Ik ben sinds vorige week ook bij ons kleine meisje begonnen met vit d druppels. Nu moet je ipv 5 druppels voortaan 10 druppels geven. Maar nu vroeg ik mij af, moet mijn zoontje ook meer tabletjes hebben dan? Ik geef hem er nu 2 per dag maar moet dat ook verdubbeld zijn?
Dat hoorde ik gister ook van een vriendin. Hugo krijgt berenvitamientjes en daar zit 5 microgram in. Eigenlijk te weinig dus. Maar als ik hem 2 geef, dan krijgt hij de andere vitamines die erin zitten dus ook dubbel. Ik vind het eigenlijk wel prima zo. Het volgende potje dat ik koop zal wel aan de huidige eisen voldoen. Tot die tijd is het lente/zomer en komt hij wel aan zijn vitamine D door de zon! Ze hebben de hoeveelheid vitamine D in borstvoeding ook vast niet opeens verhoogd
In bv zit geen vitamine D, die moet je ook gewoon erbij geven . Maar ik denk idd ook niet dat je nu ineens 4 tabletjes moet geven hoor, en anders even voor de zekerheid navragen op 't cb.
Oh ja, das waar ook Sjongejonge heb nog een beetje last van demetie geloof ik. Zo lang geleden is het nou ook weer niet dat ik bv gaf
2 weken terug op het buro werd mij verteld dat je nu 10 microgram vit d mag gaan geven. F krijgt nu 10 druppels per dag.
Uhhh moeten ze 10 druppels? In de bijsluiter staat dat alleen kindjes met een hele donkere huidskleur 10 druppels moeten en anders gewoon 5 druppels. Nu heb ik wel eerder iemand 10 druppels horen zeggen, maar ik dacht dat de bijsluiter wel zou kloppen.... Ik krijg die 5 druppels er al amper in, dan ook nog 5 druppels vit. K.. Heel gedoe iedere keer.... Dus het moeten er nu 10 druppels vit. D en 5 druppels vit. K zijn? Vind het wel erg veel!
Janneke 21, ik doe de druppels gewoon door de brinta of haar drinken, geen enkel probleem. kan het zijn dat het aantal ook afhankelijk is van gewicht of leeftijd? 2 of 5 druppels vind ik nogal een verschil.
Tsja ik geef BV... Dus heb al van alles geprobeerd, op een lepeltje, direct druppelen in mondje.. Hij laat ze gewoon weer lopen. Terwijl hij bij de druppels van cinababy (tegen krampjes) er juist lekker op gaat smakken.. Die vitamine smaken hem gewoon niet denk ik Heeft ie van zn moeder, ik heb ook moeite met alles wat gezond is haha. En gewicht of leeftijd maakt volgens mij niet uit. Dan zou Jayro er ook geen eens 5 moeten, laat staan dus misschien toch 10 :S
De dosering is op gehoogt naar 10 druppels. Alleen de bijsluiters hebben ze nog niet aangepast. Handig he!
Heel handig, nou ik ben gelukkig nog aardig op tijd Alleen ik kan me ook niet herinneren dat kraamzorg of vk of wie dan ook iets heeft gezegd. Nou ja, we gaan vanaf vandaag dan maar nog meer druppelen
Dat is bij flesvoeding. Totdat je onder een bepaalde hoeveelheid kv per dag zit (volgens mij 300 cc).
hier werd ook geadviseerd naar 10 druppels te gaan. wij houden het op 5. beide kinderen komen heel veel buiten en die 10 druppels gaan er echt niet in. 10 druppels D, 5 druppels K, af en toe 3 cinababy en ook nog aan de borst. kind kan er niet tegen slikken hoor.
Je kunt de druppeltje op een lepeltje druppen en dan in het mondje, gaat veel beter dan de druppeltje uit het flesje raak proberen te 'mikken'.