Hoi dames, Even een vraagje: Heb hier al even rondgesnuffeld en al mn vriendinnen en zussen (heb er 6 met kinderen) nagevraagd maar niemand herkent dit blijkbaar: Wie van jullie is zonder hulp na meer dan een half jaar (of meer dan 6 ronden) zwanger geworden bij de eerste en bij de tweede? En zou daar een verklaring voor zijn? Bij onze eerste duurde het 8 maanden (zo'n 7 rondes) bij onze tweede duurt het nu al 9 maanden (zo'n 8 rondes) en hoop dat het daarbij blijft. Gek genoeg hoor ik dat niet zo vaak, of de eerste en de tweede zijn allebei snel. Of de eerste is snel en de tweede duurt wat langer (of andersom). Of mensen zijn in de MMM. Wie heeft bij allebei wat langer moeten wachten? (Wat je lang noemt natuurlijk, anderen zouden tekenen voor een half jaar wachten) Groetjes
eerste was met 13 rondes raak. Tweede is ronde 9 nu op zijn eind aan het raken en ik heb het idee dat we door mogen naar de volgende poging. Vrienden van ons hadden de eerste na 2,5 jaar vlak voor ze naar de gyn zouden gaan (wat een geduld he!) en de tweede na 8 maanden. Alle anderen waren of vlot of hebben nu 1 ukkie.
Hoi Mariah en Fortuane: dank voor jullie reacties! Jullie dus ook allebei al lang aan het wachten voor de tweede. Eerlijk gezegd krijg ik een beetje twijfels nu of alles wel in orde is, of er een oorzaak zou kunnen zijn. hebben jullie die twijfels ook of nog niet?
Ik ben in totaal 3x zwanger geweest. 1ste na letterlijk 1 wip haha 2de in de 2 ronde 3de in de 2de ronde Nu ben ik al vanaf april gestopt met de pil en heb het idee dat ik nu ook naar de volgende ronde mag
Hier ook twijfels hoor, bij de 1e werd ik zwanger in de maand dat ik mijn voet gebroken had en daardoor bloedverdunners moest spuiten nu denk ik wel eens komt dat omdat we het die maand los lieten of Door de bloedverdunners. . dat maakt me dan wel eens onzeker.. slik jij ook vitamines zo ja welke ? ik ben nu een beetje aan het zoeken wat ik nog kan proberen.. tot nu toe slik ik alleen foliumzuur met vit D en tarwekiemolie. .
Hoi, Slik zwangerschapsvitamines met foliumzuur. Afgelopen maand teunisbloemolie geslikt tot eisprong omdat de cyclus ervoor 39 dagen was. Nu was mn cyclus weer 31 dagen. Slik verder niets. Gebruik sinds deze maand wel ovulatietesten maar dan is de frustratie groter als je weer ongesteld wordt... Verder geen alcohol (maar dronk ik toch al nooit) niet roken natuurlijk (nog nooit gedaan) en veel fruit, groente, genoeg slapen enz... Waar ligt het aan denk ik dan. Maargoed, misschien is het toch gewoon de dobbelsteen: niet iedereen gooit meteen zes...
Ook bij mij gaat het allemaal niet zoals je bij velen wel hoort. Bij mijn zoon duurde het 8 maanden, en nu zit ik in ronde 6. Volgende week vr, za of zo is mijn nod, dus we wachten maar even af wat er gebeurd. Ik snap heel goed hoe je je voelt. Ik vind het behoorlijk frustrerend worden dat ik tot nu toe weer elke maand ongesteld geworden ben terwijl we het gevoel hebben er steeds alles aan gedaan hebben. Ik gebruik nu ook al 3 rondes ovulatie testen, om toch te proberen gerichter te klussen. En ook ik denk wel eens zal er iets niet goed zitten pfffffff. @mariahh wat toevallig dat wij precies even lang met de eerste bezig geweest zijn en nu in dezelfde ronde zitten
1 ste een jaar na het stoppen met de pil. 2 de geen pil 2/ 3 maanden. 3 de spiraal 11 maanden eruit 1 ste ronde.
