Ik hoop het anders weet ik het niet meer....... In ieder geval kon ze wel poepen sinds het hete water maar de krampjes blijven.
Ja heeft ze (verborgen) en daar kreeg ze tot eergisteren ranitidinedrank voor maar toen kreeg ze 3 weken geleden weer meer klachten en er zat oud bloed op de hydrofiele doek in de wieg. Toen opgehoogd en die week kreeg ze meer krampjes. Maar die week op vakantie en dus het water niet heet genoeg. Dus wij denken aan niet goed oplossen van nutriton of de nutriton zelf. Ze is gisteren begonnen met omeprazol drank (losec is de merknaam). Krijg je ook krampjes van reflux dan?
Nee, maar reflux geeft deels dezelfde klachten: veel pijn, ongemak en huilen. Goeie kans dat je van de omeprazol wel wat gaat merken. Maar geef het even een week, of zelfs twee. Het beste is om de dosering over twee porties uit te smeren. Dat was voor ons de gouden tip. Hier kreeg ze op dezelfde leeftijd 10 mg Nexium (ook omeprazol) verdeeld dus over twee keer 5 mg.
Oké wij moeten 1x 5 mg (2, 5 ml) geven. Zo gek hè nu slaapt ze als een blok zonder klachten sinds de fles van 19.30....
Nee, refluxpijn kan lijken alsof ze krampen hebben. ZE willen ook steeds drinken soms omdat dat het even verlicht, de beschadiging/pijn in de slokdarm, maar daarna (bijv na die twee uur die jij beschrijft) komt de voeding weer omhoog en brandt in de slokdarm. Kan heel, heel pijnlijk zijn. Totdat de slokdarm verbrandt. Maar bij de meeste kindjes komt het gelukkig niet zover! Onze zoon heeft reflux gehad en Nexium was het enige dat hielp. Gekregen van de kinderarts. Houd het in je achterhoofd meid....
Ze heeft dan wel enorme zuigbehoefte maar geen tussentijdse honger. En we moeten haar meestal wakker maken voor de fles omdat er anders teveel tijd tussen komt en we aan die 6 voedingen moeten komen. Zal ik dan beter even wachten met die pure johannesbroodpitmeel tot de omeprazol wat kan gaan doen? Dan kan ik dat wegvinken....
Ik geef de omeprazol nu in 2en eerst 1 ml en vanavond 1, 5 ml en als het goed is wordt de pure jhpm straks bezorgd. Ik zag weer vlekjes oud bloed op de hydrofiele doek....
Ik heb nu de videocamera boven aan gezet om eens te kijken wat ze doet. Ze viel nl in slaap en werd ineens weer onrustig. Kan ik dat ook aan de kinderarts laten zien....
Slim. Als ze het zien, kunnen ze er niet omheen he. Dat bloed vind ik wel gek hoor. Dat doet toch denken aan reflux, en dan de variant waarbij de slokdarm mogelijk al beschadigd is.
Ja heb eerder meer oud bloed op de hydrofiele doek gevonden en toen was ze ook zo onrustig en toen werd de ranitidine verhoogd. En vanaf toen dus nog meer onrust en krampjes. Vanmiddag de tip van een mede forumster geprobeerd met de verhouding jbpm en nutriton in een glas en dan vergelijken. Het leek goed maar was tijdens het drinken toch te dun dus straks ietsjes meer. Denk een half schepje met het schepje van de nutriton. Ik heb de kinderarts nog gesproken omdat ik weer bloed zag en zij zegt de omeprazol een week te geven... en ze wil graag dat ik toch de lactulose geef zodat ze wat vaker kan poepen en dan moet dat ook prettiger voor haar zijn. Ik begin er morgen mee wil eerst het effect van de pure jbpm afwachten.
Die lactulose snap ik niet echt, dat is een beruchte krampveroorzaker. Dat die omeprazol tijd nodig heeft, is waar. Maar zolang ze poept zou ik geen lactulose geven. Maar dat baseer ik op eigen ervaring. Forlax is een veel beter alternatief.
Ik merk nu ook niet dat ze last heeft van niet kunnen poepen. Toen ze dat eel had was ze loos aan het persen tijdens de fles.
Nee precies. Nou ja, jij bent de moeder. Dus jij beslist. Een dagje wachten met lactulose, of twee, kan sowieso geen kwaad.
Daarstraks rond 17u in de wieg gelegd. Viel in slaap min later huilen, hoofdje stees van links naar rechts. Ze leek te slapen en huilde met haar ogen dicht. Uiteindelijk weer in slaap gevallen dus ik dacht mooi dan kan Nova in bad. En ineens een uur later keihard huilen. Voor de eerste keer de pure johannesbroodpitmeel gekregen. Maar in wipstoel gezet en nova verder geholpen. Fles wat eerder want ze was zo moe en wilde niet rekken. Na de fles half uurtje rechtop. Zodra ze haar bedje raakte helemaal overstuur. Nu bij mij op schoot in slaap maar ze blijft bij vlagen kronkelen en alles aanspannen. Schiet mij maar lek.... Oh ja 2e helft omeprazol om 19u gegeven.
Wat super zielig voor je meisje. Echt gek, maar ik weet niet meer wanneer de krampjes hier over waren. Veel sterkte ermee