Krampjes, wat is normaal?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door daantjedubbel, 8 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    #61 daantjedubbel, 22 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2015
    Jumphola, hoe is het vannacht gegaan??

Hier zit ik even met een ander dilemma. Beetje off topic, maar ga het toch voorstellen ;)

Sam dronk al weken z'n 5 flesjes van 150+5 prima leeg, had het idee dat hij zelfs toe was aan meer. Maar sinds ie Pepti krijgt laat ie nog wel eens een klein laagje staan, max 10 cc of zo. Hij vindt m niet zo heel lekker merk ik ;) dus dacht ik, laat dat ophogen maar even zitten. Ik moet hem altijd wakker maken voor de laatste fles, ergens tussen 23:00 en 00:00 uur. Hij slaapt dan tot een uur of 8. Hij is altijd erg ongezellig met de laatste fles, hem ervoor wakker maken vind ik dus ook altijd best zielig :) hij drinkt hem dan ook vaak slapend leeg en valt dan meteen in z'n diepe slaap.
    Nu viel het me op dat hij de laatste tijd, maar met name de laatste week, veel moeite heeft met z'n ochtendfles. Hij oogt ook echt niet hongerig, maar later dan 8 uur wil ik niet geven omdat we nog met 5 flessen zitten en de laatste dan anders in de nacht gaat vallen. De laatste paar dagen duwt ie de fles dan weg en moet ik echt m'n best doen om alles erin te krijgen. Vandaag moest hij de fles dus absoluut niet. Zodra de speen in z'n mond kwam begon ie al te kokhalzen. Heb toen even gewacht en nogmaals aangeboden, toen dronk ie wel, maar niet van harte. Na ongeveer 100 cc was ie echt klaar en wou hij absoluut niet verder drinken. Prima wat mij betreft, maar wat nu? Over naar 4 flessen? Maar ik weet niet of hij met Pepti wel flessen van 180+6 op gaat drinken... hmmm, lastig :)

2. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Laat hij nu 4 uur tussen de voedingen?
    misschien kun je om 8u 75cc geven en dan twee uur later weer 75 cc.
    Of komt dat met slaapjes niet uit?
    Raar dat hij het vies lijkt te vinden maar de andere flessen niet..

3. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    We voeden op schema omdat meneer anders veel langer dan 4 uur ertussen laat ;) dus 4 uur redt hij makkelijk.
    Hmmm, 2 x een klein flesje geven zie ik eerlijk gezegd niet zo zitten. Hij lijkt gewoon geen honger te hebben om 8 uur, denk ook dat hij vanochtend daarom ging kokhalzen, dus vandaar dat ik twijfel of hij er niet aan toe is om naar 4 flessen te gaan. Ik ga vandaag maar eens wat uitproberen. Kijken of het lukt om elke 4,5 uur een grotere fles te geven (en hem laten bepalen wat ie opdrinkt), als dat lukt dan komen we rond 21:30 uit en laten hem dan eens liggen. Kijken wat er gebeurt :) redt ie die 4,5 uur niet, dan gewoon elke 4 uur met een grotere fles en de laatste fles van 23:30 laten vallen. Eventueel kan ik de (dan laatste) fles van rond 19:30 een uur later doen als ik hem ervoor zou moeten wakker maken.
    Pff, ingewikkeld :p

4. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Toch even de proef op de som genomen en hem 180+6 aangeboden om 12:15 uur. Heeft hem zeer tevreden en zonder moeite weggewerkt :$ maar kan dus ook komen omdat hij vanochtend zo weinig heeft gehad. 16:15 uur krijgt hij de volgende, eens zien wat ie dan doet. Hoop alleen zo dat als we de late fles laten vallen (toenstraks even gebeld met Nutricia en volgens hen mag hij nu 4 flessen van 180+6, maar ja, ze begonnen ook al over hapjes geven nadat ie z'n provocatietest gehad heeft...) hij niet ineens weer 's nachts komt :) Nou ja, dan weet ik ook genoeg.

Enne, vandaag geen enkel krampje te bekennen overigens :D niet eens een kleintje!

5. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    Nacht hier was drama :D

Heb hem uiteindelijk in de kinderwagen gelegt en ben op de bank gaan liggen. Maar ach als hij weer beter is zal het vast weer àls vanouds worden haha.

Ik denk dat 4 keer 180cc prima kan hoor

Wij voeden ook op schema omdat we erg van regelmaat houden. Ons schema is als volgd

08:00. Fles 180 cc
    10:00. Fruit en beker water
    11:30. Boterham met boter en thee
    13:00. Fles 180cc
    15:30. Tussendoortje met thee of water
    17:30. Warm eten ( hij eet met de pot mee)
    20:00. Fles 180 cc.

6. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    Owja wat dom de mijne is wat ouder haha schema toen hij zo oud was als de jouwe was toen

08:00 fles 180 cc
    10:30 hapje fruit
    12:00 fles 180 cc
    15:00 hapje groenten
    16:00 fles 180 cc
    20:00 fles 180 cc

7. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Wat balen dat vannacht niet zo goed ging! Maar idd, als ie beter is heb je weer lekker je rust ;) is zijn koorts al wel wat minder?

