Mmm het komt me allemaal zo bekend voor. Rot Fran, al dat getob. Ik hoop dat de omeprazol z'n werk gaat doen. Kan ook zijn dat de dosering te laag blijkt, dat was hier zo, kwamen we pas na maanden achter. We zijn hier met gecorrigeerd 3 maanden (5 kilo) 2x5 nexium gaan geven, en hadden ineens een kind dat niet meer krijste en de hele dag gewoon sliep. Van de een op de andere dag. Ken je het refluxboek van Stephanie Lampe? Daar had ik veel aan. Hoe is het met jou verder?
Oké ik hou dat in mijn achterhoofd. Ze is nu pas tegen de 3900 gram. Ik ken Stephanie Lampe heb het boek baby in een ritme van haar. Goede tip. Met mij.... gaat wel behalve dat ik zo ontzettend moe ben. Ik ben best vaak overdag en in de avond alleen met de meiden en nova slaapt bijna nooit meer en zoals vandaag sliep ze wel 2 uur en toen had Luna me nodig. Het duurt qua nachten nu gewoon te lang.... Ben al vanaf haar geboorte elke nacht in touw. Vriend doet wel eens de nachtvoeding maar omdat het nu in mijn systeem zit word ik toch wakker. . Normaal doet hij 23u en maar hij is er nog niet. Maar hij bood aan om 3u te doen vannacht. ... Ben benieuwd of hij wakker kan worden! Mijn moeder komt volgende week weer een paar dagen dan kan ik 's middags naar bed. Het liefst kom ik daar een dag niet uit!
Ik kan me voorstellen dat je doodop bent. Hier waren de eerste maanden thuis ook slopend, en toen liep er niet nog een tweejarige rond. De energie voor de nachten had ik al snel helemaal niet meer. Maar ja, je moet toch door. Wel je man 's nachts voedingen laten doen, ook al word je wakker. Kun je op bepaalde nachten niet op een andere kamer slapen zodat je minder meekrijgt van het flesjesritueel? Dat heb ik op een gegeven moment wel gedaan, en dat hielp wel enigszins. Wel enorme pech trouwens dat Nova precies nu ophoudt met 's middags slapen, en zo jong al. Slopend op die manier. Gaat ze wel naar de crèche op sommige dagen? Fijn dat je moeder komt. Ik hoop dat je wat kunt uitrusten. En gezond eten hoor. Extra vitamine C, echinaforce, dat soort dingen. Je lichaam heeft een flinke opdonder gehad tenslotte. Ik kon het nooit vergelijken, maar had toch sterk het gevoel dat een prematuur gewoon echt meer getob geeft de eerste periode. Er is altijd wel wat, bij ons vaak voedinggerelateerd de eerste tijd, maar ze was ook best een tijd snel overprikkeld en wilde dan slecht slapen. Kon dan van een uitstapje totaal van slag zijn dagenlang. Slopend als je zelf al zo uitgewrongen bent eer je kindje zelfs maar thuis is.
Ben ik weer... Het is vandaag redelijk gegaan. Goed geslapen en ik heb haar zelf weinig gezien. Ben de hele ochtend met Nova naar een verjaardag geweest en vanmiddag toen de meisjes in bed lagen ook weer even de deur uit. Eentje had het reuze gezellig met zichzelf en de knuffels en de andere sliep. Toen was papa thuis en ben ik even nieuwe kleding gaan kopen en de boodschappen. Moet nog wel wat afvallen maar wil er weer een beetje vlotjes bijlopen vanavond doe ik de fles van 23u en hij die van 3u weer. Elke maandag gaat Nova naar het kinderdagverblijf dan heb ik alleen Luna. En ze mag naar opa en oma wanneer ik wil. Ik hoef maar te bellen en we spreken een dag af. Dat ga ik de week erna doen. En ik doe haar er een enorm plezier mee ook nog. Ik neem elke dag een multivitamine en visolie. Ben daar mee doorgegaan na de zwangerschap. Vanavond ga ik voor het eerst wat meer geven in de fles en kijken of ze het er wat langer op kan doen. Afgelopen nacht moest ze wederom uit een diepe slaap gehaald worden maar dronk ze wel heel goed. Dus het is een beetje dubben wat nu te doen. Wakker maken is zo onnatuurlijk nl..... Ik hoop stiekem dat ze elke fles een beetje meer drinkt maar met de verborgen reflux ook misschien niet handig maar daar komen we wel achter. Ben vanavond ook weer aan het knoeien geweest met de johannesbroodpitmeel om de goede verhouding met het schepje meer te vinden en ik denk dat ik 'm heb.... Maar we hebben nu de 123 speen dus ik kan snel ingrijpen als het niet helemaal lekker gaat. Ik durfde niet op een andere kamer te slapen omdat vriendlief het presteerde de wekker uit te zetten en niet wakker genoeg werd.. Maar vannacht heeft hij misschien wel mazzel als ze langer slaapt. Had ik eigenlijk zelf voor de nachtfles moeten kiezen haha. Tja dat getob baal ik wel van. Luna kan er niks aan doen maar het is extra slopend om ook nog al die ongemakken te hebben en een baby die zich niet prettig voelt. Gelukkig verstrijkt de tijd en is reflux iets wat over gaat op den duur. Zeker als ze straks kan zitten...
