Mijn zoontje van 14 weken, wordt meestal rond 5.30u/6.00u wakker. Ik voed hem ongeveer om de 4 uur (ik hou minimaal 3 uur aan, wat ook goed lukt altijd). Als hij rond 5.30/6.00u wakker wordt, kom ik in de avond meestal rond 22.00u uit. Hij wordt in de nacht dan meestal rond 3.00u wakker en heeft dan honger. Ik wil zijn laatste fles eigenlijk het liefst rond 23.00/0.00u geven. Hoe moet ik dit dan voor elkaar krijgen? Want als hij om 22u de fles krijgt, ligt hij rond 22.30/23u weer in bed. Ik kan hem dan niet na een uurtje alweer wakker maken? Iemand tips? Alvast bedankt
Je kunt hem om 3 uur een extra (kleinere) fles geven. En in de ochtend weer op de gewenste tijd beginnen met voeden. Als ons meisje voor half 5 komt krijgt ze 120/4 en maak ik haar rond 8 uur wakker voor de fles. Na half 5 krijgt ze 150/5 en kan ik dit vervolgens rekken tot 11 uur.. Beiden keren speel ik dus een beetje met de.tijden hier doet ze het goed op!
Wat ik deed was hem slapen leggen na zijn voorlaatste fles (rond 19u fles en rond 19.30u in bed) en dan ipv 3u wachten gewoon 3u30-4u wachten. Dan kwam ik uit rond 23u - 23.30u. Hij werd wel niet uit zichzelf wakker.
Wil hij zelf elke 3 uur? Of maak jij hem elke drie uur wakker? Hij kan nl best naar 4 uur ertussen. Mijn dochter is 8,5 week. Liet er al regelmatig 4 uur tussen. Nu merk ik dat het meer standaard word. Hier voorheen nog fles om 03:30 en dan begon ik de dag om 07:30.Vervolgens: 10:30-14:30-17:30-21:30. Sinds een week komt ze nu tussen half zes en half zeven en dan wordt het: 10:00-14:00-18:00-22:00
Bij mij kwam het ook nooit lekker uit doordat hij snachts kwam. Ik wilde graag als schema om 7 uur beginnen in de ochtend. Als hij dus eerder kwam (in jou geval 5/6 uur) dan gaf ik heb een speentje en als dat niet hielp gaf ik hem een klein flesje (zo weinig mogelijk) vervolgens gaf ik hem om 7 uur zijn normale flesje. In het begin is het ff behelpen want dan krijgt hij wat te veel eten maar na een paar dagen werd hij steeds pas om 7 uur wakker (en sliep dan vanaf de laatste fles dus door) en dan kwam de rest mooi uit: 7/11/15/19/23 uur. Succes!
Oh ja ik gaf trouwens bij zijn laatste flesje in het begin ook iets meer zodat hij er tegen aan kon in de nacht. Nu hij gewoon in zijn ritme zit doe ik dat niet meer maar in het begin hielp dat wel!
Bedankt voor de reacties! Als ik hem vanaf 22u laat slapen, dan wordt hij in de nacht wakker (rond 3,4u). Ik wil eigenlijk van die nachtvoeding af. Hij slaapt niet langer als 5/5,5 uur door 's nachts, als ik geluk heb 6. Dus ideaal gezien zou hij om 0.00u de laatste fles moeten krijgen en dan rond 5.30u weer. Als ik hem namelijk na de nachtvoeding (bijv. om 3.00u) weer op bed leg, wordt hij ook rond 6.00u altijd weer opnieuw wakker...:S Ik krijg hem dan wel meestal nog in slaap, maar dat duurt dan wel een half uurtje. Kan ik net zo goed zelf ook opstaan. Ik twijfel om hem bijvoorbeeld om 1.00u te wekken, en dan te hopen dat hij tot ongeveer 7.00u wakker wordt... dan komt het weer iets beter uit de volgende dag. Hij meldt zich ongeveer om de 4 uur. De laatste tijd, slaapt hij overdag redelijk tot goed (makkelijk 2 uur tussen voedingen). Misschien slaapt hij te veel overdag??? Of moet ik overdag om de 3u proberen te voeden, in de hoop dat hij de nacht doorslaapt? Of moet ik de nachtvoeding er dan maar inhouden? Totdat hij vanzelf beter gaat slapen? LOL, ik vind het moeilijk hoor...!