Haha, klein beetje verschil in leeftijd maar :D kreeg jouw zoontje dan al hapjes met 4 maanden? Ik heb vanaf het begin geroepen dat ik pas met 6 maanden wil starten maar je hoort er zoveel tegenstrijdige dingen over :$ en ik had juist begrepen dat bij KMA je sowieso niet eerder dan 6 maanden mag starten maar die dame van Nutricia die ik vanochtend sprak zei dat dat niet zo is, enkel dat je niet moet starten met hapjes als je de provocatietest nog niet hebt afgerond omdat je anders niet weet of het van de hapjes of de melk komt als ze dan weer last krijgen. Maar ja, ook hier lees je zooo veel tegenstrijdige dingen over... met 4 maanden bijvoeden met KMA bedoel ik dan. Misschien dat iemand hier daar ervaring mee heeft? :D

8. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland

Ja rust komt wel weer terug :D. Hij zit nu op de 39,1 dus we gaan de goede kant op.

Om heel eerlijk te zijn was ik een week voor de 4 maanden begonnen met kleine hapjes gewoon om te kijken hoe hij daarop reageerde. Nou dat was een succes haha.
    En ik kijk gewoon naar hoe hij er op reageert en wat een ander er van vind kan me eigenlijk weinig schelen :D

Ik denk dat mijn beste advies wat ik je kan geven is kijk naar je kleine en doe wat voor jou goed voelt.

9. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem

Hahah daar heb je ook helemaal gelijk in hoor! Ben het helemaal met je eens, als je kindje ergens goed op reageert dan zegt dat genoeg. Maar ik ben gewoon bang dat ik te vroeg met dingen start en daarmee meer kwaad dan goed doe, vandaar dat ik zo twijfel of ik binnenkort al mag beginnen of toch langer moet wachten. Hij kijkt me inmiddels het eten uit de mond en stopt van alles in z'n mond, vooral de vuist is favoriet. Die gaat er bijna in z'n geheel in :D in het begin ging hij dan bijna over z'n nek maar nu propt ie die vuist er zonder problemen in hahah. Dus tja, misschien toch een teken van nieuwsgierigheid. Maar eerst maar eens wachten tot we zeker weten of ie KMA heeft denk ik dan maar :)

10. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland

Haha de vuist die hebben wij ook gehad :D

Als het voor jou beter voelt om te wachten dan gewoon nog even wachten l en andere geef je een klein beetje om te proberen , nogmaals als het voor jou goed voelt doen en anders niet

11. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Haha tja, het probleem is dus dat ik niet weet of het nou goed voelt of niet :D maar ik denk sowieso dat het niet goed is om teveel verandering in te korte tijd teweeg te brengen. Over op nieuwe voeding, niet meer ingebakerd slapen, vandaag 4 flessen proberen ipv 5... Best veel verandering in vaste gewoonten voor zo'n kleintje :) dus wacht nog maar iig een paar weekjes, ook al kijk ik er wel ontzettend naar uit :D

12. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    Haha dat kan ik me zeker voorstellen. Paar weekjes wachten kan ook geen kwaad.

Haha ja hapjes geven is leuk. Zeker due gezichten die ze kunnen trekken :D

13. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Nou, ook de tweede fles van 200 ging er probleemloos in :D hij lijkt er zelfs meer tevreden door :S

En joepie, joepie: nog steeds zo goed als geen krampjes te bekennen!! :D:D hij was toenstraks wel ff aan het jammeren, maar na een mini scheetje was het weer over. Ook het windjes laten wordt beduidend minder!!

Heb hem net in bad gestopt, en hij ging net voor het eerst schaterlachen!! :D hij lachte af en toe al met een kreetje, maar dit was echt ronduit schaterlachen. Trots!! :)

14. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland

Yeah goed nieuws !!

Oh echt wat leuk , als mama smelt je dan van binnen :D

15. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Jaaa, zo lief!! Ik had gelukkig mijn telefoon bij de hand dus heb ook nog een deel vast kunnen leggen :D

Hij had vanavond toch wel wat last. Het viel in het niet met voorheen, hoor. Maar hij was ook errug moe, had m iets te snel uit bed gehaald toen hij begon te jammeren denk ik. Uiteindelijk is hij naast me op de bank in slaap gevallen en heb hem laten liggen tot net, dus hij krijgt z'n fles een uur later dan gepland. Geeft niet, want zo kon ie even bijtanken en nu valt z'n laatste fles niet zo gek veel eerder dan normaal. Ben heel benieuwd wat ie vannacht gaat doen, ik ben een beetje bang dat het weer een nachtvoeding wordt, brrr :p Maar goed, dan weet ik dat ik weer terug kan naar 5 flessen. En ben toch vrij morgen, dus echt een ramp is het niet ;)

16. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland

Fijn hè die mobieltjes :D

En hoe is de nacht gegaan?

17. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    08:45 werd hij wakker!!! :D een en al vrolijkheid, daarna flesje rustig leeggedronken. Wat een kanjer! :D

18. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland

Wat goed !!! :D

19. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Ik begin bijna achterdochtig te worden, zoveel vooruitgang in een keer :D hopelijk doet hij het vannacht net zo. Hij was wel een paar keer aan het mopperen vannacht, maar ik kan me er eerlijk gezegd weinig meer van herinneren :p heb er ook niet uit gehoeven.

Hoe is het met jouw mannetje? Zit er al verbetering in?

20. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland

Haha geen nachtvoeding altijd fijn!! Fijn dat alles zo goed gaat

Hier gaat het al iets beter nog wel lichte verhoging en heel veel hoesten maar hij slaapt nu veel. Hoop dat hij snel weer de oude is

Deel Deze Pagina