Ons dochtertje van bijna 3 maanden heeft ontzettende last van krampjes. Maar hebben nu bijna alle speciale voedingen geprobeerd maar ze drinkt het heel slecht.. Gevolg: geen ritme, 3 nachtvoedingen, onrustig meisje, en onrustige papa, mama en zus. Standaard voedingen drinkt ze super, maar dan heeft ze weer last van krampjes met als gevolg al het bovenstaande behalve de gebroken nachten. Met standaard voeding komt ze alleen rond 4u s nachts. Ik heb al geprobeerd het op elke mogelijke manier te mengen, maar ze weigert het gewoon. Kan het haar niet heel erg kwalijk nemen, want het blijft gewoon vies, ookal doe ik op 150ml 4 schepjes standaard en 1 schepje andere. Of het nou van nutrilon, kruidvat, Friso of you name it is maakt geen verschil. Iemand eenige idee hoe ik de comfort melk wat lekkerder kan maken..?
Ik weet niet of het daadwerkelijk de melk een geheel andere smaak geeft (denk het niet) maar wij bestellen voor onze dochter sab simplex tegen te krampjes. Dit zijn druppeltjes te bestellen op Drogisterij Mensink De druppeltjes hebben een frambozensmaak. Geen idee of het dus zal werken, maar het helpt hier in ieder geval ook goed tegen krampjes.
Krampjes (mits niet de hele dag) zijn normaal en horen erbij. Wat je kan doen? Je kindje troosten als ze er last van heeft, haar wiegen, alles wat het haar makkelijker maakt. Hier liepen we tot drie maanden elke avond uren met haar rond om de krampjes te verlichten. Mijn man klemde haar dan rechtop tegen zich aan en ging op het bed zitten en heen en weer wiegen en springen. Bovendien lees ik dat jullie al alle soorte voeding geprobeerd hebben? Dat geeft ook enorm veel onrust en het duurt ook even voordat ze begint te reageren op een voeding (14 dagen). Daarvoor of direct daarna weer overschakelen maakt het alleen maar erger.
En op de speciale voeding heeft ze geen krampen, maar wordt ze elke keer wakker? Hoe gaat dat op die speciale voeding precies? Het klinkt mij in de oren als dat je beter de standaard kunt blijven geven en andere manieren moet zoeken om de krampen te verlichten: zien dat ze zo weinig mogelijk lucht binnenkrijgt, (dr brown-fles bijvoorbeeld?), goed laten boeren ook halverwege een voeding, eventueel infacol of sab simplex...
Ik gebruik al vanaf ik kv geef een dr browns fles, vorige week zijn we gestart met inflacol, maar lijkt weinig te helpen. Met de comfort voeding drinkt ze amper, waardoor ze snel weer komt voor voeding. Maar we denken het probleem gevonden te hebben.. De voeding is dikker, en als ik er 30 ml meer water bij doe drinkt ze t wel goed. (dr Brown fles geeft sowieso al 10ml meer aan dan andere flessen) Maar of het nu nog gaat helpen tegen de krampjes weten we nog niet.. Overigens ligt het niet aan de speen, maar denk dat ze dikke voeding gewoon niet zo goed accepteert. Boeren moet ze sowieso 2 a 3 X per voeding tussendoor, dus dat doen we ook al. Ze is al 3 maanden, dus we hebben het wel steeds tijd gegeven om haar te laten wennen. We hebben nu de Friso comfort voor 2,5 week in gebruik, die is wat milder van smaak.. Hopen dus dat het nu met meer water opgelost is.
Als je meer dan 20cc extra water aan de fles toevoegd zet je je kind op een dieet, dat heeft de HA mij verteld. En kunnen ze last krijgen van waterdunne ontlasting, want wij voegen 10cc xtra toe voor haar dikke poep.
30 cc water is isd wel een beetje aan de ruime kant.. Dat is 1 voedingsdeel maar dan zonder voeding(30+1) Heb ook wel eens ghoord dat als je teveel water toevoegt de voeding niet goed word opgenomen.. Geen idee of dat ook echt klopt..
