Bevalling van een 2e, hetzelfde begonnen of totaal anders?

Discussie in 'De bevalling' gestart door kvptje, 2 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Hoi dames,

Mijn bevalling vorig jr van Maricha is begonnen met het breken van me vliezen, nu betrap ik mezelf erop dat ik me daar nu weer op ingesteld heb.
    Het is al een paar daagjes aan het rommlen in mij (hoop dat de kleine nog ff 1 weekje wil wachten) maar nu vraag ik mezelf af of het wel realistisch is om er vanuit te gaan dat me bevalling weer zo begint.

Dus aan de dames met 2 of meerdere kindjes... Begonnen jullie bevallingen op dezelfde wijze als de 1e? Of was het echt totaal anders begonnen?

alvast bedankt,

2. wuppie

wuppie Bekend lid

16 jul 2006
    621
    0
    0
    Bij Anique bouwden de weeen zich redelijk snel op tot een grote storm. Vliezen zijn gebroken door de arts. Drie uur ontsl. weeen en daarna 3 uur persweeen. Totale duur bevalling 6 uurtjes.
    Bij Marthijn werd ik wakker, na ongeveer 10 minuten wakker te zijn, direct een storm. Een uur en drie kwartier ontsl. weeen en daarna 2 persweeen en meneer was er. Vliezen onder de douche gebroken. Totale duur bevalling, krap 2 uurtjes.......

gr. en suc6 alvast!
    wup

3. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Bij Mij zijn alle drie de bevallingen begonnen met het breken van vliezen. Bij Kim, 5 wk te vroeg en vliezen volledig gebroken, bij Tessa, een piep klein gaatje, waardoor ik het niet doorhad en er lang mee heb rond gelopen, bij Iris ook gedeeltelijk gebroken maar wel zodanig dat ik het goed doorhad, allen bevalling kwam niet opgang dus uiteindelijk toch weer naar zh.

Maar slechts 10% van de bevalling begint met gebroken vliezen, bij mij dus alle drie of dat toeval is of niet, ben geneigt te denken van niet, maar ik zou het niet weten, laat je nog even weten hoe het gelopen is?

4. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Bij mijn 2 dochters is het begonnen met weeën (bij de oudste door strippen).
    Ben benieuwd hoe t over zo'n 32 weken hier zal gaan haha

5. Phemme

Phemme Actief lid

29 aug 2007
    452
    0
    0
    1ste keer gebroken vliezen, 2de keer begonnen met weeen, de vliezen zjn later door de VK gebroken.

6. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    bij de eerste vroegtijdig gebroken vliezen (36,5wk), daarna onregelmatige weeen, en na 27uur mijn kindje in armen.
    bij de 2e weeeeeken lang weeen die maar tot 1cm geleid hebben, onregelmatig maar erg hevig, dat heeft doorgezet, en opeens ging het heel snel allemaal! ze hebben m'n vliezen moeten breken op het eind, terwijl ik er vanuit ging dat de 2e ook met gebroken vliezen beginnen zou. de 2e kwam ook pas met 41wk! de bevalling was vanaf echt hevige weeen tot kindje aan toe krap 6 uurtjes!
    de hele bevalling was compleet anders, de pijn ook, echt alles was anders.

7. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Bij de eerste ook begonnen met gebroken vliezen en daarna pas weeën, en bij de 2e andersom. In het ziekenhuis werden mijn vliezen gebroken.
    Ik had me ook al ingesteld op dat water, waarvan ik ineens midden in de nacht wakker zou worden!

8. Mijn bevalling van Liene is begonnen met een scheur in mijn vliezen bovenaan. Na een uur begonnen de weeën. Niks voorweeën gehad.

Nu twee dagen voorweeën die weer afzwakte. De derde dag kwamen ze weer opzetten, maar nu zijn ze gebleven. Tisse is geboren met de helm op, dus de vliezen waren tot op het allerlaatste intact.

9. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Bedankt voor jullie antwoorden, ik ga er maar vanuit dat het deze keer anders gaat beginnen en begint het op dezelfde wijze dan weet ik in elk geval wat er komen gaat.

Hier nog steeds gerommel, weekend was wel ff spannend omdat ik harde buiken om de 8 min kreeg, vk gebeld die had wat tips gegeven. Toen werden ze wel wat minder... maar het is nog steeds druk...

zit nu maar tegen de beeb te babbelen.. nog minimaal 5 daagjes wachten..... nu maar hopen dat ze naar mamma wil luisteren

10. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    1 TIP: Laat je vorige bevalling helemaal varen :)

Ik beviel bij de eerste met 36 weken, en onbewust ging ik er nu weer vanuit..helaas de dagen duurde steeds langer nadat ik de 36 weken voorbij was.

Mijn vliezen braken ook 's nachts na een WC bezoekje, en binnen 5 uur was hij geboren.
    Nu heb ik een maand ziekenhuis in, ziekenhuis uit gegaan..incl ontsluiting en weeen maar geen vordering. Uiteindelijk hebben ze mij ingeleid.
    Ik had veelll meer pijn ( waarschijnlijk door het inleiden ) maar de tweede is met nog geen twee uurtjes geboren. Had dus een extreem lange aanloop naar de bevalling toe, maar toen het eenmaal begon lanceerde ik hem letterlijk en figuurlijk in de handen van de gyneacoloog :)

Enige voordeel was dat ik nu was voorbereid op wat er kwam, ik wist wat de weeeen inhielden en wat ik bij de eerste verkeerd had gedaan qua persen en ademhaling..in dit onderdeel was ik nu wat rustiger en wist ik precies wanneer het moment supreme aanbrak waardoor ik bewuster bij de geboorte aanwezig was :)

11. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Nou ik hoop idd dat de bevalling zelf heel anders is, Ik heb er van Maricha nl weinig van meegekregen. Had een slaappil van de vk gehad bij 2 cm onsluiting om een uur later met volledige onstluiting wakker te worden en nog geen 52 min later had ik me meisje in me armen. Dus heel snel...soms te snel denk ik...

maar me vraag ging met echt om het begin.. of er verschil is in de manier waarop de bevalling begon dus weeën of gebroken vliezen

12. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Bij de eerste braken mijn vliezen spontaan, en bij de tweede hebben ze mij moeten inleiden en toen ik eindelijk 3 cm had hebben ze die gebroken. Dus bij mij was dat totaal verschillend :)

13. Anique

Anique Niet meer actief

Mooie naam heeft jou dochter :thumup:

Deel Deze Pagina