Heel lang heb je dus niet hoeven wachten op de eerste, tweede en derde maar wel al miskramen zag ik, dat is ook heel naar! Is dit nu voor je 4e kindje of je 4e zwangerschap?
1e, ruim n jaar (ronde 8) 2e, 5maanden (ronde 3, met hulp) Maar ik heb dan ook hele lange onregelmatige cyclussen zonder pil (tussen de 35 en 80dagen)
Voor onze zoon hebben we 2,5 jaar moeten wachten. Ik was toen 2 maanden aan ontspanningsdruppels en geen frituurde producten gegeten. geen cafeïne, en zo veel mogelijk vers eten. Dit hebben we een jaar geleden ook geprobeerd, maar helaas lukt het niet. We zijn vanaf deze maand weer 2 jaar bezig. We zijn nu mega gezond aan het eten. Alles puur vers. En extra vitamine b complex en visolie... Sindsdien heb ik wel 2 maanden een bloeding gehad na 5 a6 dagen na eisprong. En deze maand tijdens de eisprong een bloeding. Donderdag nod... We hebben er veel verdriet van...
1ste: ronde 3 (mk 11 wk) 2de: Ronde 3 Dochter nu ruim 2,5 jaar. 3de: Ronde 10 zwanger (mk 5 wk) Inmiddels zitten we weer in ronde 5 en wil dus nog steeds niet echt vlotten. Wel heb ik tussen mijn dochter en feb 2013 in, 2 maal de prikpil gehad. En denk dat dit er goed ingehakt voor mijn lichaam. Moeilijk he? Had zondag ook een flinke huilbui waarom het niet lukt. Maarja het is echt een lot uit de loterij. En je hebt het niet in je de hand. Maarja hou de moed, dat proberen we hier ook
Hoi, wat een heftig verhaal zeg! Is er onderzoek gedaan? Is het onverklaarbaar? Of willen jullie geen medisch onderzoek laten doen?
bij de eerste wilde we geen onderzoek. en waren we bijna klaar met het pleegzorg traject. Nadat onze zoon was geboren gingen we 4 maanden later al voor nr 2. omdat we weten dat het weer lang kan duren. nu wil ik wel naar de dokter, alleen mijn man niet. Ik teken er voor om 8 maanden te moeten wachten.. Dat stelt niks voor als je 2 jaar bezig bent. Bij mijn moeder ging het ook niet makkelijk. Ik was een foutje... en bij de andere 2 duurde het ook zo 3 jaar . Dus of het in de familie zit? Ik merk wel, dat voeding veel met je hormonen doet. Verder ben ik slank, sport 2 keer in de week. Mijn man heeft wel een stres volle baan. Stres schijnt niet goed te zijn... Maar of dat het is?
heftig hoor sanzon, dan snap ik dat je tekent voor 8 maanden. Lastig dat je man niet naar een dokter wil. Bij ons zitten vleesbomen erg in de familie, mijn oma had ze, mijn moeder en een zus ook. Als wij een jaar bezig zijn wil ik me daar even op laten controleren. Je kunt ook jezelf laten controleren als je man niet wilt maar t lijkt me naar, zulke onderzoeken. Heb je wel n regelmatige cyclus met eisprong?
ja nette cyclus van 28 dagen. en een eisprong op dag 14 of 15. nu een 4 dagen voor nod voel ik al me ongi aankomen. aften in me mond, en chagrijnig... dus op naar rond 25...
Echt balen zeg! Met zo'n regelmatige cyclus zou je denken dat het aardig in orde moet zijn bij je. Waarom wil je man niet naar de dokter? Ook al eens aan aanvulling met bepaalde vetten gedacht? Daar bleek mn zus te weinig van te hebben. Ik slik ze ook omdat mn BMI aan de lage kant is