tips over hoe groente te laten eten

Discussie in 'Voeding' gestart door butterfly24984, 12 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly24984

butterfly24984 Bekend lid

16 okt 2011
    682
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zoek tips.

Mijn zoontje van anderhalf is altijd een goede eter geweest, maar nu begint hij wat te klooien met het warme eten.
    Vooral de groente laat hij staan, vlees eet hij wel altijd goed.

Hebben jullie tips voor mij hoe ik mijn zoontje beter groente kan laten eten?

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ja, door het los te laten, hem zn bordje voor te zetten en niet aan te dringen. Zo nu en dan zeggen "Hmmmmm wat een lekkere wortel, proef maar"

Mn dochter is nu ruim 2 en eet al een jaar (!) geen normaal avond eten. Vlees wel, maar geen rijst, maceroni, groenten of aardappels. Alleen mais en gebakken aardappeltjes en vlees.

3. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Hier wordt er ook sinds de kerst geen groente te eten. Vlees eet ze soms. En aardappels alleen als ze gebakken zijn of krieltjes of patat, maar geen gekookte aardappelen.
    Ik weet ook niet wat ik er mee moet. Ik zet het elke avond voor haar neer, ze mag zolang eten als dat ik eet. Maar het is vooral kliederen. Ik geef overdag fruit zovaak als ze wilt. Maar daar begint ze wel aan, maar ze eet het niet helemaal op. Dus heb allemaal halve appels en halve bakjes mandarijn.

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Gewoon het goede voorbeeld geven, niet dwingen, geen zorgen maken.

Zo tegen hun 5e levensjaar eten ze wsl goed groente.

Deel Deze Pagina