Goed dat je vandaag wat tijd voor jezelf had. Dat is heel belangrijk om het een beetje vol te houden. Hopelijk puzzel je het zo bij elkaar dat het allemaal net wat beter te doen is. Op de een of andere manier was het bij ons vaak zo dat er steeds wel weer wat anders was waarom dingen moeilijk gingen. Echt gepuzzel dus. En reflux gaat voorbij, zo is het ook. Dat zei ik ook steeds tegen mezelf. Slaap lekker vannacht!!
Ik hoop dat ze een goeie ruk maakt. De hele dag alle flesjes leeg en net ietsjes meer dus ze heeft wel een goede basis en dan heeft ze hopelijk veel honger en drinmt ze vanzelf de 20cc per fles meer... hoeft maar 17cc maar we gaan niet wegen dus gewoon 120cc in de fles. Eigenlijk beetje stom om mijn vriend niet de laatste fles te laten doen dan had ik heel wat uren meer gehad. ... Overigens net weer bruinige vlekjes op de hydrofiele doek. Toch echt wit als ik ze in de wieg leg.......
Ze kwam toch zelf om 3.30... ik ben verder gaan slapen. Maar nu komt de domper; vriendlief bleef dus liggen vanmorgen want hij was zo moe. Lag om 20.45 te slapen en hoefde er pas om 3.30 uit. Terwijl ik als hij moet werken gewoon om 7u mee op moet staan ook al ben ik er ook uit geweest in de nacht. Hij snapt niet dat ik het zwaar vind vallen de zorg voor de 2 en het huishouden en zo weinig slaap. Werken wat hij doet (op kantoor) is volgens hem zwaarder. Ik kan hem wel schieten. Zijn onbegrip valt me zo tegen. Dit is in de 10 jaar samen nooit gebeurd en ik hoop dat we eruit komen. Zo voel ik me nl erg ongelukkig en onbegrepen.
Dank je. Ik baal enorm en hoop dat het goed komt. Niet dat ik iets wil verbreken hoor je moet een crisis ook kunnen overwinnen. Vanavond als nova slaapt wil ik verder praten. We moeten haar er buiten laten.
Ouders van prematuren hebben het vaak ongelooflijk zwaar, daar hebben mensen die er nooit mee te maken hebben gehad geen idee van. Dus inderdaad, praat erover, en besef allebei ook dat het een extreme tijd is, en dat het overgaat. Hier vloog er gedurende enkele maanden ook van alles door de kamer, terwijl we doorgaans uiterst beschaafde en bedeesde types zijn, en ook dat is goed gekomen. Sterkte.
De lucht is weer geklaard, goed gesprek gehad. Luna is helemaal krampjes vrij sinds we overgestapt zijn op de pure johannesbroodpitmeel! Ik baal van mezelf het niet eerder geprobeerd te hebben. Haar poep is normaal van kleur dus niet meer zo donker groen en het stinkt ook niet meer. Weet niet of dit ook nog door de switch van ranitidine en omeprazol komt maar wij zijn blij!