wanneer kon jij je weer redden in je eentje met 2 kids thuis, en hoe oud was je oudste? mijn man kan moeilijk vrij krijgen deze vakantie, en zit me een beetje af te vragen wanneer ik me weer in m'n eentje zou kunnen redden met 2 kids na de bevalling. En dan bedoel ik eigenlijk vooral met de ouste onze oudste is nu bijna 1,5jr maar loopt nog niet goed, dus veel tillen, en uiteraard veel bezighouden. de eerste 2wk gaat het met kraamhulp en familie wel lukken om het te redden, maar daarna... :
Ik kan je niet verder helpen maar wil je wel alvast even succes wensen met je bevalling en de tijd erna!
Ik had na de geboorte van de tweede (oudste was 23 maand) mn moeder bij me want ik woonde toen nog bij haar. Maar ik heb wel alles zelf gedaan, het is eventjes wennen maar het draait er zo in mee. Misschien handig om een draagzak oid aan te schaffen? Dat vond ik ideaal met 2 jonge kids.
Mijn oudste was 17 maanden(kon net 3 weken los lopen) toen de 2e kwam. Na de bevalling had ik last van mijn bekken, dus ik kon mijn bed niet uitkomen. Wat was ik blij met de kraamhulp. Maar ja, die blijft ook maar een week. Daarna is mijn moeder nog 2 dagen hier geweest, en toen moest ik zelf weer aan de slag. Gelukkig ging het toen wel weer wat beter met mijn bekken. Ik heb het rustig aan gedaan, en veel dingen (schoonmaak e.d. ) minimaal gedaan. Kids waren belangrijker.
mijn oudste was 16 maanden toen Fay werd geboren, zij kon nog niet lopen, dus ik moest haar tillen. De eerste week hadden we kraamzorg, de twee weken daarna was mijn man nog thuis en daarna moest hij weer werken en ging ik alleen op pad. (met duowagen red ik me wel). De ochtenden zijn zo dat ik natuurlijk altijd rekening houd met de voedingen van Fay maar meestal wordt Sam tussen de twee voedingen in wakker. Dan krijgt zij een fles, dan ga ik haar wassen en aankleden. Dan mag zij naar beneden en dan ga ik Fay halen. Badderen van Fay doe ik als Sam haar middag dutje doet en badderen van Sam doe ik als mijn man thuis is. Ik heb ook nog een campingbedje die momenteel dienst doet als box voor Sam, want tijdens de voedingen van Fay moet ze daar helaas in omdat ze anders ongein uithaald en ik dus niet achter haar aan kan. Overigens kan Sam nu wel lopen, maar de tweeling wagen is hard nodig.
wat voor duowagen heb je daphne? (ik ben er nog steeds niet over uit...) waar ik me vorig jaar zorgen maakte of ik me wel alleen redde met een baby (alles is zo nieuw ) heb ik dat nu dus bij de oudste hihi ik hoop zo dat ik na 2 weken fit genoeg ben om hem wat bezig te houden en nog te kunnen tillen... het campingbedje is hier ook beneden in gebruik, maar dan als bedje (ik kan hem al weken niet meer de trap op tillen)
Ik heb de jane twin two, hieronder foto zoals ik er momenteel mee loop (alleen dan andere kleurtjes). De bak die maakt over een paar maanden plaats voor een stoeltje. O ja, de wieltjes zijn geen buggy wieltjes, zo zien ze er op foto's wel uit, maar het zijn foam wieltjes. Via Marktplaats redelijk betaalbaar. En ik ben er heel blij mee Ik heb Sam trouwens zelf de trap op leren klimmen, ik kreeg haar de trap ook niet meer opgetild de laatste weken. Na de bevalling mocht ik haar al heel snel weer tillen (bij de afsluiting van de kraamperiode van de verloskundige mocht ik Sam gewoon al tillen)
Ik lees geinteresseerd mee, ben ook benieuwd hoe dat straks allemaal zal gaan als de 2e er is. Heel veel succes met de laatste loodjes van je zwangerschap en hopelijk heb je een heerlijke kraamtijd en red je je snel weer zelf met je twee kindjes.
Ik was 4 dagen na de bevalling voor het eerst een dag alleen met beide kids, al was de kraamhulp er wel. Op zich was dat al wel goed te doen. Ik vond het mentaal zwaarder dan fysiek omdat de oudste nog heel erg moest wennen en dus ook graag alle aandacht wilde. Binnenkort is de vakantie ten einde en ben ik weer 'gewoon' alleen met mijn dochters dus dan moet blijken hoe het allemaal loopt, maar ik heb er alle vertrouwen in.
Mijn oudste was 16 maanden toen Leander geboren werd. Zij kon lopen de dag dat hij geboren was. Ik het vlug redden met de 2 kindjes alleen thuis, maar weet dat de eerste maanden vooral bestonden uit Leander voeden en met Serjenka spelen als hij aan het slapen was. Enz... De eerste maanden zal er waarschijnlijk in het huishouden weinig gedaan kunnen worden, omdat 2 kleine kindjes allebei de nodige aandacht eisen.
Ben ff nieuwsgierig Kathy, dat ritme van spelen met de oudste wanneer de jongste slaapt, verandert dat snel en hoe zien je dagen er nu uit? Ben namelijk heel benieuwd hoe dat eraan toe gaat als de jongste ook wat mobieler wordt
Mijn oudste was 4 jaar toen de 2e kwam en zat net op school. Dus dat is wel een wereld van verschil. Maar ik moet wel elke dag 4x heen en weer naar school, met de kleine erbij. En dat is af en toe lastig, dan moet de kleine een fles als de oudste opgehaald moet worden. Maar gelukkig is de 2e een supermakkelijke baby en die vindt het niet erg om de fles wat eerder of later te krijgen. Vanaf vandaag heeft de oudste 6 weken vakantie, dus dan kan het allemaal weer wat relaxter. Ik heb wel een maand of 2 weer moeten wennen aan het nieuwe ritme wat je krijgt. Daarna liep het goed en was ik 'aangepast'