Onze dochter krijgt tussen 22.00 en 22.30 de laatste fles, ze slaapt dan tot half 4 kwart voor vier maar je merkt aan haar dat ze niet echt honger heeft maar dat het meer gewoonte is geworden voor haar, Na 50/60 cc tukt ze weer verder tot 6 uur half 7 en dan krijgt ze gewoon de volle fles, een hele fles krijgt ze niet op en ervoor wakker maken daarna doe ik ook maar niet Misschien zou je kunnen proberen de nachtvoeding een paar cc eraf te halen kijken of hij dat " accepteerd" en daarna weer gaat slapen, Wat je ook zou kunnen proberen is om overdag steeds een kwartiertje later de fles geven dus 0600 10.15 14.30 18.45 23.00 dan zit je iig al een uur later...
hoe grote flessen geef je? toen wij onze zoon om 2300 een grotere fles gingen geen werd hij sonachts rond 530 wakker, door hem in bed te nemen kon ik het rekken tot 7uur. en dan begint de dag. en als hij echt honger had in de nacht gaf ik een klein flesje (60 of 90 cc) hij krijgt nu (bijna 13 weken) 700 180 cc 1100 150 cc 1500 150 cc 1900 150 cc 2300 180 cc ik probeer tussen 7 en 23 al zijn voeding die hij nodig heeft (qua gewicht), te geven zodat hij goed verzadigd is voor de nacht. dit werkte eigenlijk gelijk. sinds een maand slaapt hij door. ik dacht namelijk ook dat hij snachts honger had maar door de grotere fles om 23 uur redde hij het een heel eind en met een speentje en mamawarmte kon ik het rekken. ik ben het gewoon gaan proberen.
Ik ben altijd bang dat ik hem teveel geef. Ik geef hem 150+5, laatste fles (dus ideaal gezien rond 23/0.00u) geef ik hem 180+6. Als hij het helemaal opdrinkt, dan slaapt hij inderdaad iets langer. Maar hij drinkt niet altijd de fles leeg. Ik schrok laatst omdat hij in 3 weken tijd bijna een kilo was bijgekomen. Hij weegt nu 6.5 kilo (en dat was vorige week...). Van de andere kant laat hij ook vaak wat in de fles achter als hij geen honger heeft, dus hij kan het wel heel goed zelf aangeven. Misschien moet ik hem inderdaad eens wat minder proberen te geven in de nacht...?
ik was ook heel bang om L. teveel te geven omdat ik daar bij A. commentaar op kreeg van het CB. Toen ik dat los kon laten en mijn gevoel volgen en kijken naar mijn kind ding het ineens een stuk beter. ik rekenen niet meer om zolang ik maar niet over de liter kom vind ik het best. Ik zou prberen de nachtfles minder te geven of te verdunnen afhankelijk van hoe laat hij komt. bijv tussen 3 en 4 120 cc met 3 schep (ipv 4) tussen 5 en 6 90 cc met 2 schep (ipv 3) en als dat niet helpt misschien toch maar accepteren dat hij snachts nog honger heeft. succes!
Wij ook tijdje gehad. Tot week terug kwam ze nog tussen. half vier en half vijf. Ik wilde dag starten rond 07:00-07:30. Kleine fles snachts geven lukte niet, ze wilde na zoveel uur toch echt een volledige fles. Dus dan om 07:00 uur kleine fles en dan rond 10:00 uur weer. Dat werkte wel. Inmiddels sinds weekje steeds meer aan her verschuiven naar ochtend. Ben van mening dat het wel wat geholpen heeft dat ik wat ritme heb aangebracht.
Dit heb ik ook gedaan werkte goed! Toen viel deze fles ook af en sinds 3 weken slaapt ze tussen 19.00 en 20.00 tot 7.00 en 8.00. In die tijd wil ze dan wel weer 5 flessen, dus om de 3/3.5 uur, dat dan weer wel.
Hij heeft wel de neiging om vanaf 22u (ongeveer) wat langer te slapen. Hij kan dan rustige tot 3 of 4 uur slapen, dus eigenlijk is dit niet verkeerd. Maar ik ben bang dat als ik hem altijd in de nacht wakker laat worden, hij dan eraan gaat wennen om een nachtvoeding te krijgen. Of zal deze uiteindelijke vanzelf afvallen? Dat hij deze vanzelf over gaat slaan zeg maar... ik vind het moeilijk hoor...