Ons dochtertje is nu 3,5 week oud. Na een eerste week bv drinkt ze nu 2,5 week kv. Gestart met nutrilon standaard maar vanwege verstopping op advies van de huisarts over op nutrilon omneo (en gestart met lactulose). Ik heb zelf het gevoel dat ons meisje wat weinig drinkt, maar wellicht denken jullie daar anders over. Op een dag drinkt ze 6 of 7 flessen (meestal de ene dag 6 en de volgende dag weer 7). Op de dagen dat ze 6 flessen drinkt, drinkt ze 80 tot 90 cc per fles. Op de dagen dat ze 7 flessen drinkt, drinkt ze 60 tot 70 cc per fles. Meer krijg ik er echt niet in, ze draait haar hoofdje weg en gaat kokhalzen en spugen. De afgelopen anderhalve week is ze 140 gram gegroeid, ze weegt nu 4040 gram. Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden. Is dit genoeg? Hoe kunnen we onze dochter helpen om meer te gaan drinken? En mag ze met deze hoeveelheden 's nachts doorslapen (misschien raar, maar 's nachts slaapt ze zo 7 uur achter elkaar door op deze hoeveelheden)? Ik hoor het graag. Groetjes, Quira
Hoi Quira, Qua groei kan je misschien ook het beste even overleggen met het consultatiebureau. Qua hoeveelheid drinkt ze inderdaad niet heel veel. 600 ml zou qua leeftijd en gewicht ongeveer het advies zijn. Ieder kindje is uniek en de een drinkt meer dan de ander. Belangrijkste is dat ze het er goed op doet en tevreden is. Het is moeilijk om haar meer te laten drinken als ze niet wilt. Ben je net over op Omneo? Dan kan het zijn dat ze hier misschien nog even aan moet wennen. Het is in ieder geval belangrijk dat er neit meer dan 10 uur tussen 2 voedingen zit. Groetjes Angélique
We zijn nu bijna een week over op de omneo, maar ook van de standaardvoeding dronk ze niet meer. Eigenlijk is het iets wat ze al sinds de kraamweek had, gekolfde bv ging er ook niet in ruime hoeveelheden in. Volgende week heb ik weer een afspraak bij het consultatieburo, ik zal daar ook eens overleggen. Ze lijkt wel tevreden, maar aangezien ze erge last heeft gehad van de verstopping vorige week (hysterisch krijsen, hele dagen) is het lastig om te zeggen of het komt omdat ze verzadigd is of doordat ze geen buikpijn meer heeft. Het blijft wat uitproberen met zo'n kleintje, bedankt voor je advies in elk geval!