Iemand ervaring met orthiflor? Ik wil het geven op aanraden, maar het maakt de flesvoeding te dik en daardoor krijgt ze het niet door het speentje. Ze drinkt verder heel goed dus ik wil niet van fles of speen veranderen. Dus wil ik het met spuit geven. Met hoeveel flesvoeding zal ik het klaarmaken? Of moet ik het dan met water klaarmaken? Oja en ik ben ook benieuwd naar ervaringen hiermee! Ik wil geen Infacol gebruiken ivm reflux wat het verergert.
Niemand? Net met spuitje geprobeerd maar dat was ook zeker geen succes. Dus misschien toch maar een grotere speen op de fles proberen? Ik lees veel ervaringen over orthiflor maar blijkbaar hebben anderen dit probleem niet, want ik lees nergens over hoe ze het geven.
Heb je de capsules? Ik deed de inhoud van de capsule vermengen met de fles Water in de fles /inhoud capsule erbij /melkpoeder /roeren en opwarmen (Dus de gewone hoeveelheid ml wat je normaal geeft aan melk) Ik gaf het voor de nacht op aanraden van de osteopaat Hier geen last gehad van dat het ingedikt was na gebruik orthiflor
Ik heb dit gebruikt voor mijn zoon. Ik had zo'n potje met poeder. Mijn zoon dronk al snel uit een groter speengaatje dus ik had geen problemen met doorstroming. Ik zou het oplossen in wat melk en met wat lepeltjes aan haar voeren. Het werkte bij ons echt heel goed! De krampjes namen echt af.
sinds dl 2 weken is krijgt ze de junior variant. ook poeder wat gewoon bij het flesje in kan. nog nooit gemerkt dat het er dikker van werd
Ik geef ook orthiflor poeder uit zoon potje. Op aanraden van de apotheek na de 2de antibiotica kuur in 2 maanden. Geen idee of het wat doet maar ze is nu al een maandje ff niet ziek of snotterig dus ik ga nog wel even door. Wel viel mij op dat mijn dochter net die flessen vaak veel laat staan. Ik dacht dat het kwam omdat het toch anders smaakt maar dat het dikker is kan natuurlijk ook. Dat ze gewoon haar geduld verliest of misschien iets sneller verzadigd... geen idee ik geef het in de eerste fles smorgen met 180 +5 op nuchtere maag stond geloof ik op het potje
Ik heb het ook gebruikt voor mijn zoontje. Hoeveel geef je? Ik deed altijd een halve theelepel door de fles, ik kan me niet herinneren dat de voeding er dikker van werd?
Ik gebruik het nu ook voor mn zoontje van 3 weken. Ik merk duidelijk verschil in de krampjes, hij is een stuk rustiger en slaapt beter. De melk wordt er bij mij niet dikker van hoor.
Ik gebruik solgar 40+ of darmocare infantis Ortiflor is niet zo mijn ervaring Ik doe eerst capsule inhoud in water, roeren met vorkje dan poeder bij en alweer roeren. Laat staat even 5 min en dan vlokjes opgelost en hier zelfs met prematuurspeen alles gaat goed Let op dat je probiotica niet opwarmt! Dus maak eerst water op hoe warm het moet zijn en dan pas probiotica en poeder bij. Het liefst neemt je probiotica met law water maar bij babys in flesje melk kan maar niet opwarmen na mengen in magnetron
Qua hoeveelheid hou ik de aanbeveling op verpakking aan: 2 maatschepjes (afgestreken). Ik dacht ook dat het er niet dikker van werd maar ik kan me niet voorstellen dat een baby van slechts zo jong al iets niet kan lusten. Bovendien hebben we de dr. Brown flessen met de kleinste speen. Ik heb nu een maat groter gehaald qua speen, morgen ga ik dat maar eens proberen. Doen jullie niet allemaal dus de 2 maatschepjes? Of verdelen jullie de hoeveelheid over de dag?
orhiflor junior moet 1,5 schepje per dag. gooi ik in 1 fles. toen dl nog wel veel liet staan verdeelde ik het over 3 flesjes.