heeft iemand nog tips voor mij om tanden te poetsen? in het begin ging het prima en kon ik overal bij, maar sinds twee weken doet ze haar mond niet open en wil ze het zelf ook niet meer doen. iemand ervaring hiermee?
Hoi Niek Lynn is heel wisselend qua tandenpoetsen. Wil ze echt niet, nou ja dan niet. Ik geef haar zelf ook de tandenborstel zodat ze kan expirementeren. Oooh lees nu dat ze het zelf ook niet wil....nou dan gewoon iedere avond blijven aanbieden en geen dwang...
Ik zong altijd een tandenpoetsliedje voor Tess als ik haar tanden ging poetsen. Dan wist ze dat ik haar tandjes ging poetsen en als het liedje klaar was, was ik ook klaar met poetsen. Dit werkte altijd wel goed. Ze heeft ook wel een periode gehad dat ze het zelf wilde doen, maar ik poetste altijd eerst en daarna mocht ze het zelf doen. Toen ze wat ouder werd deed ik voor wat ze met haar mond moest doen. Dus, als ik haar kiesjes wilde poetsen deed ik mijn mond ook wijd open en als ik haar tanden wilde poetsen deed ik bijv. een tijger na. Nou, dat vond ze wel geweldig hoor. Bij haar werkte dat goed. Nou, succes ermee. x Linda
Misschien leuk om zelf ook je tanden te poetsen en haar zelf te laten poetsen. (daarna jij natuurlijk) Monkey see, monkey do. Maak er een feest van en laat zien dat het leuk is. Groetjes, Mirelle.
Nou, mijn zoontje van 2,5 wil het zeker niet meer. Stampen en krijsen dat hij doet. Nu willen we een electrische tandenborstel aanbieden (hij is gek op elektronica, dus hopen ook op daarop). Maar linnepin ik was dus benieuwd naar die liedje. Is het een bekend liedje of iedere keer een andere liedje? Wil het zeker proberen.
Hier benoem ik alles wat er is gegeten... gaan we nu de boterham met smeerkaas wegpoesten en daar zit nog een koekje van vamiddag, appel wegpoetsen, spaghetti wegpoetsen enz. Eerst doe ik het en dan mag zij het nog eens nadoen. Hier wel dwang. Tandenpoesten is iets wat echt moet... over sommige dingen is er hier wel een discussie mogelijk maar tandenpoesten valt daar niet onder. Soms is het dus idd in de houtgreep en probeert ze me weer uit maar meestal gaat het gewoon goed.
ik doe het ook nog zonder dwang, ik geef haar in badje de tanden borstel en dan doe ik het voor. ik probeer zelf ook nog even haar tandjes te poetsen, maar dat lukt niet altijd. nu weet ze in elk geval dat het bij het bad ritueel hoort.
ik heb er geen problemen mee mijn dochtertje vind de tandpasta lekker dus ik kan ze zonder problemen poetsen
Misschien een andere tandpasta en borsteltje gebruiken? M'n dochter vind het juist heerlijk tandenpoetsen dan.. Eerst goed poetsen en dan sabbelt ze hem helemaal leeg...
Ow ja het tandenpoetsen liedje werkt hier ook prima ( heb hem gestolen van me broer) Het gaat op de wijs van vader jacob : het gaat ongeveer zo ( ik weet hem niet helemaal dus ik draai er maar wat van haha ) Tanden poetsen , tanden poetsen O O O Lekker tanden poetsen lekker tanden poetsen Dat doen we zo , dat doen we zo hihi nou het werkt hoor
Het kan ook een fase zijn dat ze gewoon is aan het testen dat ze ook een eigen willetje heeft. Ik zou in elk geval niet dwingen en als ze niet wil dan maar niet. Ik heb sowieso gelezen dat t vooral belangrijk is dat ze de tandpasta (fluoride) in hun mond krijgen en pas vanaf 2 het poetsen zelf echt belangrijk wordt. Dus anders als t echt niet anders gaat wat tandpasta op je vinger in haar mond doen?
Hier ben ik ook erg resoluut mee hoor. Tandenpoetsen moet gewoon, geen discussie over mogelijk. Ik zing ook poetsliedjes en maak er ook een feestje van, maar bij een dwarse bui ben ik streng . Zelf poetsen deed ik in het begin ook niet, pas vanaf 2 1/2 ongeveer laat ik dat doen, dan hebben ze ook echt in de gaten waar ze mee bezig zijn en heb je niet dat gezeur dat ze elke keer die tandenborstel uit je hand willen halen (met een hystische jankbui erbij ) En het werkt erg goed, eigenlijk heb ik met Milan, nu bijna 3, nog nooit problemen gehad met poetsen, op soms een klein strubbelingetje na.
bedankt voor jullie reactie, ik heb haar vanmorgen zelf met haar tandenborstel laten spelen en dat ging goed, ik moest vanavond werken en dus was de papa aan de beurt, maar die is wat zachter. ga morgen dus weer na het flesje ''s avonds proberen en uit volle borst zingen o ja, papa mag gekke bekken trekken, hihi