Hallo, Mijn dochter drinkt bij een voeding maar 1 borst (de eerste weken dronk ze wel 2 borsten per keer, nu is ze 9 weken). Als ze los laat en ik laat haar even boeren, bied ik de tweede wel aan. Die wil ze dan niet meer, of slechts een paar slokjes. Nu ben ik bang dat mijn productie terug loopt, omdat ik ongeveer 7/8 voedingen per dag geef en elke borst dan maar hooguit 4 keer wordt gestimuleerd. Kan ik eventueel de andere borst kolven na de voeding? (Nu kolf ik de borst die ze heeft gehad even na om wat voorraad op te bouwen). Of is het niet erg dat ze maar 1 borst per keer drinkt? Alvast bedankt!
Komt je kindje zelf voor de voedingen? Groeit ze? Plast en poept ze en is ze tevreden wanneer ze wakker is? Dan hoef je niet veel te doen. Wanneer ze een paar slokken neemt, kan dat al voldoende zijn om de 2e borst toch even een signaal te geven. Je lichaam is waarschijnlijk al helemaal hierop afgestemd. Bij twijfel kun je 2 a 3 keer per dag kijken of je de 2e borst eerder kunt aanbieden (dus eerder wisselen bij langere pauze) of kort met de hand nakolven, waarschijnlijk is dat al voldoende! (en wanneer je met een kolf gaat nakolven wordt het weer zo'n gedoe, wat niet nodig is op het moment dat je kindje goed groeit!) Succes! Geniet er van!