Doorgaans wordt er gezegd: maximaal 15-20cc extra water per fles. Waarom maak je niet gewoon meer, kleinere, flessen op een dag? Met 3 maanden heb je kinderen die 4 flessen drinken, maar even goed kinderen die 8 flessen drinken. Elk kind is anders. Een te volle buik geeft ook pijn (krampjes).
30 cc is wel erg veel extra water, zoals anderen ook al aangeven. Wat je zou kunnen doen, is zorgen dat je de voeding goed luchtig opschept uit de doos, (even omroeren voor je gaat scheppen), want als je te veel voeding in het maatschepje hebt, is de verhouding voeding-water dus al verkeerd. Als de voeding helemaal stijf in de vorm van het maatschepje uit komt, heb je ws al te veel. Als je goed luchtig schept en dan eventueel nog 10 cc extra bij de fles, en verder niet te grote flessen aanbiedt, heb je grote kans dat het probleem al verholpen is. Succes!
Dikke poep heeft ze sowieso door de voeding. Luchtiger scheppen zou ik idd nog kunnen proberen.. Thnx! En 10ml extra zou dan dus in princiepe 20 zijn..? Want hij geeft sowieso al 10ml meer aan dan andere flessen.. Dus bij de dr brown fles is het 90 ml, maar bals ik het dan over giet in een avent, difrax, ed geeft hij 100 ml aan.. Ze krijgt nu 5X 150, waar ik haar vaak al voor wakker moet maken. Ze laat in principe niks staan, alleen als ik dus de standaard aangegeven flesjes maak laat ze ruim 50 ml staan. Ik zal maandag eens het cb bellen..
Tja, zou gewoon de dosering op de fles aanhouden. Dan heb je idd in totaal mogelijk 20 cc extra, (maar kan ook zijn dat avent enzo te laag aangegeven is? Heb dat hier trouwens ook wel gemerkt met de verschillen tussen avent, tommee tippee en difrax... ). Als je d'r wakker moet maken voor die 150/5 zou ik ofwel toch echt teruggaan naar 120/4, of gaan voeden op verzoek en dus pas een fles geven als ze zelf wakker wordt.
Eigenlijk is er geen enkele fles die echt een correcte maatverdeling heeft, kan een afwijking van 10% of meer zijn. Als je het echt goed wilt doen dan meet je het water af in een geijkte maatbeker, of je weegt het water.
In princiepe komen de andere flessen meer overeen met onze maatbekers. Als ik op haar moet wachten kan ze er zo 6 uur tussen laten. En als ik meer flessen met minder ga geven slaapt ze zo weinig.. Nu kan ik vandaag niet echt n pijl erop trekken omdat vriend en ik onze verjaardagen vierden, dus druk en wat onrustig, maar t is vrij goed gegaan met de laatste 2 flessen. Heb er bij de eerste geen extra water bij gedaan, en bij de 2e wel omdat ik haar dus weer wakker moest maken, en ze nog wat suffig was van dr slaapje. Heb er 10ml extra bij gedaan.
Caitlyn kan ook lang tussen de flessen laten en daardoor weinig drinken. Er zijn dagen dat ze 4 keer 120/4 pakt. Toch groeit ze wel. Het minimale van wat ze moet groeien, maar ze groeit dus net voldoende. Aangezien ik er bij haar toch echt niet meer in krijg dan ze zelf pakt, volg ik haar ook gewoon. Ik heb zelf een vrij trage spijsvertering en pak alles uit voeding wat erin zit, (heb een normaal gewicht, terwijl ik erg weinig eet). Je zou eens kunnen kijken wat er gebeurt als jij dat ook doet. Dan zit er 6 uur tussen, ja, nouja... dan zal ze ook wel meer honger hebben dan. Want nu heb je het risico dat ze de vorige voeding gewoon nog niet verwerkt heeft en als ze dan weer een voeding krijgt, komt dat wel bovenop de vorige en raakt het lijf mogelijk overbelast. Kan ook zijn dat dat helemaal niets uit maakt natuurlijk, maar als je het niet probeert, weet je dat niet.