digitale clearblue wel juist?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door pamelaxxx, 22 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pamelaxxx

pamelaxxx Nieuw lid

28 nov 2007
    3
    0
    0
    hallo,misleidende zwangerschapsverschijnselen ben ik bekend mee maar wat ik nu weer helemaal niet snap is het volgende

ik heb een digitale clearblue test gehaald en die gaf aan met de woorden niet zwanger,ik haal t patroon er weer uit en er staan duidelijk twee strepen,dus heel vreemd,maar nu heb ik gelezen dat die altijd ontstaan en dat die niks zeggen en dat je aleen van de digitale uitkomst moet uitgaan.
    als de test met water uitgevoerd word geeft het maar 1 streepje aan op het patroon ,teminste dat is herhaaldelijk uitgeprobeert door iemand anders ,nu komt mijn vraag.
    als er twee streepjes verschijnen op het patroon tewijl de test niet zwanger aangeeft ,wat is dan de betekenis van deze twee streepjes? ,als ik lees dat iemand toch zwanger bleek daardoor en ook een "niet zwanger"leest waar staan die streepjes dan wel voor? :(

2. Misschien zijn het controlestreepjes die je ook alleen maar te zien krijgt met urine en niet met water?
    Als je het niet vertrouwt zou ik een andere test erbij kopen. Ik gebruikte de "gewone" clear blue testen. Niks digitaal.

3. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Die 2 strepen komen er niet altijd maar als ze er wel komen en de test geeft niet zwanger, blijkt dan ook de meerderheid niet zwanger.
    Waarom geen idee.
    In de bijsluiter staat dus ook daarom duidelijk dat je niet naar de test strip mag kijken.

4. Angie85

Angie85 Actief lid

27 dec 2007
    297
    0
    0
    secretaresse, mama
    den haag
    Ik heb dat ook gehad! twee streepjes en niet zwanger, terwijl de volgende dag twee streepjes (wel wat duidelijker streepje) ZWANGER stond....

5. vlademira

vlademira Niet meer actief

heb ik ook gehad 3 kdagen achter elkaar getest eerste keer 1 streepje +tekst niet zwanger tweede dag 2 streepjes+tekst niet zwanger derde dag 2 streepjes+tekst zwanger ben nu bijna 4 maanden zwanger

6. Als ik hier al de antwoorden lees, zou ik nog eens testen!
    Veel succes.

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik heb ook weleens de digitale test gebruikt van cb, en 3x 2 strepen gehad, maar echt niet zwanger. Je kunt niet van die strepen uitgaan, alleen van het digitale venster.

8. veertje23

veertje23 Actief lid

2 mei 2007
    333
    0
    0
    Verzorgende
    Gelderland
    In de gebruiksaanwijzing staat ook heel erg duidelijk dat je nooit van de streepjes uit moet gaan. Altijd alleen van Zwanger of Niet zwanger. Succes.

9. Mystic Sun

Mystic Sun Bekend lid

3 dec 2007
    884
    0
    0
    Ik had ook de eerste keer getest vóór mijn NOD met de CB digitaal en bleek toen ook niet zwanger maar wel 2 streepjes :confused:
    Snapte er ook niets van dus heb 1 dag vóór mijn NOD getest met een predictor, deze was vaag maar wel 2 strepen en dus direct met diezelfde ochtendurine 1 gedaan van CB digitaal nogmaals en nu gaf hij wel zwanger aan.
    Ik vind deze testen eigenlijk een beetje misleidend voor sommige mensen.

10. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    ik ken het probleeem...

ik heb ook dat ding gehad....
    (klote dingen en ik ga ze ook niet meer gebruiken)

ik ben nog steeds niet ongesteld...

ik heb de laatste test van de digi clear blue gwoon uitgevoerd zonder dat apparaat.

bij mij kwamen gewoon 2 streepjes
    bij de test van ticho heb ik toen ook 2 streepjes gekregen en toen was ik ook zwanger.

ik denk dat je gewoon een andere test moet halen en dat proberen.

11. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ik vind die testen helemaal niet misleidend voor de mensen. Het staat duidelijk in de handleiding, maar toch vragen mensen het weer :S

Als er staat "niet zwanger" ben je niet zwanger tenzij je nog te weinig HCG hebt om het te meten, dan is het ook logisch dat je een paar dagen later(of nog langer) "wel zwanger" te zien krijgt.

Ik hoop voor je dat je zwanger bent ;) Maar die 2 strepen zeggen helemaal niks.

12. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    ik gebruik hem in het vervolg niet meer.
    neem een andere waarvan ik zeker weet dat hij goed is;)

13. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Waarom is de clearblue niet goed dan? De clearbue heeft na mijn weten een hogere HCG gehalte nodig. Je moet de test ook niet doen zonder het aparaatje want daarvoor is het niet bedoeld.

14. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Heb gehoord dat de kruitvat huismerk testen heel gevoelig zijn, heb ze zelf ook gebruikt! :)

-x-

15. Christinaa

29 dec 2007
    33
    0
    0
    Jeetje ik lees hier verschillende dingen over de digitale clear blue. Lijkt me toch dat die test je juist meer duidelijkheid geeft omdat er staat niet zwanger of zwanger. Is dan toch geen twijfel mogelijk, tenzij je te vroeg hebt getest? Ik snap niet waarom je naar de 2 streepjes gaat kijken terwijl er staat dat je daar niet van uit moet gaan. Ik ga wel de digitale test proberen deze week.

16. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    in die test zitten 3 testen.
    ik heb op dinsdag getst niet zwanger (1 streepje)
    woensdag getest niet zwanger (1 streepje)
    donderdag getest niet zwanger (2 streepje)

andere test gebruikt ook donderdag 2 streepjes en wel zwanger

ligt het dan aan de test?

17. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Nee, voor zover ik weet meet de clearblue een hogere HCG gehalte dan een andere zwangerschapstest, dus het kan zijn dat je nog te weinig HCG in je bloed had.

Maar iig gefeliciteerd :D

18. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ik heb geen problemen met de clearblue digitaal

fijne test om zekerheid tekrijgen of je zwanger bent of niet

en indd de test strip is er niet voor om zo afgelezen teworden

kim tis indd vreemd dat de clearblue zegt niet zwanger er een andere test wel zwanger zegt

19. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    ik vind het gewoon vaag.
    maar goed ik ga deze week naar de verloskundige kijken of er een echo gemaakt kan worden enzo:D

20. Christinaa

29 dec 2007
    33
    0
    0
    Ik ben benieuwd Kimm, ik denk dat het inderdaad aan het HCG gehalte ligt bij de test. Ik hoop dat je gauw een echo kunt krijgen, dat zou het mooiste zijn.

Deel Deze Pagina