vit d vraagje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mowtom, 27 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Ik ben sinds vorige week ook bij ons kleine meisje begonnen met vit d druppels. Nu moet je ipv 5 druppels voortaan 10 druppels geven. Maar nu vroeg ik mij af, moet mijn zoontje ook meer tabletjes hebben dan? Ik geef hem er nu 2 per dag maar moet dat ook verdubbeld zijn?

2. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Geen idee :oops: maar ik wil je nog wel even feliciteren met je dochter!

3. Moby

Moby Actief lid

15 mrt 2007
    476
    0
    0
    Lotte krijgt ook gewoon 2 tabletjes dus ik denk niet dat je dat moet verdubbelen.

4. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Dat hoorde ik gister ook van een vriendin. Hugo krijgt berenvitamientjes en daar zit 5 microgram in. Eigenlijk te weinig dus. Maar als ik hem 2 geef, dan krijgt hij de andere vitamines die erin zitten dus ook dubbel. Ik vind het eigenlijk wel prima zo. Het volgende potje dat ik koop zal wel aan de huidige eisen voldoen. Tot die tijd is het lente/zomer en komt hij wel aan zijn vitamine D door de zon!

Ze hebben de hoeveelheid vitamine D in borstvoeding ook vast niet opeens verhoogd ;)

5. Linda86

Linda86 VIP lid

In bv zit geen vitamine D, die moet je ook gewoon erbij geven ;).

Maar ik denk idd ook niet dat je nu ineens 4 tabletjes moet geven hoor, en anders even voor de zekerheid navragen op 't cb.

6. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Oh ja, das waar ook :oops: Sjongejonge heb nog een beetje last van demetie geloof ik. Zo lang geleden is het nou ook weer niet dat ik bv gaf :)

7. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    2 weken terug op het buro werd mij verteld dat je nu 10 microgram vit d mag gaan geven. F krijgt nu 10 druppels per dag.

8. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    jelle krijgt gewoon 2 tabletjes vit d daags
    zo staat het ook op de bijsluiter

9. marjan77

marjan77 Bekend lid

ons CB zegt dat ze 2 druppeltjes per dag moet. als ik dit zo lees zegt ieder CB weer wat anders....

10. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Uhhh moeten ze 10 druppels? In de bijsluiter staat dat alleen kindjes met een hele donkere huidskleur 10 druppels moeten en anders gewoon 5 druppels.
    Nu heb ik wel eerder iemand 10 druppels horen zeggen, maar ik dacht dat de bijsluiter wel zou kloppen....
    Ik krijg die 5 druppels er al amper in, dan ook nog 5 druppels vit. K.. Heel gedoe iedere keer....

Dus het moeten er nu 10 druppels vit. D en 5 druppels vit. K zijn? Vind het wel erg veel!

11. marjan77

marjan77 Bekend lid

Janneke 21, ik doe de druppels gewoon door de brinta of haar drinken, geen enkel probleem.
    kan het zijn dat het aantal ook afhankelijk is van gewicht of leeftijd? 2 of 5 druppels vind ik nogal een verschil.

12. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Tsja ik geef BV... :) Dus heb al van alles geprobeerd, op een lepeltje, direct druppelen in mondje.. Hij laat ze gewoon weer lopen.
    Terwijl hij bij de druppels van cinababy (tegen krampjes) er juist lekker op gaat smakken.. Die vitamine smaken hem gewoon niet denk ik :)
    Heeft ie van zn moeder, ik heb ook moeite met alles wat gezond is haha.
    En gewicht of leeftijd maakt volgens mij niet uit. Dan zou Jayro er ook geen eens 5 moeten, laat staan dus misschien toch 10 :S

13. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    De dosering is op gehoogt naar 10 druppels. Alleen de bijsluiters hebben ze nog niet aangepast. Handig he! ;)

14. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Heel handig, nou ik ben gelukkig nog aardig op tijd :) Alleen ik kan me ook niet herinneren dat kraamzorg of vk of wie dan ook iets heeft gezegd.
    Nou ja, we gaan vanaf vandaag dan maar nog meer druppelen :p

15. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

31 jan 2007
    580
    0
    0
    Bij borstvoeding hoef je toch geen vitamine D te geven?! Of was dat nou bij flesvoeding?

16. Linda86

Linda86 VIP lid

Dat is bij flesvoeding. Totdat je onder een bepaalde hoeveelheid kv per dag zit (volgens mij 300 cc).

17. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hier werd ook geadviseerd naar 10 druppels te gaan. wij houden het op 5. beide kinderen komen heel veel buiten en die 10 druppels gaan er echt niet in. 10 druppels D, 5 druppels K, af en toe 3 cinababy en ook nog aan de borst. kind kan er niet tegen slikken hoor.

18. marissie

marissie Actief lid

14 jun 2007
    348
    1
    0
    Moest van cb inderdaad ook omhoog naar de 10 druppeltjes, gelukkig vind Mike het lekker :)

19. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Je kunt de druppeltje op een lepeltje druppen en dan in het mondje, gaat veel beter dan de druppeltje uit het flesje raak proberen te 'mikken'.

Deel Deze Pagina