Hallo, Mijn dochter krijgt sinds 2 weken flesvoeding, nou mocht ze van het cb 5x 150cc voeding, dit was echter te weinig en ze krijgt 150cc water + 5 schepjes. Nu komt ze steeds eerder voor de voeding en s'nachts ook weer. Zou ze niet meer genoeg hebben en moet ik ophogen, ik heb geen zin om het cb te bellen want heb ik al genoeg gezeur mee ( stoppen bv). Lizzie
Ligt er een beetje aan hoeveel je meisje weegt. Ze rekenen 150 tot 200 cc voeding per kg gewicht per 24 uur. Met een maximum van 1 liter per 24 uur (of 30 schepjes voeding). Dat kun je dan weer verdelen over de 5 flessen. Mijn dochterje weegt nu bijna 7 kilo schat ik en kreeg tot vorige week ook 5x150=165 voeding. Hier had ze ook niet genoeg aan. Toen 's avonds en 's nachts 180=200 voeding gegeven. Overdag bleek ze aan die 165 ook niet meer genoeg te hebben. De laatste dagen lopen tobben. Kwam zelfs op een gegeven moment op 6x200! Veel te veel. Ik heb nu voeding voor hongerige baby's gehaald. Heeft net haar eerste flesje hiervan op. Ben benieuwd. Heb dit ook zonder overleg met cb gedaan.
@ Elmo, sorry Mijn dochter weegt nu 5300 gram. Laatje jij bent dus ook wel op eigen houtje gaan verhogen? Ga eens kijken of ze s'avonds iets meer wil hebben en hoe dat dan met de nacht gaat.
Lizzie, ik zou niet gelijk alle flessen verhogen maar idd eens kijken hoe het gaat als je de fles voor de nacht groter maakt. Misschien slaapt ze er langer op door... Het rotte is dat als je alle flessen 180 + 6 schepjes maakt, je ook aan het maximum zit met 5 flessen... En ze is pas 2 mnd en een week dus je moet nog wel een tijdje toe met "alleen de fles". Anders voeding voor hongerige baby's proberen? Als je er nou toch niet uitkomt kan je natuurlijk altijd nog naar t CB. Dan mag je ook zeggen dat je het niet prettig vind hoe ze doen... Succes! Mijn dochtertje was vorige week 5,3 kg (4 mnd) en ze krijgt 5x 180 + 6 schepjes. Vonden ze een ruime hoeveelheid op het CB (maar dat zeggen ze al sinds we daar komen en daar heb ik dus de laatste keer wat van gezegd). Overigens krijgt ze "normale" voeding, dus niet voor hongerige baby's.
Mijn mannetje krijgt dus 120cc + 4 scheppen en hij is morgen 1 maand oud... Weet nog niet hoeveel hij weegt, maar bij de geboorte was hij 4405, dus denk nu toch zeker wel 5 kilo ! Hij kreeg eerst om de 3 uur, maar hun raadde aan om om de 4 uur te proberen, anders kreeg hij teveel! Afijn, geprobeerd, ging goed, maar al gauw wilde hij na 3,5 uur al z'n fles ! En nu komt hij weer om de 3 uur En soms om de 3,5 of hooguit 4 uur... Maar merk dat hij echt heel z'n fles leeg drinkt en dan nog smakt ! Nou heb ik dus als advies gekregen om 1 schepje te vervangen met de forte (voor hongerige babies)... Dus 120cc 3 scheppen standaard 1 en 1 schep forte! Maaaaaaaaaaarrr.... Zou ik ook dus voor 's nachts alleen de forte kunnen gebruiken zodat hij wat langer doorslaapt..? -xxx-
Je moet niet bang zijn voor het CB hoor! Als je eenmaal van borst over bent op kunstvoeding zullen ze heus niet zeuren. Zij zijn de aangewezen instantie om je te helpen hoe je je kind voedt. Zeker omdat je nog erg onervaren bent in het flessen. Gewoon bellen of langsgaan.
anders probeer je toch gewoon 1 a 2 flessen van 180 tussen door te doen? of wellicht mengen met forte/extra Het cb hier kan me wat...volgens hun groeit marit niet goed...uhmm 7.5 kilo en 63 cm...tja volgens de groeicurve die hun hanteren, zit ze kwa lengte inderdaad onderin de curve, maar jeminee kijk eens naar het kind heb ik geroepen ipv naar die achterlijke groeicurve! Ze is gewoon een klein pröpke met lekkere billen 8) ik ga der alleen heen wanneer het "moet"en zeg ja en amen, en doe de deur weer achter me dicht. Verder ga ik gewoon mijn eigen gang...Ik weet tenslotte zelf wel hoe ik met mijn kind moet omgaan.. gewoon doen waar jij je goed bij voelt meid!
Jeetje, wat krijgen jullie kindjes weinig vergeleken met Jorit. Die heeft allang flessen van 150ml en ook nog extra voeding. Ik heb soms flessen er tussen zitten van 180ml. Hij komt minimaal 5 keer per dag, meestal 6 keer. Hij weegt 4300 gram. Ik ga gewoon af op zijn behoefte. Soms laat ie delen van de fles staan en soms heeft ie meer nodig. Weet inmiddels al wanneer hij minder drinkt en wanneer hij meer wil. Ik denk dat we zo best op het gemiddelde uitkomen en anders maar wat meer. Het is wel makkelijk, hij geeft zelf wel aan wanneer hij genoeg heeft, drukt hij gewoon de fles eruit met zijn tong. Ik zou niet te krampachtig omgaan met de voeding. Het zijn richtlijnen die op de verpakking staan en wat het CB adviseert. Hoeft niet te betekenen dat jou kind zich aan die standaard houdt.