11,5 maand en zelluf willen eten....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door oogappel, 23 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Hoi meiden...
    Hoe doen jullie dat?
    Mijn meisje wil nu zelluf eten, wanneer ik het wil geven dan zit ze nee te schudden en begin zich af te zetten tegen de tafel. Ze wil gewoon niet dat ik het doe.

Ze wil zelf de lepel vasthouden en naar haar mond brengen, op zich niet erg maar ze komt er helemaal onder te zitten en er gaat zeer weinig haar mondje in. Allemaal pure frustratie.... :)

Iemand nog ideeen?

doeg doeg

2. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Gewoon lekker laten knoeien. Gaat gauw genoeg beter. Eventueel kan je een slabber met lange mouwen aantrekken en bijv. kranten op de vloer leggen. Dan valt het met de zooi ook nog een beetje mee.

3. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Oh ja, je kan wel proberen om tussen haar geklieder door zelf af en toe een lepel in haar mond te stoppen.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij hadden het ook rond die tijd, misschien 2/3 weekjes later. Maar hier was het ook een knoeiboel. Wij konden vaak stiekem het uitsterste puntje van de lepel wel vasthouden. En we aten wat meer handzaam voedsel. Dus wortels, aardappels, sperzie bonen etc. Heeft hier een paar weken geduurd, daarna weer een paar weken voeren, dan weer niet etc. Nu wil hij sinds 2 maanden echt niet meer gevoerd worden, maar nu is de motoriek wel een stuk beter.

5. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Dat had Dano ook inderdaad! Ik heb op een gegeven moment hem een lepel gegeven en tussendoor deed ik steeds een hap in zijn mond, die gaat namelijk automatisch open als je er iets voor houdt (op die leeftijd dan ;) )

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn dochter wilde het al vanaf 10 maanden en sinds 11 maanden laat ik der ook lekker zelf eten. in het begin met een slabber met lange mouwtjes, een flink bord en een lepel haha. heel de grond stoel etc zat onder maar ze was zo trots op zich zelf en liet der lekker viezerikken. vaak at ze met de handjes ipv met het lepeltje/vorkje maar ook dat vind ik geen probleem. sinds een maand of 12 eet ze echt goed zelf van een lepeltje en knoeit al een stuk minder. helemaal zonder knoeien gaat het nu nog niet maar goed naderhand je kind ff uitkloppen, soms even douchen of anders wassen en piama aan en daarna stoel boenen en de grond niet te vergeten whaha. het was ff een viezigheid maar ze had het op zich zo door.

lekker laten viezerikken zou ik zeggen ze moeten het zo toch leren. het is ook erg makkelijk vind ik als ze zelf eten kun je ondertussen je eigen eten ook opeten wel zo gezellig. wij eten echt van alles van spinazi en macaroni (wat echt een bende wordt) tot gewoon simpel aardappels met groente en vlees. of iets met rijst. niks prakken maar gewoon in kleinere stukjes geven maakt het minder rotzooi :).

succes

enne ze zullen niet meteen heel hun bordje zelf leeg eten en dit gaat wel even duren. soms maar 2 hapjes en de andere keer bijna leeg. ook hier geen punt van maken

7. Sokje

Sokje Actief lid

9 sep 2008
    217
    0
    0
    Lekker laten gaan, geen strijd van maken. En maar een keer een extra doekje over de vloer/stoel/kind halen ;).

Hier wordt fanatiek met handjes gegeten, lepel en vork zijn voor de sier en om mee op je bord te meppen. Mocht je er onverhoopt toch iets aan prikken dan haal je dat eraf om het met je hand in je mond te stoppen...
    Voor dreumes 18 is zal het toch vast lukken met bestek... toch?!

8. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Brood eet Jesse al zelf sinds 8 maand. Pakt netjes de stukjes van het blad van de kinderstoel.
    Met elf maand heeft hij wel een manie gehad dat hij zelf z'n warme eten wou eten, maar dat lukte nog voor geen meter natuurlijk. Ik gaf hem dan een lepel in de hand, waar hij wat mee zwaaide en in het bord roerde. Intussen gaf ik hem met een andere lepel zijn eten, wat hij dan gewoon ook helemaal opat. Het ging hem dus gewoon om het vasthouden van de lepel.
    Het heeft overigens maar een weekje ofzo geduurd, toen was het weer over en nu voer ik hem weer gewoon. :D

Deel Deze Pagina