wel handig om te zeggen dat het door de zwangerschap komt. Kan mijn mond ook niet meer houden, wil het zooooooo graag vertellen.

12. tuc

tuc Niet meer actief

over het ziek zijn...ik heb gewoon gezegd dat ik ziek was. Meisje is zelf ook wel eens ziek en moet dan spugen, daar zoeken ze echt niks achter hoor.

13. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Hier weten ze nog niets. Ik wacht tot de echo. En die heb ik pas de 29e. Ook de andere keren heb ik het pas na 12 weken verteld. 9 maanden is erg lang voor kinderen. 6 is iets meer te overzien.

14. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38

Oké maar dan wordt er ook over gepraat want een kind van 3 gaat echt niet uit zichzelf zeggen dat er een baby in je buik zit omdat het "iets" dikker is.;)
    Onze zoon is 7 en een heel pienter slim mannetje maar zelfs hij heeft hier niks in de gaten gehad;)

15. Littlejoy

Littlejoy Actief lid

29 dec 2012
    438
    0
    0
    Net even overlegd met mijn man en hij wil zeker een paar weken wachten.
    Hij wil zelf nog even genieten maar ook bijkomen van het nieuws.
    Ik snap dat wel.
    ik bel volgende week of over 2 weken de verloskundige voor een afspraak.

16. chihuahuatwins

chihuahuatwins Actief lid

28 aug 2012
    292
    1
    0
    nederland
    wij hebben ook gewacht tot ruim 11 weken.. ;) toen had ik al een aantal echo s gehad en wisten we wel dat het goed zat.

17. Littlejoy

Littlejoy Actief lid

29 dec 2012
    438
    0
    0
    Ik heb alleen vanmiddag mijn beste vriendin gebeld. Maar die is de enige, ik moest het even delen met iemand.
    Heb haar ook benadrukt dat ze het tegen niemand moet vertellen.
    Zij was ook bij mijn bevalling van onze dochter.
    Verder gaan we dus onze mond houden. Een grote uitdaging :)

18. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    #18 BabyAngel, 4 jan 2013
    Laatst bewerkt: 4 jan 2013
    Jaaaa ik moest het ook tegen iemand vertellen,daarom hebben wij het wel onze ouders verteld.
    Omdat zij wisten wat het met onze zoon gedaan had hebben zij uiteraard ook hun mond gehouden.
    Vrienden hebben wij het ook pas verteld met 12wk,maar eerst zoonlief:D

Hier hebben we zoonlief meegenomen naar de termijnecho (11wk) en gezegt "we gaan eens kijken of er een baby in de buik zit bij mama"
    Vond hij erg spannend en toen hij dus een trappelend baby'tje zag begon hij helemaal te glunderen en werd er verlegen van:):D
    Zoooo Lief!!

19. Littlejoy

Littlejoy Actief lid

29 dec 2012
    438
    0
    0
    Dat is een prachtig idee, om je kind mee te nemen naar de echo.

20. tuc

tuc Niet meer actief

ja hebben wij ook gedaan...gezegd dat de dokter in mama's buik moest kijken. Ook de vk even ingelicht, toen ze zag dat alles helemaal in orde was riep ze onze dochter erbij en zei ze: zie je wat dat is...toen reageerde ze: het lijkt wel een baby haha. En toen dus uitgelegd dat het idd een baby is en de vk liet haar goed zien wat de beentjes enz waren, was erg leuk.

Deel Deze Pagina