Hallo, hopelijk kun je mij van wat advies voorzien. Mijn meisje is nu bijna 3 weken oud en ik loop tegen het volgende aan: ze heeft al sinds de geboorte erg veel last van valse lucht (boeren, windjes) maar ookeen moeilijke stoelgang. Haar eerste echte ontlasting was pas op dag 7, sindsdien 5 keer gepoept. Ze krijgt borstvoeding dus ik weet dat er wel 14 dagen tussen mag zitten, maar ze heeft regelmatig erg veel pijn, kramp en laat heel veel windjes, als ze heeft gepoept is dat beduidend minder. Nu merk ik ook dat als ze veel pijn heeft ze ook veel mondjes voeding terug geeft. Ze begint zich ook vaker te verslikken en heeft zeker 2 a 3 keer per dag de hik. Wat ik hu al doe: ze krijgt infacol, kindicol van vsm en ik masseer regelmatig haar buikje. helaas zien we nog onvoldoende resultaat. Gister heb ik haar uiteindelijk een paracetamol, 60 mg, gegeven, waarna ze voor het eerst sinds 1,5 week weer 5 uur tussen de nachtvoedingen had zitten ipv 3 uur. Ze sliep erg rustig in vergelijking mer eerdere nachten. Hoe kan ik haar helpen en de pijn verminderen? Want de paracetamol wil ik liever niet te vaak geven.
Hoi hoi, Ik denk dat het goed is om een bezoek te brengen aan een osteopaat. Die kunnen eens kijken of iets kunnen doen. Verder doe je alles al wat mogelijk is. Eventueel rekening houden met wat je eet .. geen kool, ui, sinaasappel, prei, alcohol en koffie. Ook gekruid eten kan zorgen voor kramp. Groetjes Adrienne